M1-Sporttechnik

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

M1-Sporttechnik

Bericht door benoist1 » 09 aug 2018, 20:37

Iemand ervaring met de DE STERZING GT (of een van de andere fietsen van M1.)

Als opvolger voor mijn ST2 :shock:
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-sterzing-cc/ )
Bijlagen
M1.png
M1.png (368.98 KiB) 393 keer bekeken
ST2 Black

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door FreddyH » 09 aug 2018, 20:46

In de FB groep voor SP's voor de lage landen zit iemand die zo'n ding heeft. Met iets van 650W middenmotor en ik geloof iets meer dan 1 kWh accu. Hij is er erg tevreden mee.

Ik weet alleen niet meer hoe hij heet en aangezien ik geen FB meer heb kan ik het ook niet terughalen.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Noud » 10 aug 2018, 18:38

Hallo Benoist1,
Ik ben diegene die een M1 Sterzing GT heeft sinds oktober 2017.
Ben erg enthousiast over mijn fiets en gebruik hem voor vooral woon/werk verkeer. Inmiddels 2500km op de klok.
Pagina 76 van "welkom op het Stromer forum" vindt je mijn relaas. Na enkele s-pedelecs uitgeprobeerd te hebben is door mij de Sterzing GT als meest geschikte uit de bus gekomen.
Als je vragen hebt laat het maar weten en ga vooral uitproberen bij de dealer in Gerwen.
Zelf testen van diverse merken is het beste, pas dan is een goede keuze mogelijk.
IMG_2440.JPG
IMG_2440.JPG (746.66 KiB) 296 keer bekeken

Marco Verkerk
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Marco Verkerk » 10 aug 2018, 23:38

Hallo Noud,

Zou je aub willen toelichten waarom je gekozen hebt en de ervaring met de M1 Sterzing GT. Ben echt benieuwd naar de pro's en contra' s .
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap

Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door benoist1 » 11 aug 2018, 14:39

Noud schreef:
10 aug 2018, 18:38
Hallo Benoist1,
Ik ben diegene die een M1 Sterzing GT heeft sinds oktober 2017.
Ben erg enthousiast over mijn fiets en gebruik hem voor vooral woon/werk verkeer. Inmiddels 2500km op de klok.
Pagina 76 van "welkom op het Stromer forum" vindt je mijn relaas. Na enkele s-pedelecs uitgeprobeerd te hebben is door mij de Sterzing GT als meest geschikte uit de bus gekomen.
Als je vragen hebt laat het maar weten en ga vooral uitproberen bij de dealer in Gerwen.
Zelf testen van diverse merken is het beste, pas dan is een goede keuze mogelijk.

IMG_2440.JPG
Thanks voor je reactie
( viewtopic.php?f=5&t=6&start=750#p16298 )
Graag meer info waarom je gekozen hebt voor deze mooie fiets :ay
Ook graag wat meer over actieradius en onderhoud (problemen)en welke accu en zo
ST2 Black

Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Noud » 11 aug 2018, 14:46

Hallo Marco,
Ik was aan het twijfelen tussen Stromer st2 en deze Sterzing GT (nadat de Bulls en Koga waren afgevallen . De prijs maakte niet veel uit.
Na beide een week uitgeprobeerd te hebben vond ik de Sterzing robuuster en voor mij comfortabeler.
Hij heeft een middenmotor wat de meeste mensen op dit forum niet fijn vinden voor wat betreft de ketting en cassette slijtage. De balans komt het wel ten goede merk ik.
Het grote voordeel vind ik betrouwbaarheid van de elektronica. Hoe minder snufjes des te minder kan er kapot!!
Alles is snel en makkelijk te bereiken, niet in het frame geïntegreerd zoals bij ander s-pedelecs. Het is waarschijnlijk minder storingsgevoelig dan een Stomer omdat het "simpel" is.
Een ander groot voordeel is dat iedere fietsenmaker alle onderdelen behalve de motor kan leveren en vervangen. Het zijn allemaal onderdelen die standaard zijn. De fiets is ook relatief licht, frame van carbon met 10 jaar garantie en de banden... heerlijk robuust.
Wat ik frappant vond is dat je met losse handen stabiel kon fietsen. Bij de Stomer begon het stuur flink te zwabberen.
Door mijn collega ben ik s-pedelec geinterseerd geraakt, hij heeft al bijna twee jaar een ST2 met gelukkig ook weinig problemen. Als we naast elkaar fietsen gaat de GT iets harder maar dat is een futiliteit. De autonomie is vergelijkbaar met een Stomer en natuurlijk afhankelijk van je gekozen ondersteuning.
Tja, wat moet ik er nog meer over zeggen. De Stromers zijn prachtige fietsen maar de M1 Sterzing GT is net even wat anders. Zelf proberen en testen is het devies! Ik ben in ieder geval blije snelle fietser en gebruik hem bijna ieder dag 25 kilometer als het niet regent want daar heb ik een hekel aan.
Noud

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Tony Mb » 11 aug 2018, 15:28

Heeft deze ook een trapcensor vergelijkbaar met die van Stromer, of werkt dat helemaal anders.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 8000Km... and counting

Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door benoist1 » 11 aug 2018, 16:04

Een T-Q motor 120Nm :ay

Power electronics
The high-efficiency power electronics are located in the motor housing, which provides the best protection, and are optimally matched to the demands of the system. All the components also communicate via the CAN bus using sturdy connector systems and the wiring harness.

Shift interruption
To protect bicycle components such as the chain, sprocket and gear system while shifting, the control system interrupts the drive for a few milliseconds and causes a shift interruption. This makes it possible to shift quickly and to shift while under load. In addition, the shift interruption protects components and increases their service life.

Brake shutdown
A brake shutdown feature can be integrated into the system. With this, the system is capable of immediately shutting down the drive when the brakes are applied.

Display and connectivity
TQ offers a standard, UART remote with integrated mini display capable of communicating via bluetooth with an optional full-color TFT display or with the user's smartphone. A free Naviki App is also availablef or iOS and Android smartphones. The control and display support the range interconnectivity, including navigation, wattage display and text messaging.

Torque sensor
A torque sensor measures how strongly the rider is pedaling. It is located on the bottom bracket shaft in the drive housing and precisely regulates the amount of assist necessary.

Speed sensor
The speed sensor on the rear wheel provides the system with accurate information on the current speed. Depending on the type, the traveling speed is determined either once or several times per revolution of the rear wheel.

Batterien
The TQ standard batteries have either 56 or 70 cells. With a 56-cell battery, the drive system has a range of up to 130 km* on a level road. Rechargeable batteries can also be engineered and designed according to customer requirements.

* Depending on homologation, power stage and the rider.

Quick charger
The quick charger recharges the standard battery to 80% of its capacity in about 90 minutes. The battery is completely recharged after just over two hours.
( https://www.tq-e-mobility.com/en )
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-schwabing/ )
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-sterzing-cc/ )
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-spitzing/ )
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-sp ... p-edition/ )

en en is er een met een brose motor 90 Nm
( https://www.brose-ebike.com/de-en/ )
( https://m1-sporttechnik.de/produkte/das-zell/ )
( https://www.beterbike.nl/modellen/de-zell/ )
Laatst gewijzigd door benoist1 op 12 aug 2018, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 Black

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door Tony Mb » 11 aug 2018, 17:30

Torque sensor
A torque sensor measures how strongly the rider is pedaling. It is located on the bottom bracket shaft in the drive housing and precisely regulates the amount of assist necessary.
Dus op de trapas ergens in de middenmotor... als ik het goed interpreteer.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 8000Km... and counting

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: M1-Sporttechnik

Bericht door FreddyH » 11 aug 2018, 18:11

benoist1 schreef:
11 aug 2018, 16:04
Een T-Q motor 120 nm :ay
Zo, da's een klein motortje!
0,00000012 m groot... Zal wel niet zoveel koppel leveren ;p
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast