Dank voor de tip!
Ik vind het zó jammer dat ik niet naar Eurobike kan, dus ik lig zondag om 15:00 voor Instagram.
Ik verwacht de onthulling van de vernieuwde ST1 en de ST3.
Dank voor de tip!
J3R schreef: ↑06 jul 2018, 20:50 Vind de ST3 mooie upgrades hebben en of iemand het dat waard vindt is aan hem/haar; zie ook de overstap naar de ST5.
Wat ik in ieder geval wel waardeer: 27,5" wielen, Pirelli banden, 1x11 groep, drie keuzes stuur(-pen?), Omni met meer functionaliteit en moderner display, betere remmen (4 pistons voor), Deep Green + Brooks zadel en een krachtiger (afgestelde?) motor SYNO Drive II REAR Hub (820w/44Nm vs. 800W/40Nm) waarvan ik wel een extra push verwacht, beetje zoals de ST1X vs. ST2 vs. ST2S/ST5. Grote problemen verwacht ik niet gezien de doorontwikkeling van de ST2/ST2S hiervoor.
V.w.b. de voorvork; ik heb op de MTB (ook 27,5"/650B) een Fox tapered voorvork met drie standen lock; dat zou ook wat zijn voor Stromer; afhankelijk van de gewenste vering zet je deze op vrijwel geen vering, dan wel sterk verende vork. Stuurgedrag/feeling voorwiel is daarmee goed instelbaar...
Eens, maar dan moeten ze het niet te gek maken met de prijs. Ik moet de eerste nog tegenkomen die de psychologische grens van €10.000,- durft te overschrijden. Voor die €10.000 koop je bij wijze van spreken ook een kleine tweedehands elektrische auto of 4 nieuwe elektrische scooters.
Tja, je kunt alle verschillen natuurlijk zo "klein" praten als je wil, maar als voormalig ST1 X eigenaar met meerdere proefritten op de ST5 achter de rug kan ik je in volle overtuiging vertellen dat werkelijk alles aan de ST5 anders en beter voelt dan aan de ST1 X. En ja, daarbij heb ik ook de zeer hoge prijs in het achterhoofd gehouden. (Overigens denk ik dat die psychologische grens van 10.000 euro waar Henry het over heeft een heel stuk minder star is bij mensen die deze bedragen voor een fiets neertellen.)