Thnx Stromeur
Al een geluk dat smaken verschillen.... anders zou het lang zoeken worden in de fietsenstalling
Klever X Speed versus Stromer ST1 X
-
- Runner-up
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11 apr 2018, 17:08
Klever X-speed Limited
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Helemaal mee eens. Plus: ik kan het wel waarderen van Klever, dat ze het ontwerp net even anders dan anders maken. En die kleur van jouw speciale editie is echt briljant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Er mooi hoor, en die kleur
Hoe meer ik ze zie hoe mooier ik ze vind. En ze vallen echt wel op tussen de hoopjes Stromers die je hier soms ziet rijden.
Hoe meer ik ze zie hoe mooier ik ze vind. En ze vallen echt wel op tussen de hoopjes Stromers die je hier soms ziet rijden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Johan.vd
- Pro
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
- Locatie: België, Vlaams-Brabant
- Merk SP: Klever X speed 2018
- Km-stand: 32000
Vandaag m,n fototoestel mee genomen naar m,n werk en onderweg enkele foto's geschoten
Morgen heb ik hem een week , zalig machien !
Xspeed 1 by Johan Van Dijck, on Flickr
Xspeed 2 by Johan Van Dijck, on Flickr
Morgen heb ik hem een week , zalig machien !
Xspeed 1 by Johan Van Dijck, on Flickr
Xspeed 2 by Johan Van Dijck, on Flickr
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Ik ben wel verzot op het ontwerp van de X speed, gedurfd, out-of-the-box en ook nog eens toekomstbestendig qua accu-upgrades. Is nu nog een maatje te klein om de strijd met marktleider Stromer aan te gaan maar als Klever het voor elkaar weet te krijgen om op korte termijn fietsen te kunnen leveren met 850 Wh accu dan wordt die toppositie van Stromer toch wat wankel. Maar voorlopig is ook dat een illusie.
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 aug 2018, 01:47
- Locatie: Geel
- Merk SP: Klever X-speed
- Km-stand: 12000
Hallo allen,
Zopas alle posts gelezen, en ik merk dat ik een uitzondering ben vergeleken met de meeste gebruikers hier, met name wat betreft de te fietsen woon-werk-afstand, namelijk... 60km enkel! (Voordeel is wel: ik blijf twee dagen ter plaatse, en fiets dan weer 60km terug).
Ik wil graag al mijn verplaatsingen maken met een S-pedelec, maar ik vrees dat de actieradius het probleem zal zijn.
Mijn doel is op minder dan 2 uur op mijn werk te geraken, dat wil zeggen, een gemiddelde van 30km/h aanhouden, winter en zomer, vlak terrein, 1m82, 82kg.
Misschien is dit mogelijk met de Stromer ST2 met de 983Wh accu...?
Of mogelijk is de Klever X speed interessanter, maar dan met twee 850Wh accu's? (In dat geval heb ik drie laders nodig: 1 voor thuis, en twee reisladers voor op het werk...)
Als ik goed begrijp uit dit forum, moet ik het idee om 45km/h te fietsen uit mijn hoofd zetten, want aan die snelheid (zeker in de winter), gaat het bereik schromelijk te kort schieten. Maar mits aardig meetrappen, en mijn snelheid laag te houden, zou ik er moeten geraken, niet?
Zopas alle posts gelezen, en ik merk dat ik een uitzondering ben vergeleken met de meeste gebruikers hier, met name wat betreft de te fietsen woon-werk-afstand, namelijk... 60km enkel! (Voordeel is wel: ik blijf twee dagen ter plaatse, en fiets dan weer 60km terug).
Ik wil graag al mijn verplaatsingen maken met een S-pedelec, maar ik vrees dat de actieradius het probleem zal zijn.
Mijn doel is op minder dan 2 uur op mijn werk te geraken, dat wil zeggen, een gemiddelde van 30km/h aanhouden, winter en zomer, vlak terrein, 1m82, 82kg.
Misschien is dit mogelijk met de Stromer ST2 met de 983Wh accu...?
Of mogelijk is de Klever X speed interessanter, maar dan met twee 850Wh accu's? (In dat geval heb ik drie laders nodig: 1 voor thuis, en twee reisladers voor op het werk...)
Als ik goed begrijp uit dit forum, moet ik het idee om 45km/h te fietsen uit mijn hoofd zetten, want aan die snelheid (zeker in de winter), gaat het bereik schromelijk te kort schieten. Maar mits aardig meetrappen, en mijn snelheid laag te houden, zou ik er moeten geraken, niet?
Wat je vergeet te vermelden is of het parcours vlak is of niet, en of je mooie lange stukken kan doorrijden of niet. Jouw parcours is niet zoveel langer dan het mijne, ik doe 52-55 km enkel, 200 hoogtemeters en moet gemiddeld een 50-tal keer vertragen over dat parcours (haakse bochten, verkeerslichten,..). Vanuit min ervaringen
1. Stromer ST2 / ST1X met grootste batterij (983Wh). In de zomer kan je deze afstand probleemloos afleggen aan een gemiddelde van 35-40 km/h (hangt af van de wind, op een frisse ochtend ga je ook iets moeten inhouden). Ik heb zelf nog nooit minder dan 35 km/h gereden over de afstand (ook niet met wind @ 30km/h op kop). Bij een gemiddelde snelheid van 30 km/h ga je volgens mij een range van > 100 km halen met een Stromer. Ik heb zelf één keer die afstand in standje 1 gereden, had toen een gemiddelde van 26,5 km/h en had 25% batterij verbruikt.
In de winter moet je rekenen met 20% verlies (zelf met de Stromer nog geen ervaring mee, wel met een Bosch fiets), maar indien je dan ga je op koude dagen gewoon nog ietsje extra moeten vertragen, je gaat volgens mij nog altijd boven de 30m/h gemiddeld uitkomen.
2. Klever X Speed.
Ik heb de Klever getest bij 2°C, en reed volgens mijn GPS > 40km/h gemiddeld en had een bereik van bijna 40 km op de 570Wh batterij. Ik denk dus dat je probleemloos de afstand zelfs met twee 570Wh batterijen kan afleggen, aan gemiddeldes van 35-40 km/h. Je zou voor de veiligheid natuurlijk twee 850Wh batterijen kunnen nemen, dan denk ik dat je die afstand onder zowat alle omstandigheden kan afleggen aan gemiddeldes van 40 km/h.
Ga zelf eens met beide fietsen rijden. Een goede handelaar geeft e de fiets mee voor een flinke testrit.
1. Stromer ST2 / ST1X met grootste batterij (983Wh). In de zomer kan je deze afstand probleemloos afleggen aan een gemiddelde van 35-40 km/h (hangt af van de wind, op een frisse ochtend ga je ook iets moeten inhouden). Ik heb zelf nog nooit minder dan 35 km/h gereden over de afstand (ook niet met wind @ 30km/h op kop). Bij een gemiddelde snelheid van 30 km/h ga je volgens mij een range van > 100 km halen met een Stromer. Ik heb zelf één keer die afstand in standje 1 gereden, had toen een gemiddelde van 26,5 km/h en had 25% batterij verbruikt.
In de winter moet je rekenen met 20% verlies (zelf met de Stromer nog geen ervaring mee, wel met een Bosch fiets), maar indien je dan ga je op koude dagen gewoon nog ietsje extra moeten vertragen, je gaat volgens mij nog altijd boven de 30m/h gemiddeld uitkomen.
2. Klever X Speed.
Ik heb de Klever getest bij 2°C, en reed volgens mijn GPS > 40km/h gemiddeld en had een bereik van bijna 40 km op de 570Wh batterij. Ik denk dus dat je probleemloos de afstand zelfs met twee 570Wh batterijen kan afleggen, aan gemiddeldes van 35-40 km/h. Je zou voor de veiligheid natuurlijk twee 850Wh batterijen kunnen nemen, dan denk ik dat je die afstand onder zowat alle omstandigheden kan afleggen aan gemiddeldes van 40 km/h.
Ga zelf eens met beide fietsen rijden. Een goede handelaar geeft e de fiets mee voor een flinke testrit.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
We hebben meerdere forumleden die rond de 55 a 60km enkel woon-werk rijden. Eén daarvan is Reinout-ST3 die dit, in tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden, op een ST1 X 2017 deed met 983Wh accu. Zijn gegevens vind je onderaan deze tabel:
viewtopic.php?f=8&t=86&start=340#p26109
Reinout had twee accu's bij zijn ST1 X, maar in de zomer hoefde hij onderweg in ieder geval niet te wisselen. In bovenstaand topic vind je sowieso interessante gegevens over actieradius, gemiddelde snelheid e.d.
In 2018 heeft Stromer de ondersteuning van de hele vloot weer wat opgeschroefd, ook die van de ST1 X, dus ik verwacht dat deze net wat minder zuinig zijn. Maar aan een ST1 X heb je wel de meest efficiënte Stromer van dit moment voor zo'n forse afstand. Als je onderweg de ondersteuning wat terugschroeft, dan ga je die 60km enkel op elke Stromer wel halen.
viewtopic.php?f=8&t=86&start=340#p26109
Reinout had twee accu's bij zijn ST1 X, maar in de zomer hoefde hij onderweg in ieder geval niet te wisselen. In bovenstaand topic vind je sowieso interessante gegevens over actieradius, gemiddelde snelheid e.d.
In 2018 heeft Stromer de ondersteuning van de hele vloot weer wat opgeschroefd, ook die van de ST1 X, dus ik verwacht dat deze net wat minder zuinig zijn. Maar aan een ST1 X heb je wel de meest efficiënte Stromer van dit moment voor zo'n forse afstand. Als je onderweg de ondersteuning wat terugschroeft, dan ga je die 60km enkel op elke Stromer wel halen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maar door de ondersteuning te tweaken (stand 2 of reductie trapsensor in sensor 3) kan je nog altijd even ver geraken. Een beetje snelheid opgeven voor veel extra km ;-)Stromeur schreef: ↑07 aug 2018, 09:12 In 2018 heeft Stromer de ondersteuning van de hele vloot weer wat opgeschroefd, ook die van de ST1 X, dus ik verwacht dat deze net wat minder zuinig zijn. Maar aan een ST1 X heb je wel de meest efficiënte Stromer van dit moment voor zo'n forse afstand. Als je onderweg de ondersteuning wat terugschroeft, dan ga je die 60km enkel op elke Stromer wel halen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)