De Stromer concurrentie in 2018

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: EU

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door rvaneijk » 20 jan 2018, 18:39

Stromeur schreef:
20 jan 2018, 18:33
Misschien een domme vraag, maar ik kon het serieus zo snel niet terug vinden. Wordt deze machine nou toegelaten als speed-pedelec, of als iets anders?
De Brinco S en de Albero (2018) zijn speed-pedelec in NL. Vanaf fabriek dus 45 Km/h.

Software kan getuned worden door de dealer. Ik hoorde trouwens van een ander stromer-dealer dat de ST2 in Zwitserland 55 km/h rijdt en dat hij in NL vanwege de typegoedkeuring teruggebracht is naar 45 km/h. Dat was nieuw voor me.

Het verschil tussen Bultaco en Stromer is dus, dat er blijkbaar wel instellingsmogelijkheden zijn in de configuratie van de software. Maar dat hebben we natuurlijk ook al gezien bij andere merken, met name de 25 km/h modellen die nu 35 km/h rijden zonder kenteken.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5814
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door Stromeur » 20 jan 2018, 18:41

rvaneijk schreef:
20 jan 2018, 18:39
Software kan getuned worden door de dealer. Ik hoorde trouwens van een ander stromer-dealer dat de ST2 in Zwitserland 55 km/h rijdt en dat hij in NL vanwege de typegoedkeuring teruggebracht is naar 45 km/h. Dat was nieuw voor me.
Dit wist ik ook nog niet, maar het verbaast me niet. Ik ben er al vanaf dag één van overtuigd dat de Stromer enkele tientallen km's per uur harder kan dan 45km/u. Het is alleen nog niemand gelukt om een Stromer te tunen volgens mij.

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: EU

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door rvaneijk » 21 jan 2018, 00:35

Laatste comment dan voor vandaag, de Albera (in het Spaans). Na het zien van de review denk ik dat ik mijn voorspatbord ook maar zo in ga korten :lol:


Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 5814
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door Stromeur » 21 jan 2018, 01:17

Ik zie vooral dat ik op die wegen zelf ook gefietst heb, maar dan met een gewone vakantie-randonneur inclusief bepakking voor en achter, en ik ging daar bergaf echt véél harder dan die "treinta kilométros pro hora". :bj

Jammer dat je ze niet echt ziet fietsen, op het promo-filmpje met inmiddels echt onvermijdelijke man in pak na.

Erwin
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door Erwin » 27 jan 2018, 18:50

Dag allemaal,

Heeft er al iemand gedacht aan de Klever B Speed als concurrent?

https://www.anwb.nl/fietsen/nieuws/2016 ... er-b45-iii

Hou er wel rekening mee dat er vanaf 2018 een aangepaste overbrenging op de B Speed is om beter de 45 te halen. En vanaf april de 850 Wh batterij!!
Bijlagen
csm_b_speed_04_0961c6eb65.jpg
csm_b_speed_04_0961c6eb65.jpg (67.6 KiB) 1438 keer bekeken

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1030
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door Stromend » 02 feb 2018, 09:51

Nonoiz: 500 watt motor, 600+ accu, waterdicht display in stuur geïntegreerd, hydrolische remmen en voorvering. €2195,- pfffff.
https://www.nonoiz.nl/nonoiz-live-speed-pedelec

De Bultaco lijkt me een serieuze concurrent voor Stromer maar wel met geheel ander rijgevoel. Ik vind vooral het scharnierpunt van de achterbrug weinig vertrouwenwekkend.
Op hoge snelheid wil je graag een stijf frame. Een SP fietst voornamelijk op hoge snelheid.
De oplossing die Bultaco kiest is functioneel maar lijkt mij niet zo sterk dat het nadeel van schranken wordt voorkomen bij vering op hoge snelheid.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1069
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door Tomasj » 02 feb 2018, 10:16

Stromend schreef:
02 feb 2018, 09:51
Nonoiz: 500 watt motor, 600+ accu, waterdicht display in stuur geïntegreerd, hydrolische remmen en voorvering. €2195,- pfffff.
https://www.nonoiz.nl/nonoiz-live-speed-pedelec
Scherpe prijs. De vraag is wel wat de afmontage van dit fietsje is, daar staat niets over vermeld in die link.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: EU

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door rvaneijk » 02 feb 2018, 10:20

Stromend schreef:
02 feb 2018, 09:51
De Bultaco lijkt me een serieuze concurrent voor Stromer maar wel met geheel ander rijgevoel. Ik vind vooral het scharnierpunt van de achterbrug weinig vertrouwenwekkend.
Op hoge snelheid wil je graag een stijf frame. Een SP fietst voornamelijk op hoge snelheid.
De oplossing die Bultaco kiest is functioneel maar lijkt mij niet zo sterk dat het nadeel van schranken wordt voorkomen bij vering op hoge snelheid.
Als van één ding op aan kunt, dan is dat de Bultaco constuctie super stijf is. Ik heb hier op aanraden van een Stromerdealer op gelet bij mijn proefrit. Ik heb geen zijwaartse beweging waargenomen. Het is denk ik een punt waar Bultaco in de marketing wel aandacht aan moet gaan besteden.

LNY
Expert
Expert
Berichten: 146
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Zaanstreek - Amsterdam

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door LNY » 02 feb 2018, 10:41

Stromend schreef:
02 feb 2018, 09:51

De Bultaco lijkt me een serieuze concurrent voor Stromer maar wel met geheel ander rijgevoel. Ik vind vooral het scharnierpunt van de achterbrug weinig vertrouwenwekkend.
Op hoge snelheid wil je graag een stijf frame. Een SP fietst voornamelijk op hoge snelheid.
De oplossing die Bultaco kiest is functioneel maar lijkt mij niet zo sterk dat het nadeel van schranken wordt voorkomen bij vering op hoge snelheid.
De meeste motorfietsen gebruiken een zelfde achterbrug concept met een zelfde soort vering.
De snelheden liggen daar nog wel een klein stukje hoger en daar is stijfheid zeker geen probleem.
Er zijn zelfs enkele merken die enkelzijdige achterbruggen gebruiken (ducati) en dat gaat niet ten koste van de stijfheid van het hele chassis.
Dan zou het bij de Bultaco ook wel moeten kunnen. Zeker omdat ze een volledig instelbare achterveer geplaats hebben (ingaand, uitgaand en preload).
De roots van Bultaco liggen ook bij de motorfietsen. Die kennis zullen ze ongetwijfeld goed toegepast hebben op de Albero

Uiteraard kan een dergelijke achtervering indirecter aanvoelen dan een chassis zonder vering, maar daar staan weer andere voordelen tegenover. Zoals een achterwiel dat langer en beter contact houdt met het wegdek bij oneffenheden. En natuurlijk een stukje comfort.
Hoe zwaarder een fiets, brommer of motor wordt, hoe belangrijker het wordt om de wielen goed in contact te houden met het wegdek.

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: EU

Re: De Stromer concurrentie in 2018

Bericht door rvaneijk » 02 feb 2018, 13:47

LNY schreef:
02 feb 2018, 10:41
Uiteraard kan een dergelijke achtervering indirecter aanvoelen dan een chassis zonder vering, maar daar staan weer andere voordelen tegenover. Zoals een achterwiel dat langer en beter contact houdt met het wegdek bij oneffenheden. En natuurlijk een stukje comfort.
Hoe zwaarder een fiets, brommer of motor wordt, hoe belangrijker het wordt om de wielen goed in contact te houden met het wegdek.
Het advies van de Bultaco-dealer is om vooral met de voorrem te remmen. Deze heeft 4 cylinders (achter 2). De voorvork zal bij inveren een groot deel van de energie opnemen. Het gevolg is dat je bij een noodstop (1) sneller af kunt remmen dan op de Stromer en (2) het achterwiel contact met de weg blijft houden ondanks het gebruik van de voorrem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast