Stromer ST1x of Giant E+ FS 45

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 aug 2018, 19:44 Hoeft niet perse stress op te leveren, tenzij je altijd met volle bekrachtiging wilt fietsen.
Klopt. Maar ik wil gewoon gaan met die banaan zonder ergens over na te hoeven denken. Om die reden heb ik een SP gekocht die dat aan kan. (Kost duur, maar dat had ik er wel voor over.) Uit de gegevens die Stromer van eindgebruikers verzamelt blijkt trouwens ook dat verreweg de meeste Stromeraars constant met maximale ondersteuning rijden. Maar dat hoeft inderdaad niet voor iedereen te gelden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem, daarom heb ik ook mijn accu laten uitbouwen :D
Maar er zijn mensen die 180km op 1 accu lading fietsen met een ST2 met 983 Wh accu, dus het is meer dan alleen theorie. (voor mij blijft het theorie, ik kan op mijn fiets als er ruimte is echt niet minder dan vol gas)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 05 aug 2018, 19:35
Polling schreef: 05 aug 2018, 17:59 Bulls lacuba e45 met Brose motor en 650 Wh accu. Haalt bij goed weer de volle afstand met volle ondersteuning, met minder weer niet.
Dan hangt het dus van het weer af of het kán? Neh, mij niet gezien ;) Ik wil mijn afstand altijd kunnen halen, weer of geen weer. Actieradiusstress is niks voor mij.

Tegen welke gemiddelde snelheid zou dit dan zijn met een middenmotor?
Bij wat slechter weer inderdaad ondersteuning standje lager. Dat is een puntje, ik denk over een tweede accu... tot een half jaar terug was kantoor een stuk dichterbij...

Ik haal over de volledige afstand vanaf moment dat ik thuis de achterdeur sluit tot het moment dat ik achter het bureau kruip, ruim 30 kmpu. Houd het verder niet zo precies bij, ik wil weten hoe laat ik van huis moet om op tijd achter het bureau te zitten. Dat kost me dus 90 minuten, de afstand is 45,8 km.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Snelheidsverschil is inderdaad erg groot, Polling. Ik doe 52 km typisch op 1 min 20 (en 't duurt bij mij wel wat langer om achter mijn bureau te zitten, dat is omdat ik eerst ga douchen, en omdat ik een flink end moet stappen tot aan mijn bureau).
Ik doe dus eigenlijk 7 km extra en heb daar pakweg 5 min minder voor nodig. Indien ik wil fietsen 'zonder douchen', moet ik wel minderen en duurt de rit wel 1h35 min
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Ik heb eigenlijk heel vergelijkbare stats met Tomasj. 1u22min op 51Km. Met de auto en de file is het 1u10 minuten.. Nu in de zomer hou ik tussen de 35 en de 45% lading over na zo'n ritje. Op het jaagpad volle ondersteuning, In drukkere omgeving / stad op een getweakte stand 2. (Minder koppel, bijna niets beweeglijkheid, snelheid 95%)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Het is inderdaad duidelijk dat een middenmotor een (veel) lagere top- en daardoor ook kruissnelheid heeft. Afhankelijk van route is dat verschil groter of kleiner.
OP zei dat voor 45 km enkele reis alleen de Stromer een optie was. Ik geef alleen aan dat dat een persoonlijke keuze is, en dat er mensen zijn die dat met een andere SP doen.

Toen ik deze kocht (oktober 2016) was er van Stromer nog geen 983 Wh accu en was de 650 van mijn Bulls een heel grote accu... ;-).

Ik geef toe dat ik momenteel twijfel of ik het geld er voor wil uitgeven om nu (na twee jaar) al in te gaan ruilen, of dat ik wacht tot ergens in 2019. Nu er zoveel meer aanbod zit aan te komen met achterwielmotor, en ik hoop op een Pinion-optie, denk ik dat ik nog maar even wacht. Pinion met achterwielmotor en 1000 Wh accu, dat lijkt me wel wat. ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 06 aug 2018, 09:15 Pinion met achterwielmotor en 1000 Wh accu, dat lijkt me wel wat. ;-)
Mjam! Waar kan ik bestellen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

voila, mijne motor is vandaag verkocht, als alles goed gaat komt de koper hem volgende week ophalen en dan kan ik plaats maken in mijn garage voor de SP :-D
Volgende week proberen een testritje te doen nog met beide fietsen en dan beslissen!
Plaats reactie