De Stromer concurrentie in 2018

Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Made in Germany: Electrolyte S3E Classic 45. 4.400,00 €
S3E_PlusCK_01-1200x900.jpg
S3E_PlusCK_01-1200x900.jpg (141.71 KiB) 7037 keer bekeken
S3E_PlusCK_13.jpg
S3E_PlusCK_13.jpg (340.63 KiB) 7037 keer bekeken
http://electrolyte.bike/vorradler-das-bessere-pedelec/

Antrieb: Das 500 Watt 40 Newtonmetern Hinterradantriebssystem von Go SwissDrive unterstützt bis 45 km/h.
Akku: Electrolyte Lithium-Ionen Akkumulator mit 14,5 Ah bei 36 Volt (522 Wh)
Ladegerät: Schnellladegerät mit 4,5 A Ladestrom
Rahmen: In Europa geschweißter Aluminiumrahmen aus EN AW-7020 mit verschliffenen Schweißnähten
Schaltung: Shimano Deore 10-Gang Kettenschaltung
Bremsen: Magura MTe hydraulische Scheibenbremse vorne und hinten
Vorbau: Syntace Force 149
Lenker: ergotec Aerowing oder Syntace Duraflite
Laufräder: Ryde Andra 210 Felgen mit Schwalbe Reifen
Sattelstütze: Syntace P6 Aluminium
Sattel: Selle Royal Freccia
City-Kit (optional)
Supernova E3 Scheinwerfer vorn
B&M Toplight Line Rücklicht
Bluemels Schutzbleche
Hebie City 120II Gepäckträger
Geometrie
Onesize 165 – 195 cm
Electrolyte-Lake-District-0566-Vorradlers-S3E-1280.jpg
Electrolyte-Lake-District-0566-Vorradlers-S3E-1280.jpg (314.08 KiB) 7034 keer bekeken
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Nog een mogelijke concurrent voor de ST1x (eerder de ST1): Winora Radar Speed - Haibike Radar Speed 3.499,-€
Heeft een beetje de looks van een Stromer, met het grootste verschil de middenmotor.
winora radar speed 1.png
winora radar speed 1.png (1.08 MiB) 6891 keer bekeken
https://www.winora.de/de/DE/ebikes/38/2017-radar-speed
Haibike_2017_USA_URBAN_Plus_white.png
Haibike_2017_USA_URBAN_Plus_white.png (936.8 KiB) 6891 keer bekeken
https://www.haibike.com/es/US/bikes/326/2017-urban-plus

Winora Is een van de grootste Duitse fabrikanten van E-bikes, onder de Winora Group vallen ook de merken Haibike en Sinus, onder de naam Winora maken zij een heel mooi eigen programma moderne elektrische fietsen.
UB-Winora-Radar-Akku-2-2016.jpg.9466284.jpg
UB-Winora-Radar-Akku-2-2016.jpg.9466284.jpg (23.64 KiB) 6891 keer bekeken
1448875181.jpg
1448875181.jpg (38.31 KiB) 6891 keer bekeken
Radar met cobi.png
Radar met cobi.png (335.37 KiB) 6891 keer bekeken
Radar Tranzx middenmotor.png
Radar Tranzx middenmotor.png (212.44 KiB) 6891 keer bekeken

Lifestyle e-Bike/Speed Pedelec
Rahmen: Aluminium 6061, hydroformed, double chamber
Gabel: Aluminium 6061
Schaltung: Shimano XT, 10-Gang
Bremsen: Tektro Dorado, hydraulische Scheibenbremsen
Farbe:/Gew. schwarz/metal, matt · 26,0 kg
Antrieb: TranzX M25GTS, 36 V, 400 Watt
Batterie: Lithium-Ionen 500 Wh
Display: DP27 Bedienelement mit Schiebehilfe
Rahmen: Herren 27.5“ 43 cm, 48 cm, 53 cm


Ter vergelijking de Stromer ST1-Elite 2017
stromer-st1-elite-2017.jpg
stromer-st1-elite-2017.jpg (111.14 KiB) 6881 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ziggymiep op 06 nov 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Lomito

Middenmotor is leuk voor een pedelec, bij de speed pedelec zie je dat de middenmotor zwaar terrein verliest aan Stromer. Is ook logisch want de aandrijflijn wordt extra belast met vermogen fietser+motor terwijl bij achterwielmotor alleen het vermogen fietser op de aandrijflijn staat. Met een 250W motor gaat dat nog redelijk goed, bij 350W wordt het al een probleem (slijtage). Deze fiets heeft een 400W middenmotor, dat is wachten op problemen.

Ik ga dan ook geen tijd besteden aan het beoordelen van speed pedelecs met een middenmotor. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle berichten over de op handen zijnde test waarin de Klever X Speed wordt vergeleken met de Stromer ST1 X afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=5&t=477&p=8062#p8062
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Early adopters of niet, laten we realistisch zijn: de markt voor de ST5 is HEEL klein. De fiets is eenvoudigweg veel te duur. Mijn voorzichtige voorspelling voor 2018: op deze manier gaat Stromer het dik afleggen tegen Klever.
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

De nieuwe Kalkhoff Integrale Speed € 5.199,00
Deze heeft ook een middenmotor maar een riemaandrijving. (onderhoudsvriendelijker ?!)
kalkhoff-integrale-s11-electric-bike-review-1200x600-c-default.jpg
kalkhoff-integrale-s11-electric-bike-review-1200x600-c-default.jpg (75.72 KiB) 6824 keer bekeken
integrale-8-ltd-4-2.jpg
integrale-8-ltd-4-2.jpg (18.38 KiB) 6827 keer bekeken
integrale-8-ltd-4-3.jpg
integrale-8-ltd-4-3.jpg (14.65 KiB) 6827 keer bekeken
https://www.kalkhoff-bikes.com/nl/bikes ... d-i11.html

*Een kleine review

https://electricbikereview.com/kalkhoff/integrale-s11/#/

*Geintegreerd frameconcept
compacte impulse evo smart-display met navigatieapp connectie
verende rst pulse air voorvork
onderhoudsarme en stille gates riemaandrijving
Met de Kalkhoff Integrale I11 zet Kalkhoff de speed-pedelec van de toekomst neer.
Grootste innovatie is de nieuwe aandrijving.
Kalkhoff maakt bij de Integrale IS11 gebruik van de nieuwe Impulse Evo RS Speed middenmotor.
Dit is een zeer klein (bijna onzichtbaar) motortje die direct is aangesloten op de 17 Ah accu.
De accu is dan weer op een prachtige manier verwerkt in het frame, wat de naam Integrale oplevert.

• Kentekenverlichting
• Remlicht
• Display met Bluetooth en USB aansluiting
• Navigatie
• Riemaandrijving met 11 versnellingen
• Felle, 100 LUX koplamp
• Topsnelheid van 45 kilometer per uur
• Accu van 612 Wh!
• Volledig geïntegreerde accu
• Met magnesium versterkte voorvork
• De bagagedrager kan een maximum belasting aan van 15 kg
Kalkhoff heeft bij de Integrale IS11 gekozen voor drie kernwoorden: Innovatie, integratie en inspiratie.
De fiets is compleet nieuw en is opgebouwd rond het nieuwe Impulse Evo RS systeem.
Dit sterke systeem, met 80 Nm is zo stil mogelijk gemaakt, waardoor hij zelfs op een snelheid van 45 kilometer per uur nauwelijks hoorbaar is.
De motor wordt aangedreven door 50 kleine batterijen die zorgen voor een 17 Ah en 36 V aan kracht.
Die kracht wordt overgedragen op de 36 V en 350 W sterke middenmotor die met Shift Sensor technologie werkt.
Hierdoor wordt de motor ontlast tijdens het schakelen, wat de betrouwbaarheid en levensduur van de onderdelen weer ten goede komt.
hoogte 47-50-55-60
kleuren : zwart/zwart - zwart/wit - zwart/rood - zwart/groen
Bijlagen
11830_KALKHOFFINTEGRALEi11SPEED_0.png
11830_KALKHOFFINTEGRALEi11SPEED_0.png (1004.16 KiB) 6825 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ziggymiep op 06 nov 2017, 22:47, 8 keer totaal gewijzigd.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rvaneijk schreef: 06 nov 2017, 21:30 Early adopters of niet, laten we realistisch zijn: de markt voor de ST5 is HEEL klein. De fiets is eenvoudigweg veel te duur. Mijn voorzichtige voorspelling voor 2018: op deze manier gaat Stromer het dik afleggen tegen Klever.
Het gaat om bv de Klever X Speed versus de Stromer ST1 X. Dat is een eerlijke vergelijking, zowel in prijs als kwaliteit. De ST5 zou je tegenover heel een andere fiets moeten plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Riese & Müller Supercharger GX rohloff HS 7.032,90 € (dual Battery 1000Wh + Nyon Display )
Mooi hoe de accu's verwerkt zijn in het frame en zoals reeds aangehaald, de handige opbergmogelijkheden.
https://www.r-m.de/nl/e-bike/supercharg ... 8_28010507
25_1.jpg
25_1.jpg (263.93 KiB) 6810 keer bekeken
25_1_detail.jpg
25_1_detail.jpg (107.48 KiB) 6810 keer bekeken
26_6_detail.jpg
26_6_detail.jpg (74.75 KiB) 6810 keer bekeken
Framekleur electric blue metallic*; urban silver metallic*
Geveerde voorvork Suntour Aion, Air, tapered, 100mm
Balhoofd Acros AZX-220, tapered, block lock
Zadelpen Cane Creek Thudbuster ST
Zadelklem Kalloy SC-201, 40,0 mm
Buitenbanden Schwalbe Rock Razor 60-584
Binnenbanden Schwalbe SV21
Velgen Alex MD40, 27,5"
Spaken Sapim Leader 2,0 mm, inox ( 16x ); Sapim Leader 2,0 mm, inox ( 36x )
Voorwielnaaf Novatec, QR
Achterwielnaaf Rohloff Speedhub, 14-speed
Accu Bosch PowerTube 500 Vertical, 36 V, 13,4 Ah/500Wh
Motor Bosch Performance Speed, 45 km/h
Display Bosch Intuvia; Bosch Nyon*
Crankstel Riese & Müller, 170mm, chain ring
Voorblad 22T, for Gates drive belt CDX
Ketting Gates drive belt CDX
Tandwiel 20T, for Gates drive belt CDX
Zadel Ergon SMC4-L Sport Gel
Pedalen VP-196 MTB, Alu
Schakelhendel Rohloff grip shift
Stuur FSA Afterburner, 31,8 mm
Stuurpen FSA Afterburner, 6°
Handvatten Ergon GP3-L
Remmen Magura MT4, disc brake
Voorlicht Busch & Müller Lumotec IQ-X E (HS)
Achterlicht Supernova M99, integrated plate illumination and brake light
Spatborden SKS B65 R
Bagagedrager Charger carrier; Charger front carrier
Strap Bibia
Bel Billy
Standaard Pletscher Comp 18 Flex
Slot ABUS Bordo Plus
Spiegel Humpert ergotec M-99 E4, CNC
Framehoogte [cm] 46 cm*; 49 cm*; 53 cm*
[/size][/size]
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Lomito

Allemaal prachtige fietsen echter helaas met middenmotor. Kijk naar de verkoopcijfers van speed pedelecs, het is een waar slagveld met vooral verliezers (middenmotorfietsen) en tot nu toe 1 winnaar (achterwielmotorfietsen). Ik zie bij onze dealer regelmatig speed pedelecs van andere merken (middenmotorfietsen zoals Gazelle Cityzen, R&M Bluelabel) maar dat zijn steevast inruilers voor een Stromer. Ze verkopen wel de Kalkhoff Integrale maar dan moet je denken aan 1-2 per jaar, tegen zo'n 100-120 Stromers per jaar. Toen ze met het dealerschap van Stromer begonnen in november 2016 dachten ze ongeveer 4 Stromers per jaar te verkopen... :bj

Ik had dus de Integrale allang kunnen testen/proefrijden maar ik heb dat ding niet eens aangeraakt. In oktober 2016 heb ik al een High Speed met middenmotor uitgeprobeerd, ik meen ook een Kalkhoff, en wist meteen dat het hem dat niet ging worden. Hoewel het mijn eerste ervaring met een SP was en daardoor aardig onder de indruk van de snelheid vond ik de ondersteuning maar zozo en die fiets voelde niet echt robuust. Een maand later reed ik voor het eerst op de toen nieuwe Stromer ST1x die vertegenwoordiger Frans bij zich had om aan de dealer te laten zien. Kon hij gelijk bij mij inleveren voor een korte proefrit. En dat was wél een zeer positieve ervaring.
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Dat zijn dus geen rechtstreekse concurrenten voor de St1x, en voor Stromer in het algemeen.
Ik zal me dus focussen op de modellen met achterwielmotor. Momenteel is daar nog niet veel concurrentie in te vinden. (Behalve eventueel de Klever X Speed Zie ander Topic)
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Plaats reactie