Trek Super Commuter+ 7S

Martin

Gisteren een 2e proefrit gemaakt met de 7S bij een dealer waar ik mijn stadsfiets ook heb gekocht. De eerste proefrit was behoorlijk teleurstellend, met moeite haalde ik 40 km/h. Dus was ik best hoopvol dat het nu beter zou gaan.
Niets is minder waar. Wat een aanfluiting zeg, zelfde geval met snelheid als bij de 1e proefrit: amper 40 km/h... :x
Ik ben er klaar mee met Trek.
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Martin schreef: 30 sep 2018, 22:39 Gisteren een 2e proefrit gemaakt met de 7S bij een dealer waar ik mijn stadsfiets ook heb gekocht. De eerste proefrit was behoorlijk teleurstellend, met moeite haalde ik 40 km/h. Dus was ik best hoopvol dat het nu beter zou gaan.
Niets is minder waar. Wat een aanfluiting zeg, zelfde geval met snelheid als bij de 1e proefrit: amper 40 km/h... :x
Ik ben er klaar mee met Trek.
Als je veel geld wilt betalen voor een mooie fiets en dan accepteert dat je niet al te hard gaat is het geen probleem. Maar het zou inderdaad voor mij ook geen optie zijn om deze fiets te kopen. Te weinig vermogen en te veel slijtage, hij is wel heel wat mooier vormgegeven als mijn Bulls Green Mover :cool2:
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

als echte trek rijder vindt ik het jammer dat als enige fiets van de 5 mijn peddelec geen Trek is. Wel heb ik het geprobeerd maar na een paar maanden heb ik hem verkocht en ben ik overgestapt op een stromer. Zowel de 9, de 8 en de 7 zijn te duur, in verhouding tot de prijs onvoldoende afgemonteerd, de actieradius te laag, de middenmotor geeft te weinig snelheid en de accucapaciteit te laag.
maar........ hij zit er prachtig uit. vindt hem persoonlijk mooier dan een stromer.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat probleem heeft Specialized ook; de Turbo S vond ik fraai, maar die hebben ze vervangen voor de Vado met middenmotor en truttebollenlook. En kan nu helemaal niet meer tippen aan de prestaties van Stromer.
Martin

Ik heb nog eens goed naar de specs gekeken van de 7S en ik heb het vermoeden dat de Nederlandse 7S exact dezelfde is als de Super Commuter 7 in de USA. Die USA versie is een 20 mph(32km/h) exemplaar. In de USA mag een normale e bike 20 mph.
Het voortandwiel van een 8S is 20 tands, van de 7(USA) 17 tands.
Het verklaart voor mij gelijk dat ik met moeite 36 km/h haalde op de 7S. Op het EBR staat een review van de 7 versie. De commentator gaf aan dat hij een snelheid haalde van 23 mph(37km/h).
Nogmaals, dat is een vermoeden. Ik ga volgende week dit meer uitzoeken.
Robsc
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2018, 11:49

Hallo,

Een eerste post, dus hopelijk op de goede plek op dit forum. Ik heb onlangs een proefrit gemaakt met de SC7s en haalde fluitend de 43 km/u. Ik lees hier wat negatieve ervaringen over de te halen snelheid. Is er recent nog wat gewijzigd bij Trek?
Ter vergelijk had de dealer een St 1x staan. Die vond ik minder rijden dan de Trek. Zowel vwb gemak waarmee boven de 40 wordt gereden als de subtiliteit van de ondersteuning.
Zijn er toevallig meer mensen met een dergelijke ervaring? En is er een groot verschil tussen de St1x en de St2s? Deze laatste had de dealer helaas niet staan.
Benieuwd naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Robsc schreef: 31 okt 2018, 12:23 Een eerste post, dus hopelijk op de goede plek op dit forum. Ik heb onlangs een proefrit gemaakt met de SC7s en haalde fluitend de 43 km/u. Ik lees hier wat negatieve ervaringen over de te halen snelheid. Is er recent nog wat gewijzigd bij Trek?
Ik heb inmiddels begrepen dat de snelheids-aanduiding op de Trek SP's behoorlijk optimistisch is. Kan dus zomaar zijn dat je in werkelijkheid b.v. 39km/u hebt gereden. Maar de enige manier om daar achter te komen is om een GPS mee te laten lopen.

Of er recent nog iets is gewijzigd is mij niet bekend. Het enige wat ik overal lees is dat de ervaringen met de snelheid zeer wisselend zijn, geen idee waar dat nou precies aan ligt. Misschien kun je de dealer eens vragen.
Robsc schreef: 31 okt 2018, 12:23 Ter vergelijk had de dealer een St 1x staan. Die vond ik minder rijden dan de Trek. Zowel vwb gemak waarmee boven de 40 wordt gereden als de subtiliteit van de ondersteuning.
Aan de Stromers is ontzettend veel in te stellen. Op hoeveel stond de trapsensor, om te beginnen? Ik heb een ST1 X 2017 gehad, en daarmee haalde ik met redelijk gemak 45km/u op de teller. En de ST1 X 2018 is nog een stuk beter geworden.

Mocht je niet precies weten hoe je de motor van de ST1 X kunt instellen, dan is een eerlijke vergelijking eigenlijk niet echt mogelijk.

Dat gezegd hebbende: ik heb een tijdje geleden een korte proefrit gemaakt op de Trek Super Commuter+ 8S, en die deed het bepaald niet onverdienstelijk, al vind ik de Stromers wel nog steeds prettiger.
Robsc schreef: 31 okt 2018, 12:23 En is er een groot verschil tussen de St1x en de St2s? Deze laatste had de dealer helaas niet staan.
Ja, dat verschil is zeer aanzienlijk, niet alleen in de mate van ondersteuning. Ook de algehele afmontage van de ST2 S is veel beter dan die van de ST1 X. Mag ook wel, voor dat prijsverschil.

Ik heb een ST1 X 2017 gehad en rijd nu een ST2 S 2017: de topsnelheid van de ST2 S ligt net iets hoger (zo'n 2km/u op de display), je haalt die topsnelheid makkelijker, en je snelheid zakt ook veel minder hard terug als de omstandigheden tegen zitten. Ik woon in een gebied waar het veel en hard waait (Friesland aan zee): als ik op mijn ST1 X windkracht 5 tegen had dan zakte de snelheid terug naar rond de 37km/u. Op mijn ST2 S kan ik onder diezelfde omstandigheden nog steeds rond of boven de 40km/u aanhouden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie