ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Duck
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2018, 11:06
Locatie: Opwijk

Ik zal me dan ook maar in de w8ruimte zetten voor de ST3 :cool2:

Dealer wist mij te vertellen de eerste leveringen voor Jan 2019 zijn.

Is dit algemeen bij stromer ? (zo'n lange wacht tijden.)
Wachtende op ST3 wit - M confort
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is voor fietsfabrikanten normaal dat nieuwe modellen gepresenteerd worden na het seizoen van het lopende jaar (op Eurobike, Interbike en Taipei Cycle), en dat deze leverbaar worden aan het begin van het nieuwe jaar, zo ook voor Stromer.

Stromer is de ST5 wel erg laat in het seizoen 2018 gaan uitleveren.

De ST2 2018 is het hele jaar door geteisterd door ellende met lange, gewijzigde en onbekende levertijden. Dit is deels veroorzaakt door problemen bij de fabrikant van de motor en controller, en deels door enorme bestel-volumes via lease maatschappijen in met name België. Stromer is de controle over de leveringen in de loop van dit seizoen volledig verloren.

Het gaat dit jaar ook niet meer goed komen met de ST2, want Stromer is inmiddels gestopt met de productie ervan. Er zijn waarschijnlijk nog enkele dealers in de Benelux die de ST2 op voorraad hebben alle uitvoeringen. De meeste kunnen de ST2 niet (meer) leveren. Misschien dat er nog één of twee staan bij een kleinere dealer en dan is het over.

Met de ST1 X 2018 gaat het wat beter qua beschikbaarheid. Misschien doordat de "run" dit jaar op de ST2 was. Dat was in 2017 juist andersom: toen was de nieuwe ST1 X de hardloper en bleef de ST2 bij de dealers staan.

Ik weet dat de ST2 S zo her en der nog wel aardig op voorraad is en ik verwacht serieuze acties met dit model tegen het einde van 2018. Een aanrader (en waarschijnlijk laatste kans bij Stromer) als je liever de vinnige wendbaarheid van 26" wielen hebt, want vanaf volgend jaar is alles 27,5". Daar krijg je bij de Es ook nog de bouwlamp en de luxe van elektrisch schakelen bij. Ik heb eind vorig jaar mijn slag geslagen met de Winteractie en daar heb ik geen seconde spijt van gehad.

Ik denk dat Stromer het 2018 leverings-debacle zo snel mogelijk uit de herinneringen wil schrappen en nu volle bak inzet op de nieuwe modellen: ST3 (LE), ST5 en de relaunch van de ST1.

De ST3 Launch Edition wordt naar verluidt trouwens in september/oktober 2018 verwacht. Dat zou dus al over enkele weken zijn, als de informatie van Stromer deze keer tenminste wel klopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Dat zou misschien wel een ‘tijdelijke’ verdubbeling van de productie in Zwitserland impliceren. Of de productie ST5 gaat ‘even’ naar beneden tot de ST3 LE helemaal is geproduceerd.

Geen idee hoe groot de ST3 LE productie eigenlijk is maar ik denk iig hoger dan de ST2 Limited Edition :ck:
aVi
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018, 14:59
Merk SP: Stromer

Hallo allemaal,
Na 2 maanden twijfelen , pedelecs proefrijden en veel lezen (oa. hier) , heb ik afgelopen vrijdag een ST3 LE 17" besteld.
Ik had bijna een ST2 LTD gekozen, maar op de valreep toch nog voor een ST3 Launch edition gegaan omdat de kans zich aanbood. Een ST3 lijkt mij meer future proof dan een ST2. Ben razend benieuwd, want ik heb niet de kans gehad om te proefrijden op een ST5 of ST3. De early adopter perikelen zal ik er dan maar bijnemen indien deze zich voordoen.
Aangezien ik het laatste slot van de openstaande bestelling bij de dealer heb kunnen invullen, zou ook deze tegen ongeveer oktober geleverd worden bij de dealer. Het is dankzij dit forum dat ik bij stromer beland ben, want de FM's wilde mij telkens andere merken verkopen. Door de lovende ervaringen ben ik toch maar enkele keren gaan proefstromeren , maar eens je dat hebt mogen voelen is er geen weg meer terug !
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Et voila!

Net mijn ST3 LE besteld bij Bikelife. Zou voor oktober zijn. En ik krijg er een helm en slot bij ter waarde van 300€.

Me happy! Spannend moet ik wel zeggen. Iemand een tip voor een helm/ smartphonehouder...

Veel plezier met jullie ST3! :d3:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Cathy
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:06
Locatie: Antwerpen, België

Hallo,

Aan het begin van deze maand een ST3 Launch edition L(20') besteld.
Wordt in oktober verwacht, het is mijn eerst Stromer dus ik ben zeer benieuwd.

Groetjes

Cathy
Laatst gewijzigd door Cathy op 21 aug 2018, 22:41, 3 keer totaal gewijzigd.
🇧🇪 | ST3 LE | Kinekt bodyfloat | Ergon zadel | Afgestudeerd, maar nog steeds student.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Cathy schreef: 21 aug 2018, 20:55 Hallo,

Aan het begin van deze maand een ST3 Lounge edition L(20') besteld.
Wordt in oktober verwacht, het is mijn eerst Stromer dus ik ben zeer benieuwd.

Groetjes

Cathy
Spannend hé... :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo, de ST2 wachtruimte begint eindelijk een beetje leeg te lopen, en meteen melden zich mensen voor die mooie ST3 LE in de wachtkamer ernaast.

Welkom allemaal en veel plezier met de voorpret. Hopelijk duurt het wachten voor jullie niet al te lang en kunnen jullie nog wat mooie najaarsdagen meepikken op de Stromer :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 21 aug 2018, 20:59 Zo, de ST2 wachtruimte begint eindelijk een beetje leeg te lopen, en meteen melden zich mensen voor die mooie ST3 LE in de wachtkamer ernaast.

Welkom allemaal en veel plezier met de voorpret. Hopelijk duurt het wachten voor jullie niet al te lang en kunnen jullie nog wat mooie najaarsdagen meepikken op de Stromer :)
Thx Stromeur! Ik hoop stiekem net hetzelfde...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
StephanVdE
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018, 19:14

Ik sta blijkbaar 6de in de wachtrij :ay
Plaats reactie