Pagina 16 van 18

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 03 feb 2018, 10:08
door +johan-
Ook op een Stromer (en eigenlijk op alle fietsen) moet je voornamelijk met de voorrem remmen voor de sterkste vertraging. Let natuurlijk wel op in bochten en bij slecht wegdek. Bij een noodstop altijd achter het zadel gaan hangen.
Het is aan te raden om dit regelmatig te oefenen.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 13 feb 2018, 08:36
door Tomasj
Er zijn twee fietsen met Go Swiss Drive met Pinion 1,9 en een Belt drive, motor in het achterwiel met 500W (1000W piekvermogen) die blijkbaar ondersteunen tot 42 km/h (er bestaat ook een 250W/500W piek versie voor 25 km/h).

Hier een review van één van de fietsen die dit systeem gebruikt, de TOUT TERRAIN Chiyoda Express. http://www.en.tout-terrain.de/fileadmin ... 15_web.pdf : Fiets komt met een zeer knap display, en systeem blijkt in deze test zeer efficiënt te zijn.
De batterij (550 Wh) is wel niet direct mooi weggewerkt... :bu: :bu: :bu:
De configurator van TOUT TERRAIN (https://konfigurator.tout-terrain.de/) is wel de moeite, zou voor Stromer een mooie referentie kunnen zijn: je kan daar een fiets configureren zoals we een auto configureren: keuze uit véél kleurtjes (voor 150 EUR meerprijs eender welke RAL-kleur) en accessoires (Spurcycle als bel, andere lichten, ander stuur, andere remmen, andere pinion met meer versnellingen...). De fietsen kosten 4690 EUR in 25km/h versie met de 500W motor, ik heb niet direct gevonden hoe je als software-versie de 45 km/versie kan selecteren in de configurator, en heb dus geen idee van de meerprijs voor de 45 km/h versie. Wanneer je je wat amuseert met de configurator gaat die prijs wel naar 7000 EUR. :shock:
Nog een tip voor Stromer; je kan daar als optie langere spatborden bestellen. :cool2:

Nog een tweede fiets, uitgerust met dit systeem, is de rennstahl e-bike 853. Het is ook niet direct een schoonheid maar qua kwaliteit van gebruikte componenten echt een klasse apart . Het max beladen gewicht van de fiets bedraagt 211 kg :o
http://www.rennstahl-bikes.de/en/produk ... ad-pinion/ Hij kost wel al 6500 EUR in 25 km/h versie, de prijs van de 45 km/h versie moet ik ook hier verschuldigd blijven.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 17 apr 2018, 10:24
door Stromend
Eind van de week proefrijden op deze 4 kw beul.

7EA14EBD-D228-4FC7-85AE-12C3636EE67E.jpeg

https://www.trefectamobility.com/store/ ... delec-2015

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 17 apr 2018, 13:35
door E-Bundy
Stromend schreef: 02 feb 2018, 09:51 Nonoiz: 500 watt motor, 600+ accu, waterdicht display in stuur geïntegreerd, hydrolische remmen en voorvering. €2195,- pfffff.
https://www.nonoiz.nl/nonoiz-live-speed-pedelec
heb i k op gereden, lijkt niets mis mee maar maakt veel lawaai... iig degene die ik heb geprobeerd.... nonoise????

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 18 apr 2018, 22:58
door Tomasj
Geen echte Stromer concurrentie, want geen Speedbike. Maar qua design zonder twijfel één van de mooiste elektrische fietsen, je ziet eigenlijk niet dat het een elektrische fiets is. Met extra-batterij-in-drankbus-optie kom je aan 500Wh batterij en dus toch nog een deftige range. Dat moois kost wel erg veel geld.

http://desiknio.com/

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 18 apr 2018, 23:11
door Stromeur
Heel erg mooi. Dit is wel de toekomst zoals ik 'm ook zie voor Stromer en andere speed pedelecs. Desiniko Cycles noemt het treffend: "hidden technology". Als je het niet weet, dan oogt dit als een doodnormale commuter fiets, een beetje in de "fixie"-stijl. De accucellen onzichtbaar verwerkt in de schuine onderbuis van het frame, piepkleine motor, riem-aandrijving. Jammie!

En Brooks flikt het 'm weer zeg, om hun vintage-ogende spullen op een hypermoderne bike te laten monteren. Ik vind dat contrast erg leuk.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 18 apr 2018, 23:16
door Stromeur
Stromend schreef: 17 apr 2018, 10:24 Eind van de week proefrijden op deze 4 kw beul.
Ik ben benieuwd hoe die je bevalt, ook een vergelijking met je ST2 S intrigeert me wel. Een beul van een bike inderdaad.

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 19 apr 2018, 21:20
door Wiebe
Stromeur schreef: 18 apr 2018, 23:11 Heel erg mooi. Dit is wel de toekomst zoals ik 'm ook zie voor Stromer en andere speed pedelecs. Desiniko Cycles noemt het treffend: "hidden technology". Als je het niet weet, dan oogt dit als een doodnormale commuter fiets, een beetje in de "fixie"-stijl. De accucellen onzichtbaar verwerkt in de schuine onderbuis van het frame, piepkleine motor, riem-aandrijving. Jammie!

En Brooks flikt het 'm weer zeg, om hun vintage-ogende spullen op een hypermoderne bike te laten monteren. Ik vind dat contrast erg leuk.
Geen versnellingen aanwezig zie ik. Voor een gewone e-bike zou dit nog wel kunnen, maar voor een SP lijkt me dat echt niet wenselijk ivm cadansverschil bij min/max snelheid. Volgende stap wordt dus: geen zichtbare accu, riemaandrijving, hubmotor en versnellingen :ai

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 19 apr 2018, 21:27
door Stromeur
Er is ook een Pinion versie:

http://desiknio.com/pinionclassic/

Vanwege het ontwerp zeg ik direct: inpakken en hier dat ding. Ik vind 'm prachtig. (Maar ik heb 'm zó niet nodig, maar toch, mooi is-ie wel.)

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Geplaatst: 19 apr 2018, 21:41
door Tomasj
Zoiets is toch veel meer geschikt om pakweg naar de bakker te rijden dan een Stromer, of andere korte afstanden. Alhoewel, ik ga op mijn koga herenfiets ook 25 km/h... Geen motor nodig