Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Re: Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Bericht door Tomasj » 07 aug 2018, 10:18

Stromeur schreef:
07 aug 2018, 09:12
In 2018 heeft Stromer de ondersteuning van de hele vloot weer wat opgeschroefd, ook die van de ST1 X, dus ik verwacht dat deze net wat minder zuinig zijn. Maar aan een ST1 X heb je wel de meest efficiënte Stromer van dit moment voor zo'n forse afstand. Als je onderweg de ondersteuning wat terugschroeft, dan ga je die 60km enkel op elke Stromer wel halen.
Maar door de ondersteuning te tweaken (stand 2 of reductie trapsensor in sensor 3) kan je nog altijd even ver geraken. Een beetje snelheid opgeven voor veel extra km ;-)
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Sped
Rookie
Rookie

Bericht door Sped » 07 aug 2018, 22:24

De meeste Klever-rijders melden 30 km op de hoogste stand te kunnen rijden. Ikzelf rij met mijn Klever X Speed eerder 25 km. Mogelijk kunnen hier een paar km's bij door op de tweede stand te rijden (van de drie). Zowel in de tweede als derde stand is het makkelijk om 45 km/u gps-snelheid aan te houden op rechte, vlakke stukken. Ik vermoed dat Klever en Stromer hierin aan elkaar gewaagd zijn. Ik haal vlot 35 à 36 km/u gemiddeld over mijn traject.

Met twee grote batterijen kom je er dus zeker. Met één betwijfel ik het sterk. Vermoedelijk zou één reislader op het werk trouwens volstaan als je ze na elkaar kan opladen.

Persoonlijk zou ik voor die afstand eerder voor een Stromer gaan. Onderweg stoppen om de batterij te wisselen lijkt me niet handig. Bovendien zal de kost voor de speciale fietstas met batterijhouder en voor een extra grote batterij ook een serieus bedrag zijn, ik betwijfel dat dit werkelijk goedkoper is dan een Stromer met één grotere batterij. Bovendien kan je bij Stromer de instelling zodanig fine-tune dat je steeds zeker bent dat je er zal geraken. Bij Klever heb je een lage stand met zeer weinig ondersteuning en dan nog twee standen met heel veel ondersteuning, geen mogelijkheid om iets ertussen te hebben.
Klever X Speed

Bartmarcus
Rookie
Rookie

Bericht door Bartmarcus » 09 aug 2018, 12:03

Allen alvast hartelijk dank voor de interessante feedback!
Ik heb twee afspraken gepland bij m'n dealer: ik krijg enkele dagen een Stromer ST1X mee, en daarna enkele dagen een Klever X Speed. Het moet mijn een idee geven wat betreft bereik versus mijn eigen geleverde inspanning, rekening houdend met het feit dat de actieradius in de winter 20 tot 30% zakt.
Sinds kort is bij hem ook de ST3 leverbaar! Ziet er ook heel interessant uit.

MarcelH
Runner-up
Runner-up

Bericht door MarcelH » 09 aug 2018, 15:25

Bartmarcus schreef:
09 aug 2018, 12:03
Sinds kort is bij hem ook de ST3 leverbaar! Ziet er ook heel interessant uit.
Altijd fijn als je de gelegenheid gesteld wordt om zaken te kunnen vergelijken in het echt en niet een kwartiertje !

Wat betreft de ST3 leverbaar ? je bedoeld bestelbaar neem ik aan....of worden ze al uitgeleverd ? van mij mag het :cool2:
Wachtende op mijn ST3 LE :cool2:

Bartmarcus
Rookie
Rookie

Bericht door Bartmarcus » 11 aug 2018, 18:03

Bestelbaar idd, leverbaar ergens in november (in Geel, België).

Plaats reactie