Flyer met 2 versnellingen in de motor

andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Heeft er hier iemand ervaring met de Flyer fietsen?
Deze hebben een motor met 2 versnellingen waardoor het bereik groter zou zijn. Ik vind wel niet dadelijk testverslagen terug van het effectief bereik.

De bediening en het display vind ik in elk geval meer dan geslaagd en het scherm heeft ook een hele reeks aan mogelijkheden.

https://www.flyer-fietsen.nl/high-speed/

https://www.flyer-fietsen.nl/technologie/
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Ik wou dat ik het je kon vertellen, al wachtende van september vorig jaar. De eerste zijn nu uitgeleverd en behalve de voorbestellingen is alles voor dit jaar al uitverkocht wist de dealer deze morgen te vertellen (hij had er 50 in voorbestelling maar nog niks ontvangen).

Ik kan ook nergens een test of review vinden, las wel dat je om aan 38km te raken al aardig mag stampen :bh: Als die van mij onverwacht toch nog geleverd word ga ik er toch uitgebreid op rijden vooraleer ik hem koop want dat lijkt me toch niet correct.
Golvas

Heeft blijkbaar een middenmotor van Panasonic. Er zijn Duitse dealers die hem op voorraad hebben, misschien een rondneuzen op vakantie ?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Hi, ik rij nu een paar maanden met zo'n U-serie 7.70 alles erop en eraan.
De fiets rijd fantastisch en stuurt als een scheermes.
Ik rij zowat altijd op stand 2 op de motor, alleen als ik met mijn vrouw tour gaat de plaat eraf, (heb ik een klik-schuifbevestiging aan gemaakt) en rij ik op stand 1, en minimale ondersteuning (dus maximale actieradius, 110km)
op stand 2, en maximale ondersteuning slechts 32 km.
De actieradius, versnelling en topsnelheid valt mij erg tegen tov. zijn voorganger de Volblutt (achternaafmotor) ik heb na 2750 km ketting en kettingwielen al moeten vervangen omdat hij oversloeg op de 11 en 13 deze meteen vervangen door een race cassette (11-23 ipv. 11-46) Al met al heb ik vorige maand besloten een st5 aan te schaffen en daar is het wachten nu op.....overigens is het Fitsysteem, het display en de bediening perfect en tot nu toe veel betrouwbaarder gebleken dan de eerste st5 modellen die afgeleverd zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Heb ondertussen toch de fiets in bezit en een kleine 2000 km gereden. Teleurgesteld in die zin dat de ondersteuning de ene keer wel in staat stelt om tussen 40 en 45 te fietsen en op andere momenten (zelfde weg, wind, helling, tijdens dezelfde rit) je echt alles moet geven om slechts rond de 35 uit te komen.

Kan volgens mij niet anders dan dat er iets niet goed zit. Qua comfort heel tevreden en als ie goed rijd qua bekrachtiging ook maar dat wisselende karakter is maar niks. Hoop dat de fietsenmaker er iets kan aan doen anders gaat ie de deur uit.
Robbe
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2018, 13:34

RonCall, kan het misschien zijn dat de batterij oververhit?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Robbe schreef: 17 nov 2018, 21:06 RonCall, kan het misschien zijn dat de batterij oververhit?
Heb dit van de zomer twee maal gehad, (motor overigens) de ondersteuning valt dan weg en in het display komt de melding dat de motor oververhit is. Uitzetten, opnieuw opstarten en je kunt weer rustig verder.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Nee batterij voelt niet warm aan, uitzetten en heropstarten helpt ook niet, geeft ook geen foutmelding. Donderdag gaat ie binnen voor onderhoud en wellicht komt er dan iets uit de bus, er is ook een update.
alex1965
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2019, 11:02

Ik heb ook dat probleem met mijne Flyer Speed pedelec van 2019.Alles voldeed tot 1800km en toen kreeg ik ook problemen i.v.m. ondersteuning.Ze hebben een volledige update uitgevoerd maar helaas geen beterschap.Hoe is het verder met jou afgelopen, hebben ze het uiteindelijk kunnen oplossen?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zie mijn reactie op 23 juli 2018. de twee versnellingen op de Panasonic motor gebruik je zelden. Middenmotor valt erg tegen qua kettingslijtage en het vermogen ook. Actieradius leuke fiets voor om de tuin maar minder geschikt voor langere afstanden woon werk rijeigenschappen vond ik erg goed. Erg mooi display, na een maandje in Spanje vertoefd te hebben begonnen er door de zon "blazen" onder de glasplaat te komen :bh:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie