Waarom een (Stromer) speed pedelec en geen (elektrische) brom- of motorfiets

Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Even dit draadje een schopje geven...
Mijn woon/werk route heb ik jarenlang gereden met een bromscooter. Alleen in de winter niet want dan kwam ik halfbevroren aan.
In de tijd dat ik die scooter kocht (2008) bestonden speedbikes helemaal nog niet dus het was de ‘enige’ optie als ik niet met de auto of de bus naar mijn werk wilde. Het ene is duur, het andere kost veel tijd.
En een racefiets zag ik ook niet zitten: 32 km heen, van half acht tot half vijf werken en dan weer 32km tegen de wind in terug. En iedere keer douchen en verkleden.
Maar echt ideaal heb ik de scooter nooit gevonden. Je zit toch stil op zo’n lomp lawaaiig ding.
Toen dus de speedbikes beschikbaar kwamen leek het mij een prima alternatief.
Uiteindelijk kreeg de motor van mijn scooter na ruim 40.000 km kuren dus dat was een goede aanleiding om serieus werk te maken van een sp als vervanging.
buco

Voor mij zijn er verschillende redenen. Half en half in volgorde van belangrijkheid voor mij:
1) Sinds ik Stromer heb ik geen permanente pijn meer in mijn rug. Gewoon simpel: 2u per dag lichaamsbeweging en het hele concept "speed-pedelec" maakt dat het simpel vol te houden is (in tegenstelling tot fitness of 's avonds nog gaan joggen, zelfkennis: dat houd ik toch nooit langer vol dan 2 weken).
2) Ik ben nogal *kuch* ongeduldig in het autoverkeer. Met een Stromer heb je het probleem van aanschuiven of ergens niet door kunnen zelfden of nooit.
3) fietsvergoeding die met 70km/h dag best door tikt.
4) conditie en vetreservemanagement :lol:
5) Milieu.
6) Ontstressend, stromeren is gewoon pure fun
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

1. Ik was het autoverkeer beu.

2. Meer beweging.

3. Fietsvergoeding van €0,23/km. Telt snel op. (Voor woon-werkverkeer met de wagen kreeg ik geen vergoeding.)
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ik rij ook motor en ik heb een elektrische scooter gehad.

Alle argumenten zijn bijna genoemd, leuker, lichaamsbeweging.

Voor mij komt er nog bij dat ik op de scooter niet over het fietspad mag wat betekent dat ik langs de drukke en saaie steenweg van Mechelen naar Antwerpen moet. Fietsostrade is veel leuker en mag ik wel langs met de Stromer.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Plaats reactie