M1-Sporttechnik

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
josk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door josk » 23 sep 2018, 07:14

Rijd sinds vorig jaar mei met een spitzing plus (mtb model met voor en achtervering en wielmaat 27,5x 3.00)met andere wielen en banden(big ben plus). Gebruik de fiets voor woon-werkverkeer ,106 km per dag,wel opladen op het werk. Met slecht weer en te lange werkdagen neem ik de auto, ben toch snel 1,5 u per keer onderweg met de fiets wat het dubbele is van de auto. Nu zo een 13000 km gereden en eigenlijk buiten gewoon onderhoud geen probleem gehad. Batterij van 1040 wh mocht iets groter zijn, het is toch 53 km mét 33 ! stoplichten en een aantal kruispunten. Rijd van noord-zuid/zuid-noord doorAntwerpen. EEn zalige fiets mbt vering,wegligging,kracht motor en remmen. Als ik zou veranderen zou het richting Bultaco gaan met nog meer vermogen en een beetje gelijkaardig concept kwestie van comfort(voor-achtervering).

Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Noud » 23 sep 2018, 15:01

Dag Josk,
Proficiat met de enorme kilometerstand! Ik ben het met je eens dat het een krachtige en robuuste fiets is waar je je heerlijk mee op de weg voelt.
Dwars door Antwerpen is geen sinecure!! dan zul je flink defensief moeten rijden.
Ik rijd met de Sterzing GT, geen achtervering maar wel met spatborden en pakkendrager om mijn tas aan te hangen.
Doe je het onderhoud zelf aan je fiets?
Bultaco heb ik ook al eens gezien, is inderdaad iets moois maar ziet er wel wat heftiger uit.
Viel plezier en veilige kilometers.

josk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door josk » 23 sep 2018, 15:43

IK doe gedeeltelijk zelf onderhoud, banden en ketting. Remblokken achter met 8000km vervangen, voor met 12000km ,derailleurwieltjes en nieuwe voorband laten leggen. Achterband heb ik met ongev 9000 km vervangen. Heb gedeeltelijk een vrij drukke route van Luchtbal tot Boom met veel stoplichten,veel afslaand verkeer, fietsers en wandelaars e.d. daarom vrij dikwijls een noodstop met toch wel snellere bandenslijtage tot gevolg. Is elke dag "een belevenis"!Kettingen verwissel ik regelmatig ,heb er drie in het gebruik, na een goede 1500 km haal ik ze eraf, maak ze proper ,terug invetten en weghangen en schuif ze zo door(altijd één op reserve bij), heb 11000 km gereden met de eerste drie kettingen en casette(komt natuurlijk veel kracht op de ketting) Voorste tandwiel ligt er nu na 13000 km nog steeds perfect op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten