Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 28 okt 2018, 04:54 Als de fiets op slot zit, blijven de bedieningslichtjes branden. (Dacht dat dit opgelost was door Stromer.)
Hoe lang heb je gewacht? Duurt volgens mij een minuut of tien voordat alles uit is.

Als dit het niet is, vraag dan even bij je dealer na of je de meest recente firmware op je bike hebt. Helaas heeft Stromer de ST3 FW versies nog niet online staan, dus je kunt dit zelf niet controleren. (Al kan iemand met een ST3 waarbij alle lampjes wél uit gaan misschien even melden welke FW hij heeft?)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Stromeur schreef: 28 okt 2018, 22:00
Free2be schreef: 28 okt 2018, 04:54 Als de fiets op slot zit, blijven de bedieningslichtjes branden. (Dacht dat dit opgelost was door Stromer.)
Hoe lang heb je gewacht? Duurt volgens mij een minuut of tien voordat alles uit is.

Als dit het niet is, vraag dan even bij je dealer na of je de meest recente firmware op je bike hebt. Helaas heeft Stromer de ST3 FW versies nog niet online staan, dus je kunt dit zelf niet controleren. (Al kan iemand met een ST3 waarbij alle lampjes wél uit gaan misschien even melden welke FW hij heeft?)
Hier blijven ze branden, ik ga even kijken voor de FW versie die ik op de fiets display kan terug vinden.
Zoals afgesproken, dien ik de FM toch nog terug te bellen voor het Bluetooth connectie probleem, zal ik hem dit ook even melden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De software versie die ik op het scherm van de ST3 fiets zie: 4.1.1.2-36a463f4
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Branden bij jullie ook de bedieningknoppen nog, als je fiets ruim een uur op slot staat?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Even een update:
de FM heeft contact gehad met Stromer en ze zouden een nieuw display opsturen.
Verder nog gemerkt dat je de claxon ook kan blijven bedienen als hij op slot staat.
Gisteren een kleine 25km op de trappers, wat een zaligheid!
Wel een storing gehad, geen trapondersteuning en de rem erop, fiets uitgeschakeld en enkele minuten gewacht en op nieuw ondersteuning.
Storing ST3 31-10-2018.JPG
Storing ST3 31-10-2018.JPG (105.51 KiB) 3432 keer bekeken
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Heeft de ST3 ook structureel het batterij-contact probleem waar de huidige leveringen ST5 zoveel last van hebben?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Volgens de FM zou dit opgelost zijn, vanuit Stromer. Uiteraard is 't afwachten, ik heb nog maar 'n 45km op de teller, wel al hobbel wegen genomen, zonder uitval.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Bijna de eerste 100km erop. Vanmiddag naar huis ruimschoots er over heen.
Wat een machine.
Snelheid is enorm maar dat gevoel krijg je niet. Vanmorgen een stuk van een kilometer of 8 aan een stuk tussen de 46 en 47,5 op de omni gescheurd.
Als je dan terug gaat naar stand 2 denk je dat je langzaam rijdt, maar dan kijk je op de omni en ga je nog steeds 40+
Accu (-verbinding) lijkt zich goed te houden geen problemen.
Al dat scheuren van vanmorgen geeft wel een "verbruik" van 15,64 watt per km. Maar dat is niet erg bij en gemiddeldevan 39,0 km/h
Maar dan zou ik nog steeds een bereik hebben van bijna 63 km. Heen en weer is het 54 km dus dat is prima voor mij.
Overigens zal ik niet altijd zo scheuren:-)
Wegligging is ook heel anders dan de R&M charger. Die had 28*2,0 banden.
Hele andere zitpositie ook, de St3 zit een stuk compacter.
Voor mij is de zit een goede combinatie tussen comfort en sportief. Ik hoef niet dieper te zitten, hard ga ik toch wel.
Mocht je voor je gevoel echt veel te diep zitten dan zou je het huidige stuur om kunnen draaien. Dus onderste boven en van links naar rechts. Dan krijg je een behoorlijke riser.
Van het weekend nog even mijn XT spd/dual pedalen monteren en een belletje.
Verder nog wat finetunen aan stand remgrepen en handvatten.
Zadel vooralsnog prima, heb nog geen behoefte om mijn Ergon te monteren
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier fit alles prima, de FM heeft de fiets afgesteld op de opgemeten gegevens. Ook het zadel zit prima, verder gekozen voor 'n licht gebogen stuur. Nu enkel nog 't mannetje beetje meer buiten training.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zippybikky schreef: 02 nov 2018, 08:17 Al dat scheuren van vanmorgen geeft wel een "verbruik" van 15,64 watt per km. Maar dat is niet erg bij en gemiddeldevan 39,0 km/h
Maar dan zou ik nog steeds een bereik hebben van bijna 63 km. Heen en weer is het 54 km dus dat is prima voor mij.
Indien je denkt met een verbruik van 15,64 Wh per km 63 km af te leggen met je fiets, dan toch maar even een flinke wake-up call van mijnentwege. De capaciteit van je batterij is 984Wh, maar daar ga je hooguit 85-90% van kunnen gebruiken.
Mijn ST2 geeft een verbruik van 14 Wh/km aan, en de pret is hier over bij ongeveer 65 km.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie