Pagina 17 van 18

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 20 apr 2018, 14:00
door Stromend
Stromeur schreef:
18 apr 2018, 23:16
Stromend schreef:
17 apr 2018, 10:24
Eind van de week proefrijden op deze 4 kw beul.
Ik ben benieuwd hoe die je bevalt, ook een vergelijking met je ST2 S intrigeert me wel. Een beul van een bike inderdaad.
Nou een Trefecta is weer van een andere orde dan een ST2 S.
Wat is anders:
  • Hij houdt niet in bij 48 maar versneld door tot ver boven 65
  • Met dit apparaat val je wat snelheidsverschil niet op tussen 80km verkeer :bp:
  • Techniek die je op dure motoren als optie vindt
  • Hij blijft op hoge snelheid stabiel
  • Gaat 70 km/h over terrein :mrgreen:
  • Remmer alsof je een anker uitgooit
  • Bigger Balls Please
  • :ba :ba :ba :ba

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 20 apr 2018, 15:18
door rvaneijk
Zit er eigenlijk wel een kentekenplaat op de Trafecta, of mag je er alleen op eigen terrein mee rijden?

Dan nog de prijs, voor EUR 22.500 koop je vier Bultaco's die hetzelfde kunnen na softwareaanpassing, toch?

Voor dat geld heb je keuze uit diverse elektrische motorfietsen https://electricmotorcycles.nl/aanbod

Mijn conclusie is dat de Trafecta onrealistisch duur is en niet kan tippen aan een echte elektrische motorfiets waarmee je bovendien de snelweg op mag.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 20 apr 2018, 17:04
door Stromend
Terwijl ik er het geld ook niet voor over heb was het wel onwijs om er eens op te rijden.
Of je het z'n geld waard vindt is dezelfde discussie of je een Spyker koopt terwijl je voor dezelfde prijs ook 4 Mustangs koopt. Ondertussen gaan ze gewoon per 4 naar Dubai :mrgreen:

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 20 apr 2018, 17:25
door Ebiker
rvaneijk schreef:
20 apr 2018, 15:18
Zit er eigenlijk wel een kentekenplaat op de Trafecta, of mag je er alleen op eigen terrein mee rijden?

Dan nog de prijs, voor EUR 22.500 koop je vier Bultaco's die hetzelfde kunnen na softwareaanpassing, toch?

Voor dat geld heb je keuze uit diverse elektrische motorfietsen https://electricmotorcycles.nl/aanbod

Mijn conclusie is dat de Trafecta onrealistisch duur is en niet kan tippen aan een echte elektrische motorfiets waarmee je bovendien de snelweg op mag.
Kan je natuurlijk ook zeggen van een gewone ebike, de softwarematig ook word ingehouden

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 mei 2018, 14:45
door Lomito
De Trek Commuter+ 8s/9s is weliswaar een spijt pedelec (want middenmotor) maar deze fiets is voorzien van de Supernova M99pro koplamp en taillight. Prijs model 2018 € 4.999, bij Mantel model 2017 met € 1.000 korting.

https://www.elektrischefietsen.com/2017 ... -commuter/

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 mei 2018, 15:42
door Zebbernaut
Lomito schreef:
13 mei 2018, 14:45
De Trek Commuter+ 8s/9s is weliswaar een spijt pedelec (want middenmotor) maar deze fiets is voorzien van de Supernova M99pro koplamp en taillight. Prijs model 2018 € 4.999, bij Mantel model 2017 met € 1.000 korting.

https://www.elektrischefietsen.com/2017 ... -commuter/
Ik rijd in afwachting van mijn door stromer opgehaalde stromer rond op de 8s en nu ja ik ben er niet laaiend enthousiast over, enkel de Koplamp en de looks kunnen mij bekoren, ook is hij lichter (zo voelt hij althans) en stuurt hij gelikter dan mijn ST2.

Maar al de rest :av , het rijberijk is ronduit erbarmelijk en ik snap niet hoe mensen rondkomen met zo een 500Wh geval, dat middengeval jankt de oren van je kop en de kracht die hij uitspuwt is ook al triestig, 45 haal je simpelweg nooit. Tegenwind ho maar dan zakken we helemaal in elkaar, bergen doen we ook niet graag.... Ik heb dan wel veel ellende gehad met mijn ST2 maar ik mis mijn beestje al hard :mrgreen:

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 mei 2018, 16:11
door Lomito
En waarom vertel je dat nu pas... deze informatie is best belangrijk voor ons! :dwarf: Dat gejank en niet 45 km/uur kunnen halen is overigens typisch voor 350 Watt middenmotoren. Zodra je een stille achterwielmotor gewend bent wil je nooit meer het geluid van die middenmotor. De reden dat ik aandacht schenk aan deze fiets is het feit dat de bouwlamp erop gemonteerd is. Blijkbaar hoeft de speed pedelec geen high-end dubbel-zo-duur topmodel te zijn om de bouwlamp toe te passen.

Nu valt ook het kwartje en begrijp ik waarom jij nu met die lamp rondrijdt... :lol: Volgens mij heb ik ergens een bericht van je gemist...

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 mei 2018, 17:09
door FreddyH
Tomasj schreef:
13 feb 2018, 08:36
Er zijn twee fietsen met Go Swiss Drive met Pinion 1,9 en een Belt drive, motor in het achterwiel met 500W (1000W piekvermogen) die blijkbaar ondersteunen tot 42 km/h (er bestaat ook een 250W/500W piek versie voor 25 km/h).
Het nadeel van dat standaard GoSwiss drive systeem is wel dat ze standaard een 558Wh accu leveren. Motorisch is dit systeem super fijn en enorm krachtig maar helaas ook wat dorstig. Met extreem weer (windkracht 5 tegen) heb ik een verbruik van 20+ Wh/km. Met een 558Wh accu betekent dit een range van maar liefst 25km :ai
(en dan heb ik het nog niet over vorst en een accu van een paar jaar oud...)
Gelukkig zijn er fabrikanten die met een eigen accu ontwerp werken, zoals Bulls deed toen ze dit systeem nog leverden, maar ook die 735Wh accu is gewoon te klein voor de dorstige motor...

Maar ik zou het Pinion systeem met riem wel op mijn fiets willen hebben! :D

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 12 jun 2018, 21:00
door Martin
Koga komt ook weer met een speed pedelec dit jaar schijnt het. Het is een model uit de Pace collectie die in het najaar leverbaar wordt. Op de website van Koga staat vreemd genoeg nog niets vermeld hier over, maar een fietsenzaak heeft wel al informatie. Heel apart vind ik dat.
https://www.peterterlouw.nl/pub/media/c ... ielers.jpg

Op zich mooie fiets met een goed afgewerkt frame, 27,5 inch wielen, carbon voorvork. Dan heb ik alle voordelen wel genoemd vind ik, want de accu is nog steeds slechts 500W, middenmotor Bosch is ook niet ideaal en dan komt Koga met het geniale idee om de speed pedelec uit te rusten met een NuVinci versnellingsnaaf.. :bu:
Daar komt bij dat de fiets € 4999 kost en dus dit wordt ook weer geen echte concurrentie voor Stromer. Sterker nog, dit wordt een regelrechte flop volgens mij. Stromer kan rustig nog even achterover leunen, van Koga heeft het niets te vrezen voor 2018/2019.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 jun 2018, 19:36
door Stromeur
Op Specialized na heb ik sowieso nog geen enkele interessante speed pedelec van een regulier fietsenmerk gezien. Leuk dat Koga het probeert, en dankzij de naamsbekendheid zullen er best wel weer wat mensen voor vallen, maar dit wordt inderdaad geen klapper.