Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ben heel benieuwd of dit echt werkt of dat het een gevalletje ‘wij van WC-eend adviseren....’ is.
Het piepen komt door vocht en vettigheid. Benieuwd wat die antisqueeze dan daar tegen doet. Mijn atb piept zo erg dat een toeter of gong in het niet valt ;€
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vandaag hardste tegenwind sinds ik de 3 heb: 32km, 36.7gem :roll: en 72% accu verbruikt :shock:
Nog nooit zo veel rood balkje gezien.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

ik wil dit maar delen hé,ik heb géén aandelen in anti squeeze.
Ik geloof ook niet alles wat er verschijnt in een filmpje,maar sta wel open voor iets nieuw dat op de markt komt.
Véél mensen dachten ook met een stromer te kopen dat voor DIE prijs er echt nooit iets ging aan mankeren,tja,niet dus,maar wederom moeten we openstaan voor nieuwe oplossingen die op de markt komen.
Handig voor jou Daniel,eventjes remmen en ze horen je eraan komen,géén bel méér nodig :mrgreen:
vuil en vettigheid zijn idd de grote boosdoeners voor dit piepen,maar men weet maar nooit dat dit echt werkt. :idea:
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hehehe, ze gaan wel snel aan de kant ja. :cool2:
Als ik het echt weer beu ben dan haal ik de blokken eruit, stook ze roodgloeiend boven gasfornuis en dan is het stuk beter.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Voor de liefhebbers, vandaag heb ik op een recht stuk een reële snelheid gehaald van 48.7 met mijn ST3.

Ik heb nu niet het meeste eruit gehaald dat ik kan. Dit was echt gewoon goed doortrappen, al zittend op het zadel.

En voor de geïnteresseerden: gemeten met een Polar Vantage V ;-)
Bijlagen
Screenshot_20181206-221445_Polar Flow.jpg
Screenshot_20181206-221445_Polar Flow.jpg (576.63 KiB) 2989 keer bekeken
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Beuckelaers
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2018, 20:43

Eerste ervaring met de ST3 was niet zo denderend!
Ikzelf ben ook de juiste SP aan het kiezen.
Ik moet 20 - 25km afleggen, maar met de auto doe ik hier minstens 35 minuten over wegens file.
Mijn auto hierdoor verkocht (vriendin werkt in autogarage en heeft auto van het werk + tankkaart). Ik gebruikte hem toch alleen maar voor naar school te rijden (sta in het onderwijs). Op dit moment rij ik met een motor naar het werk, wat al aanzienlijk scheelt in mijn portemonnee! Omdat ik vroeger altijd competitie heb gereden in het fietsen, wil ik enorm graag opnieuw wat meer beweging hebben.

Een weekje geleden 4 dagen de ST3 als testfiets mogen berijden.
Een 20inch (L). ikzelf ben 1m73. Het zadel helemaal op het laagste voor mij. Een 17inch (M) zou perfect zijn, maar deze hebben ze nog niet in demo. Met een bang hartje voor mijn rugpijn de ST3, 4 dagen testen.

In het naar huis rijden stond de crank helemaal los. Gelukkig net op tijd thuis, want 2km verder zou hij er helemaal afgevallen zijn. De crank opnieuw vastgezet, en de batterij op de oplader.

De volgende dag klaar om mijn WW traject te testen. In de heenrit verliep dit super (op de rugpijn na).
In de terugrit was dat een ander verhaal. Ik haalde met moeite 32km/u op de OMNI. Ondersteuning balkje ging ook maar voor 1-2mm max. Met een gemiddelde hartslag van 177, was dit abnormaal. Zo slecht is mijn conditie nu ook weer niet! :bj
Naar de dealer gebeld en zei dat ik hem dan eens moest herstarten of kalibreren.

Bij een volgende rit gebeurde dit opnieuw. Herstarten of kalibreren hielp niet. Opnieuw herstart, tot 2x toe en dan had ik opnieuw mijn volledige ondersteuning (rij altijd standje 3 trouwens).

De volgende rit, opnieuw hetzelfde verhaal. In de ochtend begon de lamp te flikkeren, en viel deze na een tijdje volledig uit.
Ook opnieuw 2x moeten stoppen om te herstarten doordat de ondersteuning niet volledig was zoals het hoort.

Na de eerste dag testen heb ik een 'korset' gedragen waardoor de rugpijn al wat dragelijker werd.
Ik hoop als ik een SP aanschaf, ik deze kan laten bikefitten waardoor rugpijn volledig weg is. Al is dit altijd een risico natuurlijk.

De ST3 oogt wel heel mooi. De pirelli banden plakken echt op het asvalt. Het zadel daarentegen is beenhard!
Als ik een ST3 zou kiezen, zou ik een B17 zadel nemen met uitsparing EN een geveerde zadelpen.

De dealer zei dat Stromer geen garantie geeft van zodra je hier een Kinect onder zou plaatsen.
Crane creak zou wel garantie behouden. Ik weet niet in hoeverre dit waar is?

Al bij al jammer dat de ST3 op geen enkel WW traject (heen en terug) het uithield, waardoor ik niet echt een indicatie heb van hoelang ik nu onderweg ben met de ST3. De dealer ging hem eens nakijken. Wel jammer. Ik las al heel veel problemen met Stromer, maar ik geloofde altijd in de + verhalen die dan meestal niet tevoorschijn komen. Mijn eerste ervaring met Stromer is jammer genoeg ook niet positief. Ik hoop binnenkort een ST3 in 17 inch te testen. Hopelijk werkt hij dan wel zoals het hoort. Ik wil het zeker nog een kans geven, omdat ik stiekem toch een beetje hoop binnenkort mijn WW traject af te leggen met een SP!

+ punten
+ 27,5 inch rijdt echt super (hij lijkt hierdoor wat volwassener)
+ De kracht als de ondersteuning werkt is enorm. In no-time 45 - 48 zonder al te veel moeite
+ Pirelli banden plakken op de weg

- punten
- Comfort (hij rijdt echt heel hard)
- Zadel zit niet lekker (zelfs niet met fietsbroek)
- Ondersteuning was nooit constant!
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 Een 20inch (L). ikzelf ben 1m73. Het zadel helemaal op het laagste voor mij. Een 17inch (M) zou perfect zijn, maar deze hebben ze nog niet in demo. Met een bang hartje voor mijn rugpijn de ST3, 4 dagen testen.
Ikzelf ben ook 1m73, en heb een L genomen. Ik ben echt geen grote man, maar ik vond die 17inch ook echt niet mooi (lijkt meer op een damesmodel, maar he over smaken kunnen we niet discussiëren).
Maar mijn zadel staat heus niet helemaal beneden!
Bij velodome te berchem raden ze toch een L aan vanaf 1.70.
Misschien toch eens informeren bij een andere dealer?
Bijlagen
PSX_20181205_083507.jpg
PSX_20181205_083507.jpg (3.21 MiB) 2916 keer bekeken
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
jan2642
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 okt 2018, 21:01
Locatie: Tienen

boomshakalak schreef: 07 dec 2018, 18:16
Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 Een 20inch (L). ikzelf ben 1m73. Het zadel helemaal op het laagste voor mij. Een 17inch (M) zou perfect zijn, maar deze hebben ze nog niet in demo. Met een bang hartje voor mijn rugpijn de ST3, 4 dagen testen.
Ikzelf ben ook 1m73, en heb een L genomen. Ik ben echt geen grote man, maar ik vond die 17inch ook echt niet mooi (lijkt meer op een damesmodel, maar he over smaken kunnen we niet discussiëren).
Maar mijn zadel staat heus niet helemaal beneden!
Bij velodome te berchem raden ze toch een L aan vanaf 1.70.
Misschien toch eens informeren bij een andere dealer?
Het hangt natuurlijk ook af van de lengte van je benen. Ik ben 1m75 en er werd mij een M aangeraden omdat bij mij het zadel op een L ook op een vrij lage stand zou staan. Op een M zit ik sportiever met minder luchtweerstand, op een L zit ik te rechtop. Smaken verschillen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alweer zo'n mooie foto Boomshakalak! Doe je goed zeg. Ik denk serieus dat Stromer door jouw kiekjes nog weleens wat extra witte ST3 Stromers gaat verkopen.
boomshakalak schreef: 07 dec 2018, 18:16 Bij velodome te berchem raden ze toch een L aan vanaf 1.70.
Misschien toch eens informeren bij een andere dealer?
De lichaamslengte geeft alleen een eerste, groffe schatting over de framemaat. Meer bepalend zijn je binnenbeenlengte en persoonlijke voorkeur voor de zitpositie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 Eerste ervaring met de ST3 was niet zo denderend!
Dat is balen zeg.... Hopelijk gaat je volgende testrit beter verlopen, want dit is geen goeie binnenkomer. Niet voor Stromer, en niet voor de dealer.
Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 Een weekje geleden 4 dagen de ST3 als testfiets mogen berijden.
Een 20inch (L). ikzelf ben 1m73. Het zadel helemaal op het laagste voor mij. Een 17inch (M) zou perfect zijn, maar deze hebben ze nog niet in demo. Met een bang hartje voor mijn rugpijn de ST3, 4 dagen testen.
Wel lekker dat je 'm 4 dagen mee hebt gekregen! Ik zou als je de kans hebt zeker ook nog de M testen, zodat je zeker weet dat je rug er ook mee akkoord is.
Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 Na de eerste dag testen heb ik een 'korset' gedragen waardoor de rugpijn al wat dragelijker werd.
Ik hoop als ik een SP aanschaf, ik deze kan laten bikefitten waardoor rugpijn volledig weg is. Al is dit altijd een risico natuurlijk.
Bij de ST3 heb je ook nog de keus voor een andere stuurpen, en twee andere sturen. Zie ook:

viewtopic.php?f=24&t=1693

Voor jouw rug is het misschien wel prettig om een Urban Comfort stuurpen te nemen.
Beuckelaers schreef: 07 dec 2018, 17:35 De dealer zei dat Stromer geen garantie geeft van zodra je hier een Kinect onder zou plaatsen.
Crane creak zou wel garantie behouden. Ik weet niet in hoeverre dit waar is?
Klopt niet. De Kinekt Seatpost kan op een Stromer ST3 gemonteerd worden met behoud van garantie. Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=1800&p=43550&hilit=kinekt#p41032

De Cane Creek heeft twee geveerde zadelpennen, de Thudbuster ST en LT. Voor zover mij bekend vervalt de garantie op je frame als je deze zadelpennen gebruikt, maar als jouw dealer jou zwart op wit meegeeft dat defecten veroorzaakt door deze zadelpennen onder garantie vallen, dan is er niks aan de hand. (Ik durf er echter wel wat om te verwedden dat de dealer je zo'n briefje niet gaat geven.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie