Nieuw: de Stromer ST3

Lomito

mhoutman schreef: 18 jun 2018, 16:12 Vooral interessant is de SYNO Drive II motor met 820 W.
Piekvermogen dan... nominaal zal het eerder rond de 550-600 Watt uitkomen. Op basis van mijn ST5 kom ik op een geleverd vermogen van 570 Watt... ST3 zal normaal gesproken iets lager uitvallen.
mhoutman

Het standaard Brooks C17 zadel op de LE:

https://www.brooksengland.com/en_eu/cam ... ivets.html

Nu nog uitzoeken welke - niet standaard -Brooks Ergon handvatten er opzitten :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zijn handgrepen uit een samenwerkingsverband tussen Ergon en Brooks: GP1 handgrepen van glad leer. Ze bestaan al langer en er is een forumlid die ze ook op zijn Stromer heeft zitten:

CSAouf1XIAAlVWU.jpg
CSAouf1XIAAlVWU.jpg (30.47 KiB) 3631 keer bekeken
https://www.brooksengland.com/en_eu/erg ... 0mm-3.html


De eindkapjes en klemmen wisselen bij Ergon wel vaker van kleur, dus die zijn er ongetwijfeld ook in het zwart.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 30 jul 2018, 22:57 Dat zijn handgrepen uit een samenwerkingsverband tussen Ergon en Brooks: GP1 handgrepen van glad leer. Ze bestaan al langer en er is een forumlid die ze ook op zijn Stromer heeft zitten:


CSAouf1XIAAlVWU.jpg

https://www.brooksengland.com/en_eu/erg ... 0mm-3.html


De eindkapjes en klemmen wisselen bij Ergon wel vaker van kleur, dus die zijn er ongetwijfeld ook in het zwart.
Heb ze idd vanaf de eerste meters op m'n ST1x. Heerlijk comfortabele handvatten.
De mijne zijn zwart leer met zilverkleurige eindkappen. Die zijn sinds vorig jaar ook in de collectie van Brooks opgenomen.
+STROMER- ST5
mhoutman

Stromeur schreef: 30 jul 2018, 22:57 Dat zijn handgrepen uit een samenwerkingsverband tussen Ergon en Brooks: GP1 handgrepen van glad leer. Ze bestaan al langer en er is een forumlid die ze ook op zijn Stromer heeft zitten:

De eindkapjes en klemmen wisselen bij Ergon wel vaker van kleur, dus die zijn er ongetwijfeld ook in het zwart.
Laat ik dat nou ook zelf zijn :)

viewtopic.php?f=9&t=247&p=5903&hilit=brooks+ergon#p5903

Brooks maakt ze nu exclusief voor Stromer met zwarte eindklemmen. Ergon levert ze uitsluitend met zilveren klem.
mhoutman

RHJ schreef: 01 aug 2018, 11:27
Heb ze idd vanaf de eerste meters op m'n ST1x. Heerlijk comfortabele handvatten.
De mijne zijn zwart leer met zilverkleurige eindkappen. Die zijn sinds vorig jaar ook in de collectie van Brooks opgenomen.
Ik vind het grote voordeel dat ze minder plakken en door de bredere greep minder tinteling geven :ay

Het is overigens uitsluitend een Brooks artikel. Mijn vermoeden is dat Brooks de greep bij Ergon koopt en er dan bij Selle Royal (eigenaar van Brooks) in Italië leer op laat doen. Op de verpakking staat dan ook Made in Italy.

Navraag bij Ergon in Koblenz leerde mij dat zij verder niets met dit onderdeel te maken hebben.

Mocht je ze dus willen bestellen met een zwart eindstuk dan zal dat dus via de dealer moeten gaan...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhoutman schreef: 01 aug 2018, 15:38
Stromeur schreef: 30 jul 2018, 22:57 Dat zijn handgrepen uit een samenwerkingsverband tussen Ergon en Brooks: GP1 handgrepen van glad leer. Ze bestaan al langer en er is een forumlid die ze ook op zijn Stromer heeft zitten:

De eindkapjes en klemmen wisselen bij Ergon wel vaker van kleur, dus die zijn er ongetwijfeld ook in het zwart.
Laat ik dat nou ook zelf zijn :)
Ik twijfelde al toen ik aan het tikken was... Maar dan heeft Stromer dus nu een goeie keus gemaakt :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wallride
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2018, 14:58
Locatie: Oost-Vlaanderen

Stromerschierig schreef: 15 jul 2018, 00:06
Wallride schreef: 10 jul 2018, 14:45 Reservatie voor ST3 launch model geplaatst bij de dealer. :bp:
Hij ging me op de hoogte houden ivm de levertijd.
Weet je de officiële prijs al, proficiat 👌
Neen, nog niet, maat zou toch 8000€ zijn hoor.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

E 7650,-

Ik lees op de Instagram-pagina van Stromer dat de ST3 LE, net als de ST5, bij Stromer zelf in Oberwangen wordt geassembleerd.

Nu hebben we helaas bij een ST5 van één van onze forumleden gezien dat dit nog altijd geen garantie is voor perfecte kwaliteit, maar ik vond het toch wel het vermelden waard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie