Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 07:29 Momenteel vind ik dat de fiets meer en meer afremt bij gewoon trappen.
Het trappen wordt zwaarder, en heb het gevoel dat ie niet goed uitbolt.
Bij het uitbollen remt ie precies af, uitbollen loopt niet vlot zoals het hoort volgens mij
Klinkt niet zoals het hoort en zou ik laten nakijken. Misschien zit het in de remsensoren.
boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 07:29 Wat ik ook eens moet navragen is: of het normaal is dat je van een (nogal hogere) drempel rijdt dat je de voorvork lichtjes hoort kraken (soms)
Lijkt me niet, zou ik zeker navragen. Ik heb het ook nog nooit van anderen gehoord. De dealer zal ook moeten bepalen waar de kraak vandaan komt (hoeft niet de vork te zijn, kan wel).
boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 07:29 , en dat je soms uw schijf hoort van de rem (precies of er vliegt iets tegen).
Daar is weinig aan te doen. Het is inherent aan hoe weinig ruimte er is tussen de remschijf en de rempads. Je zou je dealer nog wel kunnen vragen om te controleren of de remmen nog goed uitgelijnd zijn. Zoiets hoort eigenlijk ook te gebeuren bij de eerste servicebuurt na 500-1000km.

Ik zou gewoon nog even lekker doorrrijden en al dit soort zaken bij die eerste servicebeurt laten nakijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Nu een maand in gebruik. Helaas ivm omstandigheden minder kilometers dan gehoopt.
260 km op een dag is toch handiger om met de auto te doen.
Blijf verbaast over de fiets en gelukkig geen klachten.
Wel tip aan de dealers om vooraf aan de levering de remmen goed in te remmen.
Mijn dealer doet dat met een apparaat en dat merk je goed
Scheelt de (onervaren) berijder het nodige gedoe.

Kan ik wel de optie nemen voor een snelheidsafhankelijke luidspreker met in te stellen motorgeluiden?
Bij voorkeur:
- Moto GP
-Formule 1 auto
- Formule E
etc etc
Nu moet ik dat soort geluiden zelf maken :D
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kraken voorvork: mogelijk dat er lichte speling op het balhoofdstel zit. Vaak moet zich dat even een klein beetje 'zetten' en na een paar honderd kilometer worden bijgesteld.

Schijfremherrie: zoals Stromeur al aangeeft een bekende kwaal. Bij nattigheid en vuiligheid op de weg is het vaak nog erger. Ik vind het nog opvallend hoe weinig mensen er hier over klagen of over gillende remmen tijdens het remmen. Het is gewoon een gegeven dat dit voor komt. Deels door de beperkte ruimte tussen blok en schijf, en die schijf op zich versterkt het geluid ook nog eens.
Inremmen heb ik niks van gemerkt eigenlijk. Lijkt alsof de een daar meer last van heeft dan de ander. Lomito ondervond het ook toen hij de St3 van Reinout de eerste keer meenam. Bij de auto merk ik het meestal beter; als daar de boel is vervangen grijpt het ook allemaal net even minder scherp aan.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Bedankt allemaal voor de reacties, hier kan ik zeker al verder mee bij de FM!
Ik wou de sensor eens kalibreren, en kreeg melding 'Gelieve Verlichten Pedalen'.

Straks spring ik binnen bij de dealer, ik hou jullie op de hoogte.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 13:14 'Gelieve Verlichten Pedalen'.
Dat is Google Translate voor: "svp uw voeten van de pedalen halen".
En dat zegt-ie ook als je je voeten helemaal niet op de pedalen hebt. :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stond ik daar de eerste keer met een zaklamp te schijnen op die pedalen.....gebeurde niks ;p
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Daniel1975 schreef: 06 dec 2018, 13:30 Stond ik daar de eerste keer met een zaklamp te schijnen op die pedalen.....gebeurde niks ;p
Hehe, hopelijk lach ik er straks ook mee :cool2: ;p :bp:
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 13:35
Daniel1975 schreef: 06 dec 2018, 13:30 Stond ik daar de eerste keer met een zaklamp te schijnen op die pedalen.....gebeurde niks ;p
Hehe, hopelijk lach ik er straks ook mee :cool2: ;p :bp:
Dus beste mensen, ik ben even lang de FM geweest.

Bleek dat de schijf van voor een kleine tik gehad heeft. Zat een knik in. FM heeft deze met een een handplooi terug rechtgezet. Dit komt ook allemaal volgens de FM omdat dit nieuw is, en zich allemaal nog moet 'inleven'.

Dit lijkt tot nu toe te helpen, blijft dit probleem aanhouden, dan zouden ze wel een nieuwe schijf steken.
Ook heeft hij enkele zaken aangedraaid.

Alsook heeft hij een kalibratie gedaan (via het mechaniekersmenu).
Ook kreeg ik een foutmelding 'Gelieve verlichten pedalen, dit wilt gewoon zeggen: geen rem indrukken, en niet op de pedalen drukken tijdens de kalibratie.
Dit is dus voor alle duidelijkheid GEEN foutmelding.

Als dit alles niet helpt, vervangen ze ook de sensor achteraan.

Dus voorlopig goed geholpen.

PS: ook had ik gelezen dat het vast gemonteerde slot op de stromer krassen kan veroorzaken. Dit heb ik meteen aangekaart, en zij hebben dit losgemaakt, en daaronder speciale beschermingstape geplakt. Dus voorlopig alle problemen opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte....
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 06 dec 2018, 13:30 Stond ik daar de eerste keer met een zaklamp te schijnen op die pedalen.....gebeurde niks ;p
:bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

op y..t..staan er filmpjes om dit piepen van de remmen te verhelpen.
men gebruikt hier voor een product anti squeeze denk ik,moet ergens wel te bestellen zijn via het net.
ST3 cool White
Plaats reactie