Trek Super Commuter+ 8S: eerste indruk

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Trek vertegenwoordiger die ik een paar weken terug dus sprak op Trek World zei dat er geen mogelijkheid was om een 2e accu te monteren, en dat hier voorlopig ook geen zicht op is. Als er dus al wat loopt, dan zal het nog in het tekentafel-stadium zijn en verwacht ik in 2019 helemaal niks. (Die collectie is immers net tijdens Trek World aan het publiek getoond.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Ik verwacht zeker ook geen mogelijkheid om een 2e accu te monteren, of het moet medio september volgend jaar zijn voor de collectie 2019-2020. Dat is nog even ver weg.
Wat je wel prima kunt doen is evt. een 2e accu er bij kopen. Die kost om en nabij €600 en qua formaat past dit prima in een fietstas.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die Bosch accuutjes zijn inderdaad een stuk handzamer dan de Stromer torpedo's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
josk
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

Heb vernomen dat Bosch volgend jaar(zal modeljaar 2020 zijn)vernieuwingen gaat doorvoeren mbt motor en batterijen. Het "probleem" is dat Bosch verreweg hun groot aandeel fietsmotoren haalt uit gewone 25 km uitvoeringen en daarom niet zo geintresseerd was in de SP. en daarom wat achterop loopt. IK denk dat Bosch niet wakker ligt van de aantallen van bv Stromer of Klever die in Nederland of Vlaanderen geleverd worden, Wij zijn pas nog in de Buurt van Geneve gaan fietsen en buiten een racefiets of mtb ziet men bijzonder weinig fietsen en al zeker geen SP's rondrijden.
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Denk dat andere merken er wel wakker van liggen waaronder Riese und Muller. Die moeten nu telkens het geklaag van hun klanten aanhoren over de slijtage aan kettingen.

Bosch zou er verstandig aan doen om een krachtige achterwielmotor op de markt te zetten met een 48 volt systeem. Maar dat is denk ik teveel gevraagd voor ze. R&M zou daar als dedicated partner maar wat blij mee zijn :bp:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vlassie1980 schreef: 24 sep 2018, 15:38 Bosch zou er verstandig aan doen om een krachtige achterwielmotor op de markt te zetten met een 48 volt systeem.
Liever met een 54V of 72V systeem, is veel logischer met Li-Ion batterijen. 48V kun je net niet deftig maken met de goedkopere 3,6V cellen (13 stuks in serie geeft 46,8V, 14 stuks geeft 50,4V). Je hebt dus duurdere 3,7V cellen nodig (13 stuks in serie geeft dan 48,1V).

Een 54V systeem is 15 goedkope cellen in serie. 72V is 20 cellen in serie. 48V is vooral logisch met accu's zoals in een normale auto liggen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het blijft een kek kleurtje en een mooie fiets, vind ik:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DWH
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019, 13:44

Is het een algemeen fenomeen dat de leveringen van speed pedelecs achter liggen op schema?

Ik heb begin oktober 2018 een Trek super commuter 8s+ 2019 besteld bij m'n plaatselijke trek dealer om te gebruiken voor woon-werkverkeer (heb getwijfeld tussen stromer, speci of trek... maar toch maar voor de trek gegaan wegens mooi design, gemakkelijk onderhoud bij plaatselijke dealer, supernova verlichting en ik toch nog m'n 23 jaar "oude" benen wat wil trainen terwijl ik op de fiets zit :d3: +13k km/jaar met de koersfiets)
Nu was de leverdatum gesteld op eind januari, geen enkel probleem... ik heb nog een auto of bij mooi weer m'n koersfiets ter beschikking. Echter is de leverdatum eind januari opgeschoven naar eind februari.
Ik ging dus vorige week met volle verwachting naar m'n dealer, maar helaas is de leverdatum nu uitgesteld tot eind maart....

Redelijk balen als deze eerst eind januari ging worden geleverd. :bu:
We hebben nog eens naar de klantendienst van Trek gebeld en ze hebben er goede hoop (meer dan ik dus...) op dat hij eind deze maand zal worden geleverd, men heeft er namelijk ook geen zicht op hoever men staat in de fabriek in Duitsland.

ik heb ondertussen al m'n fast charger, cratoni commuter helm, one side clicking pedalen etc thuis liggen... zal nog een kwestie van geduld uitoefenen zijn zeker?

Nogal een geluk dat ik hem niet dringend nodig heb voor woon-werkverkeer, maar er zijn waarschijnlijk wel mensen die volgens mij geen half jaar op een speed pedelec kunnen wachten...
Dan toch beter voor Stromer gekozen? :roll:
Competitieve wielrenner... WW: Trek super commuter 8s+ (in bestelling)- Koersfiets: Pinarello Dogma F8 - MTB: Trek superfly 6
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het gaat om het nakomen van de levertijd die bij verkoop wordt opgegeven, heeft Stromer er begin vorig jaar ook een forse puinhoop van gemaakt. Pas in rond Q3/Q4 2018 raakte Stromer weer in control. Veel dealers hebben nu voldoende voorraad en daar waar toch gewacht moet worden, is de levertijd redelijk realistisch.

Als je je begin oktober bent gaan oriënteren, dan had je bij Stromer hoogstwaarschijnlijk goed gezeten met de levering, dat blijkt wel uit de meeste forumberichten uit die periode. (Ik denk zelfs dat oktober 2018 de maand was met de meeste Stromer-leveringen van dat hele jaar.)

Maarja, kennelijk is het nu de beurt aan Trek om onduidelijk te worden, en er is geen Trek-forum waaruit je dit had kunnen opmaken helaas. Als je deze SP toch wilt, dan zit er niks anders op dan je tijd uitzitten. Al zou ik gezien de vertraging wel bij je dealer gaan aandringen op een vervangende SP ter overbrugging.

Mocht je Trek-dealer ook Stromer dealer zijn en hier wel voorraad van hebben, dan kun je natuurlijk altijd eens gaan praten met je dealer om je bestelling om te zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Vorige week deze fiets meegekregen als vervangfiets nadat ik de ST1X binnenbracht voor onderhoud.
Op zich best tevreden van de Trek: ziet er mooi uit, goede zithouding en laat zich vlot sturen.
Onderweg naar huis bleek al direct dat de motor een pak minder krachtig is. Ik miste onmiddellijk het duwtje in de rug dat ik gewoon ben van de achterwielmotor van een Stromer.
Tweede probleem: bij vertrek meldde de display een range van 65km. Bij thuiskomst, 3km verder, was deze al geslonken tot 40km??? Blijkbaar houdt men enkel rekening met pluimgewichten, en is de Trek niet voorzien voor mensen met een ego als het mijne :D
Derde probleem: de batterij. Aangezien ik de lader niet had meegekregen, en ik geen rekening had gehouden met de zeeer optimistische range van de Trek, moest ik onmiddellijk beginnen rekenen. Pendelen naar 't werk zat er al niet meer in, maar ik had nog enkele andere noodzakelijke tripjes gepland die ik dan maar noodgedwongen in ecostand heb afgelegd.
Geef mij de obussen van Stromer maar.

Kort samengevat: ik was blij toen ik mijn Stromer terugkreeg. Trek heeft nog werk aan de winkel.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie