Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Martin

Ik kan me goed voorstellen dat de test niet door gaat i.v.m. het weer. Ik was idd blij verrast, maar een vergelijkingstest is het niet. Eerder een kleine review.
Ik neem aan dat de test op een later tijdstip wel plaats vind?
Laatst gewijzigd door Martin op 11 nov 2017, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ziet er uit als serious business :ay
Lomito

Martin schreef: 11 nov 2017, 18:29 Ik neem aan dat de test op een later tijdstip wel plaats vind?
Uiteraard... ik heb met de FM afgesproken dat van te voren even bel als ik denk dat het in het weekend goed weer wordt. Hij was er ook wel blij mee dat hij de fiets dan niet als een grote kleibende terugkrijgt...
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Ziet er fantastisch uit. Ik ben wel heel benieuwd of die grote platte accu in het midden van het frame voor windgevoeligheid zorgt. Ik kijk met spanning uit naar de testresultaten.
Martin

Windgevoeligheid zal volgens mij reuze mee vallen denk ik. Ik heb de batterij in mijn handen gehad, en vergeleken met een Stromeraccu is dit een klein ding. De 850Wh versie volgend jaar als optie wordt qua formaat niet groter dan de 570Wh standaard heeft de verkoper tegen me gezegd.
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

570Wh voor een motor van 600W is niet heel veel. Ik ben heel benieuwd naar de actieradius.

Mijn Bulls Green Mover heeft een 675WH accu @ 48 volt en heeft een actieradius van ongeveer 30~35 km op de hoogste ondersteuning.

Ben verder wel zeer benieuwd naar de ervaringen. Als de actieradius goed is dan kan dit een geduchte concurrent van Stromer worden.
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Vandaag maar eens even naar een Klever dealer in de buurt gegaan om daar de nieuwe X speed in het echt te gaan bewonderen. Is toch wel een super fiets om te zien, het geheel ziet er netjes uit en de bekabeling is ook mooi weggewerkt....het frame heeft een aparte vorm, maar dat geeft m wel een eigen gezicht. De dealer bood meteen een proefritje aan, daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd. De ondersteuning komt er vroeg in en neemt je makkelijk mee tot boven de 40 km/uur.....ik heb even echt aangezet en mijn best gedaan en toen stond er toch 48 km/uur op de teller en dit ondanks wat tegenwind. De zithouding is sportief maar niet te.....je zit lekker comfortabel zonder teveel druk op je polsen. Al met al ben ik behoorlijk onder de indruk van deze X speed en kom binnenkort zeker nog een keer terug om deze wat langer aan de tand te voelen. Deze vergelijking gaat tussen de X speed en st1X, maar mischien moet dit eerder de st2 zijn in plaats van de st1X
Lomito

Precies mijn idee... ik zet de X speed echter tegenover de ST1x omdat deze qua prijs ongeveer overeenkomt. De vraag is dan hoeveel fiets je krijgt voor ca. 5K en de keuze valt op het eerste gezicht in het voordeel van de Klever... Ondersteuning op het niveau van een ST2 met de prijs van een ST1x :shock: :shock: :shock:
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Volgens de dealer is straks in januari ook al de nieuwe accu van 850 wh leverbaar, dan gaat dit volgens mij wel een geduchte concurrent van de st2 worden....alleen inderdaad 2K goedkoper :ck: Ze hebben het op het eerste gezicht erg goed voor elkaar bij Klever
Lomito

Ik was in de vergelijking al uitgegaan van die 850 Wh accu aangezien de standaard 590 Wh te weinig is voor een speed pedelec. Van de verkoper hoorde ik dat wanneer je nu de X speed koopt (met geen keuze 590 Wh accu) je die volgend jaar mag inruilen voor de 850Wh met alleen bijbetaling van de meerprijs van de grotere accu... dat is een prima deal.
Plaats reactie