Trek Super Commuter+ 7S

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
Martin
Veteraan
Veteraan

Re: Trek Super Commuter+ 7S

Bericht door Martin » 30 sep 2018, 22:39

Gisteren een 2e proefrit gemaakt met de 7S bij een dealer waar ik mijn stadsfiets ook heb gekocht. De eerste proefrit was behoorlijk teleurstellend, met moeite haalde ik 40 km/h. Dus was ik best hoopvol dat het nu beter zou gaan.
Niets is minder waar. Wat een aanfluiting zeg, zelfde geval met snelheid als bij de 1e proefrit: amper 40 km/h... :x
Ik ben er klaar mee met Trek.

Vlassie1980
Pro
Pro

Bericht door Vlassie1980 » 01 okt 2018, 13:31

Martin schreef:
30 sep 2018, 22:39
Gisteren een 2e proefrit gemaakt met de 7S bij een dealer waar ik mijn stadsfiets ook heb gekocht. De eerste proefrit was behoorlijk teleurstellend, met moeite haalde ik 40 km/h. Dus was ik best hoopvol dat het nu beter zou gaan.
Niets is minder waar. Wat een aanfluiting zeg, zelfde geval met snelheid als bij de 1e proefrit: amper 40 km/h... :x
Ik ben er klaar mee met Trek.
Als je veel geld wilt betalen voor een mooie fiets en dan accepteert dat je niet al te hard gaat is het geen probleem. Maar het zou inderdaad voor mij ook geen optie zijn om deze fiets te kopen. Te weinig vermogen en te veel slijtage, hij is wel heel wat mooier vormgegeven als mijn Bulls Green Mover :cool2:

ppeter
Pro
Pro

Bericht door ppeter » 02 okt 2018, 20:55

als echte trek rijder vindt ik het jammer dat als enige fiets van de 5 mijn peddelec geen Trek is. Wel heb ik het geprobeerd maar na een paar maanden heb ik hem verkocht en ben ik overgestapt op een stromer. Zowel de 9, de 8 en de 7 zijn te duur, in verhouding tot de prijs onvoldoende afgemonteerd, de actieradius te laag, de middenmotor geeft te weinig snelheid en de accucapaciteit te laag.
maar........ hij zit er prachtig uit. vindt hem persoonlijk mooier dan een stromer.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 03 okt 2018, 19:16

Dat probleem heeft Specialized ook; de Turbo S vond ik fraai, maar die hebben ze vervangen voor de Vado met middenmotor en truttebollenlook. En kan nu helemaal niet meer tippen aan de prestaties van Stromer.

Martin
Veteraan
Veteraan

Bericht door Martin » 06 okt 2018, 23:08

Ik heb nog eens goed naar de specs gekeken van de 7S en ik heb het vermoeden dat de Nederlandse 7S exact dezelfde is als de Super Commuter 7 in de USA. Die USA versie is een 20 mph(32km/h) exemplaar. In de USA mag een normale e bike 20 mph.
Het voortandwiel van een 8S is 20 tands, van de 7(USA) 17 tands.
Het verklaart voor mij gelijk dat ik met moeite 36 km/h haalde op de 7S. Op het EBR staat een review van de 7 versie. De commentator gaf aan dat hij een snelheid haalde van 23 mph(37km/h).
Nogmaals, dat is een vermoeden. Ik ga volgende week dit meer uitzoeken.

Plaats reactie