Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Lomito

Ik denk niet dat een fabrikant als Flyer zo maar een gewaagd kleurtje kiest zonder eerst de reacties van potentiële kopers te peilen. Voor de fabrikant maakt het niet uit of die klanten een goede of slechte smaak hebben zolang die fietsen in groten getale verkocht kunnen worden. En zoals gezegd verkopen die Flyers model 2018 met opvallende kleurtjes opvallend goed... blijkbaar zijn de klanten de wit-grijs-zwarte fietsen wel een beetje beu. Overigens speelt Flyer op safe door naast de blauwe en rode variant een witte en grijze fiets aan te bieden.

Het kleurenpalet van de Klever X speed is helaas vrij beperkt. Oranje/zwart en licht grijs/zwart zijn de standaard kleuren, de X speed limited wordt geleverd in geel/zwart. Erg mooi!
csm_x_speed_limited_11_12f7232088.jpg
csm_x_speed_limited_11_12f7232088.jpg (79.3 KiB) 3958 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 16 feb 2018, 08:02 Ik denk niet dat een fabrikant als Flyer zo maar een gewaagd kleurtje kiest zonder eerst de reacties van potentiële kopers te peilen. Voor de fabrikant maakt het niet uit of die klanten een goede of slechte smaak hebben zolang die fietsen in groten getale verkocht kunnen worden. En zoals gezegd verkopen die Flyers model 2018 met opvallende kleurtjes opvallend goed... blijkbaar zijn de klanten de wit-grijs-zwarte fietsen wel een beetje beu. Overigens speelt Flyer op safe door naast de blauwe en rode variant een witte en grijze fiets aan te bieden.

Het kleurenpalet van de Klever X speed is helaas vrij beperkt. Oranje/zwart en licht grijs/zwart zijn de standaard kleuren, de X speed limited wordt geleverd in geel/zwart. Erg mooi!

csm_x_speed_limited_11_12f7232088.jpg
Dat goudgeel is volgens mijn dealer ook verkrijgbaar op de normale x speed
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik vind de kleurencombinatie geelgoud zwart erg gaaf!
Jammer dat Stomer in deze combinatie niet leverbaar is.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Die kleurcombo is inderdaad erg strak!

Stromer beware! :mrgreen:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

https://raivereniging.nl/nieuws/persber ... ekend.html

Klever x-speed is genomineerd. Vandaag is de verkiezing.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Interessant, de Specialized Vado is een middenmotor-SP en de Klever X speed een achtermotor-SP. Tegelijk slaan de nominaties nergens op, de winnaar van vorig jaar (Trek Super Commuter+ 8S) is nauwelijks verkocht in 2017...
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De Klever won.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

En terecht! De Klever is niet alleen plaatje om te zien, de fiets rijdt als een tierelier en daar draait het toch om. Nu heb ik niet op de Specialized Vado gereden, had ik vanmiddag kunnen doen maar had al flink wat tijd bij Stromer (hoi Frans), Qicq en Klever doorgebracht... Lamkram-Mark en vrouw nog even gesproken bij de Rose-stand. Ook Nelis en schoonfamilie tegen het lijf gelopen (Nelis heeft even flink gas gegeven op de testbaan met de X speed).

Levering van de 850 Wh accu blijft een probleem, ik heb een dummy gezien van de 850 Wh accu die minimaal groter is dan de 570 Wh accu maar nog steeds geen levering mogelijk. Klever baalt ook enorm omdat de verkoop van de X speed nu flink op gang komt en klanten vooral de 850 Wh willen hebben. De fiets wordt nu geleverd met 570 Wh accu en zodra de nieuwe accu beschikbaar is mogen klanten hun kleine accu inruilen voor de grotere met bijbetaling van het prijsverschil. Naarmate de nieuwe accu langer op zich laat wachten zit Klever straks met meer tweedehands accu's...
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Lomito,

Leuk om je even de hand te hebben geschut. Zie ik het gezicht achter de verhalen. Ik heb ook even een proefritje gemaakt op de Klever X speed. Reed prima en snel. Waar ik even aan moest wennen is dat wanneer je stopt met trappen de Klever nog even door gaat. Maar dat lag aan de instellingen werd mij verteld.

Maar ik vind het model van de Stromer toch mooier. Maar ja dat is een kwestie van smaak. Ook heb ik nog even gekeken naar de ST5. Netjes weggewerkt aan de voorzijde hoor. De prijs is een ander verhaal €9500,= pff, nog niet voor over.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Zeker leuk om kennis te maken!
Plaats reactie