[Afgesplitst van QWIC RD10 topic. Stromeur.]
Damn ik wacht al 4 maand op mijn RD10 Speed , terug uitstel van levering tot de 1ste week van december . ondertussen komt er volgend jaar een nieuw model uit RD11. hier het artikel.
QWIC Performance serie krijgt upgrade
De Performance serie van QWIC heeft een volledige metamorfose ondergaan. Een groot aantal onderdelen van de topmodellen is vervangen voor nog luxere en kwalitatief betere componenten. Met deze upgrade is comfort bij de Performance e-bikes een vanzelfsprekendheid.
Om onderscheidend te zijn ten opzichte van de vele speedbikes op de markt biedt QWIC een unieke combinatie van design, snelheid en comfort. De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn daarom uitgerust met high-end componenten om niet alleen in stijl op bestemming aan te kunnen komen, maar ook uiterst comfortabel.
High-end componenten
Zo zijn de nieuwe modellen uitgerust met een verstelbare stuurpen voor de juiste zithouding, ook voor de langere ritten. De verende zadelpen, Ergon zadel en handvatten, pedalen met extra grip, extra lang spatbord tegen opspattend water en de luchtgeveerde voorvork zorgen voor de juiste balans tussen comfort, stabiliteit en grip.
Alle nieuwe speedbikes binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de Post Modern Parallelogram zadelpen. Een zeer luxe verende zadelpen die ook op snelheden tot 45 km/h een hoog niveau van comfort biedt. De extra dikke Schwalbe Marathon GT banden worden geleverd met een autoventiel, zodat de banden beter op spanning blijven.
Tot slot zijn alle nieuwe modellen binnen de Performance serie uitgerust met een MIK-bagagedrager; een open source systeem waar attributen zoals tassen en manden van diverse merken (AGU, Basil, Racktime, Ortlieb) eenvoudig bevestigd kunnen worden.
Upgrade van de motor
Alle nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.
Extra power van de motor vraagt ook om zwaarder geschut voor wat betreft versnellingen. Zo hebben de nieuwe modellen een extra versnelling erbij gekregen wat resulteert in de RD11, MD11 en MA11.
Digitalisering
De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de nieuwe displayconsole van QWIC; een klein en compact displayconsole dat via een Bluetoothverbinding gekoppeld wordt aan de smartphone.
Met de integratie van dit nieuwe displayconsole zet de Performance serie een volgende stap richting volledige digitalisering; de smartphone wordt het display. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond.
QWIC Performance serie krijgt upgrade
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik hoopte zo dat hier zou komen: accu. Maar niks daarover
Ik hoop ten zeerste dat ze de accu van 735Wh gaan vergroten, anders wordt het weer zo'n net niet verhaal
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Gaat er met die TDCM-motor niet sowieso een andere batterijconfiguratie komen? TDCM levert enkel 48V motoren dacht ik.
Indien ze verder gaan met die Reention Dorado-batterijen, dan is de magische grens van 1000Wh mogelijk. Ik ben daarvan al 20 en 21 Ah van 48V tegengekomen, hier bvb: https://dutch.alibaba.com/product-detai ... 6758S5n9Iu
Wel heel optimistisch van Qwic om hun 'eigen motor' te claimen, dat is gewoon een Chinese rebrand zoals eerder dit topic aangegeven.
Moet wel zeggen dat ik heel benieuwd ben naar deze nieuwe fietsen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het gaat sowieso een of andere 13S configuratie worden. Maar als ze de *kuch* geweldige keuze van Bulls nagaan toen ze van GoSwiss (36V, 10S6P, 735Wh) overstapten op Suntour motoren (48V, 13S4P, 675Wh) dan heb ik er weinig vertrouwen in.
Ofwel: als Qwic hun huidige accuvorm en -grootte wil aanhouden dan gaan ze maximaal 60 cellen (10S6P) kunnen plaatsen. Met een 13S configuratie kom je dan op 52 cellen uit (13S4P)... Gaan ze echter de accu gelijk aanpakken dan kunnen ze makkelijk een 13S6P configuratie maken van 1040Wh (3.6Wh cellen). Als ze het dan zo aanpakken dat ze dit kunnen uitbreiden naar 13S7P (1212Wh) of zelfs 13S8P (1385Wh) dan kan het helemaal geweldig worden!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Even een afbeelding geleend van de facebook-groep 'Speed-pedelec groep der Lage Landen'.
In de folder staat dus geen verschil in batterijen met de huidige RD10.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Fiets wordt dus iets duurder, maar je blijft toch veel fiets krijgen voor dat bedrag.
De montage is nog steeds vergelijkbaar met vorig jaar, maar nu heeft deze fiets dus plots een pak meer koppel en vermogen.
Tip voor de Stromer-designafdeling: deze fiets heeft een bagagerek dat 25 kg kan dragen
De montage is nog steeds vergelijkbaar met vorig jaar, maar nu heeft deze fiets dus plots een pak meer koppel en vermogen.
Tip voor de Stromer-designafdeling: deze fiets heeft een bagagerek dat 25 kg kan dragen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb daarstraks de folder van QWIC voor volgend jaar gezien.
Ze bieden volgend jaar 3 speed-pedelecs aan bij QWIC.
En nu even lachen
- De RD11 met achterwielmotor vanaf 3899
- Eentje met een Brose-middenmotor voor 4299
- Eentje met een Brose-middenmotor, alfine naaf en riemaandrijving voor 4699
Je kan dus door bij te leggen kiezen voor een middenmotor ipv achterwielmotor. Die riemaandrijving, dat kan ik nog wel begrijpen, maar die andere
Ze bieden volgend jaar 3 speed-pedelecs aan bij QWIC.
En nu even lachen
- De RD11 met achterwielmotor vanaf 3899
- Eentje met een Brose-middenmotor voor 4299
- Eentje met een Brose-middenmotor, alfine naaf en riemaandrijving voor 4699
Je kan dus door bij te leggen kiezen voor een middenmotor ipv achterwielmotor. Die riemaandrijving, dat kan ik nog wel begrijpen, maar die andere
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
mooi hoor al die ontwikkelingen maar het grote gebrek aan de RD10 wat mij betreft is de te kleine accu waardoor ik mijn 52km enkele reis naar het werk alleen bij heel mooi weer en wind in de rug haal met volle ondersteuning. Met het kouder worden merk ik nu al dat ik eigenlijk alleen die afstand kan afleggen als ik 70% van mijn reis in ondersteuningsstand 3 afleg en de laatste 30% in stand 6 afleg waardoor ik over die afstand hooguit een gemiddelde van 38km/uur haal en nog net aankom met een fiets die de laatste kilometer nog met moeite tot 32 ondersteunt.
Ik vind het een gemiste kans om een nieuwe fiets te ontwikkelen maar niks aan het accu formaat te veranderen.
Ik vind het een gemiste kans om een nieuwe fiets te ontwikkelen maar niks aan het accu formaat te veranderen.
@RDiede10: een 2de batterij meenemen?
Motor: 50 Nm; hoeveel watt zou Qwic hebben?
ST3: 44 Nm; Syno Drive II 820 watt
De Performance RD11 is leverbaar vanaf april 2019.
Een verkoper zei ook op fiets- en wandelbeurs Gent, dat zo'n extra groot display niet echt nodig is. Iedereen gebruikt nl. zijn smartphone tegenwoordig.
Op de beurs kreeg ik ook een 50 € ca$hback bon van Qwic als ik een é-bike kocht en dan kaartje opstuurde....
https://qwic.nl/e-bikes/performance/rd11/#
Motor: 50 Nm; hoeveel watt zou Qwic hebben?
ST3: 44 Nm; Syno Drive II 820 watt
De Performance RD11 is leverbaar vanaf april 2019.
Een verkoper zei ook op fiets- en wandelbeurs Gent, dat zo'n extra groot display niet echt nodig is. Iedereen gebruikt nl. zijn smartphone tegenwoordig.
Op de beurs kreeg ik ook een 50 € ca$hback bon van Qwic als ik een é-bike kocht en dan kaartje opstuurde....
https://qwic.nl/e-bikes/performance/rd11/#