Kettler Velossi E45

Golvas

Wij kennen Kettler uit onze jeugd, de gocarts ... remember ?

Mijn buurman rijdt al 35 jaar op zo'n alu Kettler.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ken ze alleen van fitness-apparatuur, dus een doorslaand succes zijn de Kettler fietsen niet. In ieder geval niet in NL. (Ik had tot aan deze post oprecht geen flauw idee dat Kettler fietsen doet.) Maargoed, dat hoeft niet aan de kwaliteit te liggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bobke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018, 13:25
Locatie: Antwerpen

6000 euro voor een speedpedelec met pinion en A-componenten is op papier wel straf.

(=> zegt misschien ook wel iets over de winstmarge van Stromer...)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Interessante fiets. Qua specs zou het zomaar de opvolger van mijn Bulls Green Mover E45 kunnen zijn, ook met 60cm (24") frame maat, dus ook voor de langere mensen geschikt :cool2:

Qua specs ziet hij er zeer goed uit, dit is de eerste GoSwiss motor met Pinion met acceptabele accu die ik tegenkom, de rest heeft allemaal het 5xx Wh referentieaccuutje van GoSwiss, dat is serieus te klein. Dit ziet eruit als mijn originele accu (735Wh) maar dan met 3.5Ah cellen (10S6P configuratie).

De motor werkt inderdaad op 36V, hou er rekening mee dat deze motor/controller wat gevoeliger is voor accuspanning dan de verschillende Stromers (tenzij dit ondertussen gewijzigd is). Met andere woorden: met accu half vol levert hij significant minder vermogen dan met volle accu. Als in deze motor hetzelfde sport programma gezet kan worden als in mijn fiets dan is dit wel een beest van een motor. 500W nominaal vermogen en 1000W piekvermogen, waarmee je een ST1x zomaar kwijt rijdt.

De motor is wel wat dorstiger dan de gemiddelde Stromer, dus hou rekening met een goeie 30-40km actieradius (30km bij extreem weer: -5 graden, windkracht 5 tegen en vol doorstampen).

Klinkt als een zeer interessante fiets, eentje die ik zeker in de gaten ga houden!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Ik wist op voorhand dat jij langs dit topic zou fietsen en dat je interesse ging gewekt zijn ... ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 29 jul 2018, 22:36 Ik wist op voorhand dat jij langs dit topic zou fietsen en dat je interesse ging gewekt zijn ... ;)
Hé, als het géén Stromer is ;p

Ok, ik geef toe: ik ben enorm voorspelbaar. Maar ik heb ook meermaals aangegeven dat een SP met fatsoenlijke achterwiel motor, Pinion en riem dicht bij mijn ideaal komt. Nu nog een wat grotere accu en het is helemaal fantastisch. Ik ben benieuwd waar een wanneer ik een proefrit kan maken :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

Fijn om te horen dat er nog geïnteresseerden zijn.

Ik heb gezien dat de Schwalbe Airless banden die nu stilaan worden uitgerold (no pun intended :p) in principe passen op deze fiets. Standaard zit er een 50-622 band op, de Schwalbe Airless is 40-622. Wat dunner dus maar zou moeten lukken niet?

Dat maakt dan dat je (althans in theorie) een extreem betrouwbare en onderhoudsvrije fiets hebt!
Martin

Hele interessante fiets met erg leuke specs. Zoals Freddy al aangaf is dit ook voor mij de eerste speed pedelec die ik zie met achterwielmotor en pinion versnelling.
Het valt mij sowieso al op dat er praktisch geen echte concurrentie is voor Stromer als het gaat om speed pedelecs met achterwielmotor. Klever doet een poging met de X Speed, maar hoe spijtig ook voor Klever, dit wordt volgens mij ook geen echt verkoopsucces. Bovendien kan ik het design bij nader inzien echt niet mooi vinden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit model in het echt er uit gaat zien en hoe stijf dit frame o.a. is. We zullen het zien.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Martin schreef: 30 jul 2018, 13:19 Hele interessante fiets met erg leuke specs. Zoals Freddy al aangaf is dit ook voor mij de eerste speed pedelec die ik zie met achterwielmotor en pinion versnelling.
Ik heb er al eerder gezien, dit is de eerste met een wat grotere accu (maar als ik eerlijk ben: eigenlijk nog steeds te klein). Deze motor heeft gewoon minimaal 1kWh nodig, da's een beetje vergelijkbaar met een 850-900Wh accu op een Stromer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Martin schreef: 30 jul 2018, 13:19Klever doet een poging met de X Speed, maar hoe spijtig ook voor Klever, dit wordt volgens mij ook geen echt verkoopsucces. Bovendien kan ik het design bij nader inzien echt niet mooi vinden.
Het is goed mogelijk dat de Klever X-speed volgens jou geen verkoopssucces wordt, maar de levertijd voor de X-speed is behoorlijk lang en Klever geeft aan dat de verkoopscijfers de verwachtingen overtreffen.
Het enige wat de Klever nog ontbreekt is die grotere batterij, voor iemand die minder dan 40 km moet afleggen enkele rit is de Klever X-speed met 850Wh een geweldig alternatief voor de Stromer ST1X.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie