Laten we eens kijken naar de prijslijst 2018 (voor het gemak/duidelijkheid doe ik overal een tientje bij), alle fietsen voorzien van een 983 Wh accu:
- ST1x € 6.000
- ST2 € 7.000
- ST2 LTD € 7.700
- ST2s € 9.200
- ST5 € 9.500
De ST3 zal ergens tussen de ST2 en ST2s terecht komen, aangezien de ST2 en ST2s komen te vervallen in 2019 denk ik dat het rijtje er volgt uit gaat zien:
- ST1x € 6.000
- ST3 € 7.500
- ST3 LTD € 8.200
- ST5 € 9.500
Ik ben benieuwd hoeveel jaar garantie de ST3 / ST3 LTD gaan krijgen...
Nieuw: de Stromer ST3
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Vandaag kondigde Stromer via Instagram aan dat ze zondag om 1500 iets live zullen delen op Instagram...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
Mooi overzicht; benieuwd of dit inderdaad de prijzen gaan worden; zou mooi zijn als de ST3 op het prijsniveau van de ST2 komt (of lager)Lomito schreef: ↑06 jul 2018, 12:59 Laten we eens kijken naar de prijslijst 2018 (voor het gemak/duidelijkheid doe ik overal een tientje bij), alle fietsen voorzien van een 983 Wh accu:
- ST1x € 6.000
- ST2 € 7.000
- ST2 LTD € 7.700
- ST2s € 9.200
- ST5 € 9.500
De ST3 zal ergens tussen de ST2 en ST2s terecht komen, aangezien de ST2 en ST2s komen te vervallen in 2019 denk ik dat het rijtje er volgt uit gaat zien:
- ST1x € 6.000
- ST3 € 7.500
- ST3 LTD € 8.200
- ST5 € 9.500
Ik ben benieuwd hoeveel jaar garantie de ST3 / ST3 LTD gaan krijgen...
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
7k voor de ST2? Heb ik een goede deal dan voor 6500 met RDW registratie en ringslot en 983 Wh accu?
Als, en als he, de ST3 7k gaat kosten doe ik die wel !
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer is niet gek natuurlijk. Gaat nevernooitniet gebeuren. Naast de prijs kan ik trouwens nog wel enkele redenen bedenken om toch voor een ST2 te gaan.
Om te beginnen is de ST2 nu (zo ongeveer) leverbaar en met de ST3 wordt het toch weer eerst zien dan geloven.
Verder heeft de ST2 zich inmiddels wel bewezen als de meest probleemvrije Stromer tot nu toe. De ST3 heeft een totaal nieuw design en deels ook weer nieuwe onderdelen, zoals de vork, wielen, remmen, motor e.d. We hebben nog geen idee hoe deze nieuwe Stromer zich gaat houden en van zijn grote broer de ST5 kunnen we ook nog niks afkijken.
Tot slot is het rijgedrag van de ST3 met de 27,5" wielen totaal anders dan dat van de ST2. Als een groot deel van je route in de drukke binnensteden ligt, dan zou ik liever een Stromer met 26" wielen nemen vanwege het stuurgedrag. (Ik lees dat de nieuwe ST1 ook grote wielen krijgt, dus nu is de laatste kans als je liever een Stromer hebt met een vinniger stuurgedrag.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tja ik kan dat ook niet helemaal volgen ... die ik moet het allerlaatste en allernieuwste hebben mentaliteit .
Het allernieuwste is echt niet altijd het beste etc. etc. … Daar kan niet een boompje maar een boom over opgezet worden.
Ik heb om het vinnige stuurgedrag terug te krijgen weer de vaste vork erin gezet, met een verende pen (niet mogelijk bij een ST3 ).
De ST3 ziet er zoals gezegd al meer uit naar een fiets, maar ik zou hem niet ruilen voor mijn ST2 … zie echt geen zinnige verbeteringen. Het aangeven koppel dat iets hoger is dan bij de ST2 ga je in de praktijk helemaal niet merken verwacht ik (waarom … denk maar eens na). Wat je wel gaat merken is de gereduceerde reikwijdte .
Ik verwacht trouwens bij de ST3 geen problemen. Wielen en remmen zijn gangbare fietsonderdelen. De motor een bewezen concept (en ik blijf de indruk hebben … dezelfde motor als de ST2, met een andere sticker).
De ST3 en ST5 borduren voort op het succes van de ST2 en eventuele problemen met vork en frame (als ze optreden) kunnen opgelost worden. Het spannende is de complexe stuurpen met al zijn stekkers.
Het allernieuwste is echt niet altijd het beste etc. etc. … Daar kan niet een boompje maar een boom over opgezet worden.
Ik heb om het vinnige stuurgedrag terug te krijgen weer de vaste vork erin gezet, met een verende pen (niet mogelijk bij een ST3 ).
De ST3 ziet er zoals gezegd al meer uit naar een fiets, maar ik zou hem niet ruilen voor mijn ST2 … zie echt geen zinnige verbeteringen. Het aangeven koppel dat iets hoger is dan bij de ST2 ga je in de praktijk helemaal niet merken verwacht ik (waarom … denk maar eens na). Wat je wel gaat merken is de gereduceerde reikwijdte .
Ik verwacht trouwens bij de ST3 geen problemen. Wielen en remmen zijn gangbare fietsonderdelen. De motor een bewezen concept (en ik blijf de indruk hebben … dezelfde motor als de ST2, met een andere sticker).
De ST3 en ST5 borduren voort op het succes van de ST2 en eventuele problemen met vork en frame (als ze optreden) kunnen opgelost worden. Het spannende is de complexe stuurpen met al zijn stekkers.
Vind de ST3 mooie upgrades hebben en of iemand het dat waard vindt is aan hem/haar; zie ook de overstap naar de ST5.
Wat ik in ieder geval wel waardeer: 27,5" wielen, Pirelli banden, 1x11 groep, drie keuzes stuur(-pen?), Omni met meer functionaliteit en moderner display, betere remmen (4 pistons voor), Deep Green + Brooks zadel en een krachtiger (afgestelde?) motor SYNO Drive II REAR Hub (820w/44Nm vs. 800W/40Nm) waarvan ik wel een extra push verwacht, beetje zoals de ST1X vs. ST2 vs. ST2S/ST5. Grote problemen verwacht ik niet gezien de doorontwikkeling van de ST2/ST2S hiervoor.
V.w.b. de voorvork; ik heb op de MTB (ook 27,5"/650B) een Fox tapered voorvork met drie standen lock; dat zou ook wat zijn voor Stromer; afhankelijk van de gewenste vering zet je deze op vrijwel geen vering, dan wel sterk verende vork. Stuurgedrag/feeling voorwiel is daarmee goed instelbaar...
Wat ik in ieder geval wel waardeer: 27,5" wielen, Pirelli banden, 1x11 groep, drie keuzes stuur(-pen?), Omni met meer functionaliteit en moderner display, betere remmen (4 pistons voor), Deep Green + Brooks zadel en een krachtiger (afgestelde?) motor SYNO Drive II REAR Hub (820w/44Nm vs. 800W/40Nm) waarvan ik wel een extra push verwacht, beetje zoals de ST1X vs. ST2 vs. ST2S/ST5. Grote problemen verwacht ik niet gezien de doorontwikkeling van de ST2/ST2S hiervoor.
V.w.b. de voorvork; ik heb op de MTB (ook 27,5"/650B) een Fox tapered voorvork met drie standen lock; dat zou ook wat zijn voor Stromer; afhankelijk van de gewenste vering zet je deze op vrijwel geen vering, dan wel sterk verende vork. Stuurgedrag/feeling voorwiel is daarmee goed instelbaar...
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Nu wil ik iets zeggen over mijn St1x, maar bijgeloof houdt me tegen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Precies! Hierin zijn de ST2 en de ST3 echt twee totaal verschillende Stromers.
Zou zeker kunnen. Momenteel loopt het upgraden van de motor door Stromer wat achter op de ontwikkeling van een krachtigere accu.
De nieuwe motoren worden in een andere fabriek gemaakt, dat staat vast. Of en hoe ze onder de motorkap verschillen: geen idee, want Stromer deelt niet hoe ze tot de nieuwe specs zijn gekomen. Maar alles wat je verandert aan een proces of product kan gevolgen hebben voor de kwaliteit, goeie of slechte gevolgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023