Pagina 1 van 1

Grace One

Geplaatst: 14 jul 2018, 19:32
door Stromend

Re: Grace One

Geplaatst: 14 jul 2018, 19:36
door Tomasj
Ca 33 kg. Dat is 6 kg meer dan mijn ST2. Zou dat verschil door de koplamp veroorzaakt worden? :lol:

Re: Grace One

Geplaatst: 14 jul 2018, 20:24
door Stromeur
Volgens mij zit de complete aansturing van de Grace One in die koplamp unit. Mega lomp, dat doet Stromer echt stukken beter met de OMNI, die keurig in de bovenbuis van het frame is geïntegreerd.

Ik heb vorig jaar serieus naar de Grace One gekeken toen ik mij in speed pedelecs ging verdiepen. Maar die afzichtelijke cockpit plus zadelpen in combinatie met gebrek aan dealers in NL en verhalen over financiële problemen bij deze fabrikant waren ruim voldoende om deze optie weer terzijde te schuiven. (Hoe het nu met dat laatste is gesteld is mij niet bekend.)

Re: Grace One

Geplaatst: 14 jul 2018, 20:25
door Stromeur
Voor de plaatjes-liefhebbers:

Grace One.jpg
Grace One.jpg (235.24 KiB) 6337 keer bekeken

Re: Grace One

Geplaatst: 14 jul 2018, 20:59
door FreddyH
1300W motor met 594Wh accu? Nee dank je. Met wind tegen heb je in 20 minuten je accu leeg, toch al gauw een actieradius van 16 km :ck: :bu:

Re: Grace One

Geplaatst: 15 jul 2018, 09:00
door Polling
Precies. Zelf zeggen ze tot max 60 km. Dat is dan dus in eco-stand, vlakke weg en mooi weer, zonder wind en lichte berijder...

Re: Grace One

Geplaatst: 15 jul 2018, 09:05
door Golvas
Ik kwam hem ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een speed-pedelec, maar hij werd vrij snel van het lijstje geschrapt o.a. wegens de te beperkte autonomie.

Re: Grace One

Geplaatst: 15 jul 2018, 15:22
door BMartens
Toen ik mijn eerste SP zocht, leek dit een kanshebber. Ik vind het design wel mooi, maar de autonomie is een domper. En een SP met gashendel leek me vreemd, geef mij dan maar een krachtsensor.

Re: Grace One

Geplaatst: 09 aug 2018, 13:34
door Johan259
Ik ben een trotse bezitter van de grace one, idd. niet overal te verkrijgen. Bij mijn weten enkel bij Matrabike toen ik hem kocht hadden ze nog maar 5 witte en 1 zwarte. De laatste heb ik gekocht 😁. Voor de prijs van 3200€ de versie met verende voorvork en een zwaardere batterij 792Wh.

Hier kan ik op sport 43km rijden en dan heb ik nog 1 blokje over, veel verder zal ik niet geraken.

Op Eco en city nog niet getest.

De firma is blijkbaar overgenomen en zijn terug aan het opstarten. Wist Matrabike mij te vertellen.

Het grote blok op het stuur daar zit idd. de verlichting in, stand licht en grootlicht zoals bij de auto. ( verlichting is perfect, en grootlicht verlicht heel de straat ). Deze is zoals ze zelf zeggen een moto bike dus met gashendel. Je moet niet per se trappen. Ikzelf trap steeds mee zo wordt uw batterij ook ontlast.

Voordeel voor mij de gashendel, er is onderweg een stuk fietspad dat heel oneffen is (putten&bulten). Als ik fiets en blijf zitten krijg je harde schokken. Hier sta ik recht en geef dan gas zodat ik mijn snelheid kan aanhouden.

Kortom ik ben er tevreden over, zeker tegen deze prijs. Heb er enkel nog spatborden bijgekocht.

Enige nadeel hij gaat maar 40km ipv 45km, matrabike wist dit al en op mijn vraag zijn ze met de fabrikant in overleg. Uiteraard niet zo evident als de firma juist een doorstart maakt.

😀