ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Voor mij ook klikpedalen. Kun je die bij die CB pedalen ook gebruiken?
Gieleuh
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2018, 22:36
Locatie: Belgica

Daniel1975 schreef: 08 dec 2018, 21:03 Voor mij ook klikpedalen. Kun je die bij die CB pedalen ook gebruiken?
Das het voordeel van die CB. Zowel met klikpedalen als met gewone schoen te rijden zonder dat het stoort (zoals SPD)
Stromer ST3 Launch Edition - Crank Brothers Mallet :ba
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond allemaal,

heb ooit dit topic opgestart maar ga het nu toch echt verlaten.....
Mijn ST3LE is binnen dus ik verlaat de wachtruimte.
Dat ik hem pas in januari op kom pikken ligt aan mijn afwezigheid; niet aan de afwezigheid van de Stromer.

Vandaag een heerlijke testrit gemaakt.
Bijna een half jaar geleden heb ik de ST3 puur op basis van de ST1X-ervaring gekozen/besteld en de summiere data vanuit de leverancier......en het is een goede keuze geweest ! Wat een heerlijk rij-ijzer.

Stromer ze,
Reinout
(fotootje van MIJN ST3LE na de testrit; tikje blerf maar niet schokkend. Veranderingen: Kinekt, Brooks-spatlap, racecassette, combi-pedalen en bidonhouder. Ernaast de Zarges K470 AccuSafe. Die hoort gewoon in een bedrijf....en hopen dat die nooit daadwerkelijk nodig is !)
Bijlagen
DSCN1390.JPG
DSCN1390.JPG (247.33 KiB) 2822 keer bekeken
aVi
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018, 14:59
Merk SP: Stromer

Hallo,

Na 4 maanden ben ik vandaag mijn ST3LE bij de dealer gaan halen. Ik mocht onmiddelijk een rit van 35km in 2°C naar huis rijden ermee. Dat is niet hoe ik mijn eerste rit had voorgesteld, maar dankzij een goede voorbereiding was ik er helemaal op gekleed. Dankzij de weelde aan informatie en tips die je hier terugvindt , voel ik mij meer dan ooit klaar om mijn stromer avontuur te starten. Dit forum is goud waard voor nieuwe stromeraars. 8-)

Wat betreft de ST3 ben ik best onder de indruk van het rijgedrag. Ik had verwacht dat ik nood ging voelen om extra vering te laten plaatsen, maar het valt heel goed mee. Ik ben ook onder de aangenaam verrast door de stabiliteit aan 45km/u. Sommigen hier de wendbaarheid van de ST2, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik geniet van het vertrouwen dat de fiets geeft op snelheid.

Er zijn er al veel gepasseerd, maar hier alsnog een foto :ay
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met de levering, het blijft een prachtbike. In comfort wint-ie het inderdaad van de voorgangers met 26" wielen. Heel veel veilige km's gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

gefelicteerd met je nieuwe bike.
Nooit géén foto's te veel.
Misschien dezelfde fietsen,maar iedere foto is uniek.
Laat maar je ervaringen horen ,goed of slecht......we kunnen er maar uit leren. ;)
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen dat het helemaal meezit! Hier ook geen klagen, een brede smile op m'n smoel als de ST3 van stal gaat.
Veel Stromer plezier en veilige km's gewenst, aVi. :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Proficiat en veel veilige en toffe km’s met je topbike !! :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Reinout-ST3 schreef: 11 dec 2018, 19:22
(fotootje van MIJN ST3LE na de testrit; tikje blerf maar niet schokkend. Veranderingen: Kinekt, Brooks-spatlap, racecassette, combi-pedalen en bidonhouder. Ernaast de Zarges K470 AccuSafe. ......
Heb je wellicht een detailfoto van de Brooks mud flap op het brede ST3 spatbord ? :ay
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen MHoutman,

op dit moment heb ik alleen de bijgevoegde fotootjes. Geschoten op m'n testrit (heerlijk !).
Hopelijk bieden ze de gewenste details waar jij naar zoekt ?
De fiets staat nog bij de FM; ik moet zo dadelijk nog een maandje naar het buitenland en zal de ST3LE in januari pas echt ophalen. Geen idee waar je woont maar mijn ST3LE (met oa die Brooks spatlap) staat dus gewoon bij de FM in Herveld. Kijken staat vrij.

Ik ben zeker te spreken over die Brooks spatlap. Het was nog goed nat; er lagen nog voldoende vette plassen voor een veldtest.....te zien aan de fiets bij terugkeer.

Positief:
- breed: water spat niet alleen naar achteren; juist naar opzij gaat de meeste blerf. En met snelheid pik jij/ik DAT juist mooi op onze schoenen op. Door de breedte wordt dit mooi onderdrukt
- flexibel: het is een dikke leren lap. Die is van nature mooi soepel en da's een fijne gedachte als je met de fiets van een stoep afkomt. JRoen's 3D spatbordverlengers zijn er niet voor niets in meerdere maten om de optimale lengte te krijgen. Ik zou met die printplastic verlengers niet een stoep af willen schrapen. JRoen's spullen zijn zeer stevig gemaakt (ik heb geen enkel probleem met een 5 kg blauwtje in zijn fraaie accuhouder) maar ik prefereer een flexibele lap.
- afstand: De lap wordt achterop het spatbord gezet en loopt duidelijk naar achteren. Modder/sneeuw/blerf zal daarmee niet blijven plakken. Bij mijn ST1X reed ik wel eens met een volgelopen spatbord blerf en dat fietste zwaar. De kwaliteit en dikte van de Stromer spatborden is prima maar je stuurt gewoon duidelijk zwaarder.

Negatief:
- relatief kort. Op dit moment kan het water/blerf nog er onderdoor. Mijn FM mag de lap dan ook zo diep/laag mogelijk plaatsen.
- gaatjes boren en uiterlijk..... Er moeten gaatjes in je spatbord. Doet een beetje auw in zo'n kostbare fiets. Wat dat betreft zijn bijvoorbeeld JRoen's spatbordverlengers superfraai gemaakt waarbij je niet eens het gevoel hebt dat dit een accessoire achteraf is. De Brooks spatlap is duidelijk een "achterafje".

Stromer ze,
Reinout
Bijlagen
DSCN1383.JPG
DSCN1383.JPG (403.81 KiB) 2544 keer bekeken
DSCN1390.JPG
DSCN1390.JPG (247.33 KiB) 2545 keer bekeken
DSCN1387.JPG
DSCN1387.JPG (370.74 KiB) 2545 keer bekeken
Plaats reactie