Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Schuifmaat zegt helaas niet over de opggeven maat. Bij een racefietsbandje kan daar zomaar al 2mm verschil in zitten wua breedte. Staat er geen ERTRO-maat op de band?
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Nou dit weekend de eerste 220 km op de teller van de ST3 gezet en het is een waanzinnige fiets ! :cool2:

De ST3 rijd heerlijk smooth, krachtig en ligt als een blok op de weg. Ik ben geen lichtgewicht en zelfs met mij als berijder, 15 kg bagage in de tas en ook nog een aardig briesje op de kop is een snelheid van 42-44 km/h goed vol te houden. Bij weinig wind of wind in de rug accelereert de ST3 in no -time naar zijn top van 48-49 km/h.

De remmerij is ook dik in orde. Goed te doseren en meer dan voldoende stopping power. Ook het schakelen gaat soepel en direct. :ay

Minder goede punten zijn er echter ook:

- De verlichting kan blijkbaar niet uitgeschakeld worden. Via de schakelaar kan ik alleen tussen dim en groot licht schakelen. Is dat bij jullie ook zo?

- Van de claxon zijn mijn mede weggebruikers duidelijk niet onder de indruk, en ikzelf ook niet. Het klink veel te zacht. Zo zacht dat ik me af vraag of ie wel correct functioneert...

- Vraag me niet hoe het kan maar Bij mijn exemplaar heb ik aan de voorkant i.p.v. een mooi opliggend stromer LE logo, slechts een sticker die er een beetje op lijkt. :o . Wel aan de dealer gevraagd of dit alsnog opgelost kan worden want het oogt een stuk cheaper en doet wel wat afbreuk aan het geheel.

Uiteraard is het belangrijkste dat technisch alles in orde is en dat het gewoon een fiets is waar je op kan bouwen. Vooralsnog is dat gelukkig wel het geval en het is een waar genot om er op te rijden. 8-)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

netvista schreef: 15 okt 2018, 11:55 Minder goede punten zijn er echter ook:

- De verlichting kan blijkbaar niet uitgeschakeld worden. Via de schakelaar kan ik alleen tussen dim en groot licht schakelen. Is dat bij jullie ook zo?
Waarom is dit een minpunt? Ik vind het juist wel fijn dat mijn lamp tijdens het fietsen altijd aan staat. Alles wat helpt om beter gezien te worden is welkom, toch?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Veel fietsplezier en veilige km's gewenst met je raspaardje!
Wat die sticker betreft, zou ik me niet laten mee vangen en eisen dat ze het LE plaatje voorzien. Het lijkt me dat ze op spullen aan 't besparen zijn, idem de carbon voorvork.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

netvista schreef: 15 okt 2018, 11:55 Nou dit weekend de eerste 220 km op de teller van de ST3 gezet en het is een waanzinnige fiets ! :cool2:

De ST3 rijd heerlijk smooth, krachtig en ligt als een blok op de weg. Ik ben geen lichtgewicht en zelfs met mij als berijder, 15 kg bagage in de tas en ook nog een aardig briesje op de kop is een snelheid van 42-44 km/h goed vol te houden. Bij weinig wind of wind in de rug accelereert de ST3 in no -time naar zijn top van 48-49 km/h.

De remmerij is ook dik in orde. Goed te doseren en meer dan voldoende stopping power. Ook het schakelen gaat soepel en direct. :ay
Bedankt trouwens voor het delen van je ervaring, leuk om te lezen! Het is inderdaad een heerlijke en supermooie fiets!

En 220km in een weekeind :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 15 okt 2018, 13:51 En 220km in een weekeind :cool2:
Dat is heel herkenbaar, de eerste dagen heb ik ook meer dan normaal gereden. En vorige week ook nog nadat de sensor vervangen is en het Stromer-feestje pas echt goed van start ging. Nu met het mooie weer ben ik constant smoezen aan het verzinnen om maar te kunnen fietsen. Een doosje schroeven is bij de plaatselijke DHZ bijna twee keer zo duur als bij de Bouwmaat in Nijmegen, maar dan moet ik in plaats van 4 km maar liefst 14 kilometer rijden... en terug. Ofwel een ritje naar Nijmegen!
PvDijk
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:40
Locatie: Papendrecht

Net 150 KM gereden op mijn nieuwe ST3 LE en wat me opvalt is dat als ik een bocht maak, ik de spaken hoort pinken. Ook als in met een rappe snelheid eens een paar keer mijn stuur naar links en rechts gooit zwabbert hij best wel, lijkt het net of mijn wielen of banden er onderuit glijden. Een strakke bocht maken is er niet bij. Is dit het effect wat bij dit soort banden hoort of zijn ze te zacht opgepompt. Of zal dit na de 1500km beurt verholpen zijn als de FM de spaken natrekt.
ST3 LE, ww=26 Km enkel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De banden moeten op 2.2 Bar staan bij een st5 en dus wellicht ook bij st3. Maar dit gedrag lijkt mz niet normaal.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

allesstroomt schreef: 18 okt 2018, 22:14 De banden moeten op 2.2 Bar staan bij een st5 en dus wellicht ook bij st3. Maar dit gedrag lijkt mz niet normaal.
Mijn FM zei 2,6 bar vooraan en 3 achteraan...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Batterij eruit halen en even kijken in de binnenkant van het frame. Daar staat de benodigde bandendruk bij mij.
Plaats reactie