De Stromer concurrentie in 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een leuk ding. En helemaal niet lelijk. Het enige wat ik er een beetje eng aan vind, is dat de remmen niet hydraulisch zijn, ik zou dat met deze hoge snelheden echt voor geen goud meer willen missen.

Maar precies wat je zegt: veel bang for buck! (En altijd leuk, die EBR reviews, ik bekijk ze ook graag.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Zebbernaut schreef: 04 dec 2017, 10:52

Vandaag dit gezien, het is niet allemaal top quality maar wat een prijs :shock: . Soort van omni in de downtube, gps en gsm bereik net als de omni.

Stoplicht, richtingaanwijzers, alarm functie met geluid....

Toegegeven het is niet zo premium altijd als bij Stromer maar dit is wel VEEL bang for your buck
Haha dat is echt een mix van een Vanmoof en een Stromer. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Afbeelding

Afbeelding
Drumo
Dealer
Netherlands
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jul 2017, 22:44
Locatie: Helmond

Zojuist gelezen Stromer doet het vooral goed in Nederland ,in het thuis land veel minder.
Ze vinden de Stromer aardig aan de prijs worden.
Wat vinden jullie van de prijzen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer komt weg met deze prijzen zolang de concurrentie niet komt met een motor (snelheid) en accu (actieradius) die beter presteren dan die van de Stromers. Als er een fabrikant komt die daaraan kan tippen tegen een lagere prijs, en verder een SP levert van een kwaliteit die vergelijkbaar is met de Stromers, dan komt de prijs van Stromers vanzelf onder druk te staan.

Klever lijkt met de X-Speed tot nu toe één van de meest geduchte Stromer-concurrenten van 2018 te worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromer is vele malen mooier dan een Klever imho. Maar ja over smaak valt niet te twisten. :D
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hou er ook niet zo van, de Klever is mij wat te "funky". Ik ben meer van het strakke, stoere ontwerp van de Stromers.

Maar als je de vorm even los laat en puur naar functies en mogelijkheden kijkt, dan is de Klever X-speed echt een hele goeie machine (op papier dan, want ik heb er zelf nog niet eens eentje van dichtbij gezien, laat staan erop gereden).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik was/ben ook niet zo'n fan van het ontwerp van Klever. Maar heb er onlangs eentje in levende lijve bewonderd en vind het best nog wel meevallen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De fietsenwinkel bij mij in de straat heeft Klever. Ik vind het een mooie fiets, bijv. de 27,5 inch wielen (verus de 26 inch op de ST2). De accu is echter max 570Wh, wat voor mij bijladen op het werk zou betekenen.
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Als het goed is wordt deze maand ook een 850 Wh accu leverbaar voor de Klever fietsen, dit wist de dealer van Klever hier in de buurt me te vertellen.
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Om eerlijk te zijn vind ik de prijs van de ST5, die richting de 10K gaat ook wel een uitdaging. Daarmee wordt Stromer wel een fiets voor de happy few of voor mensen die die uitgave zakelijk kunnen verantwoorden.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Plaats reactie