Dat is één van de redenen waarom ik zelf een X speed met 850 accu wil testen. Ik zet de ondersteuning op maximaal en ga dan de fiets helemaal suf trappen om te zien hoe ver ik dan kom. Liefst met een aansluitend ritje met windkracht 4 om te zien hoe het verbruik dan oploopt.
Voorlopig zal ik moeten wachten, elke vrijgekomen accu gaat nu direct naar klanten. Voor dealers zijn proefritten met een 850 accu niet nodig, daarvoor volstaat ook de 570 Wh. Maar ik ben zeer geduldig... als je kunt wachten op een ST5 dan lukt die X speed ook wel.
850Wh accu voor de Klever X Speed
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik wil in het najaar ook weer een keer met een X-Speed gaan testen, kijken hoeveel van de eerder gevonden problemen ze daadwerkelijk opgelost hebben. Als dat namelijk goed opgepakt wordt, *en* er komt een XL frame (24")... wie weetLomito schreef: ↑03 jul 2018, 11:45 Dat is één van de redenen waarom ik zelf een X speed met 850 accu wil testen. Ik zet de ondersteuning op maximaal en ga dan de fiets helemaal suf trappen om te zien hoe ver ik dan kom. Liefst met een aansluitend ritje met windkracht 4 om te zien hoe het verbruik dan oploopt.
Maar eigenlijk weet ik het antwoord al... ik wil namelijk in extreme omstandigheden 50km ver kunnen komen met mijn fiets. Met extreem bedoel ik: -5 graden, windkracht 5 tegen en volle ondersteuning. Dan kan ik namelijk gewoon zonder gezeur op en neer naar De Hemel (met wat minder ondersteuning), kan ik altijd op mijn werk komen, etc.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Op en neer naar de hemel
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik las op FB dat Klever alle uitgeleverde 850Wh accu's heeft teruggeroepen en voorlopig geen nieuwe meer uitlevert, omdat deze (nog steeds?) niet waterdicht is. Er moet een compleet nieuwe behuizing omheen.
Bijkomend probleem is dat er ook niet tijdelijk een tweede 570Wh accu meer geleverd kan worden. Die zijn namelijk allemaal opgebruikt om de Klevers toch leverbaar te maken.
De druk is kennelijk niet alleen bij Stromer astronomisch hoog..
Bijkomend probleem is dat er ook niet tijdelijk een tweede 570Wh accu meer geleverd kan worden. Die zijn namelijk allemaal opgebruikt om de Klevers toch leverbaar te maken.
De druk is kennelijk niet alleen bij Stromer astronomisch hoog..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nope, En voor mensen die een 850Wh accu of 2x570Wh accu nodig hebben om de beoogde afstand te overbruggen is de Klever feitelijk voor onbepaalde tijd onbruikbaar.
Ik lees wel meer dingen die niet goed lopen.
Zo lijkt het erop dat de crank van de X-Speed om de zoveel 500 a 1000km losser gaat zitten en begint te kraken. Dat wordt dan weer aangedraaid, sommige dealers voegen wat locktite toe of verhogen het aandraaimoment, maar het probleem komt toch terug. Het "verhaal" (let wel: niet geverifieerd, want ik heb geen connecties met Klever om dit na te vragen) is dat het crank/trap-as geheel niet goed past.
Klever mag dus ook flink aan de bak.
Ik lees wel meer dingen die niet goed lopen.
Zo lijkt het erop dat de crank van de X-Speed om de zoveel 500 a 1000km losser gaat zitten en begint te kraken. Dat wordt dan weer aangedraaid, sommige dealers voegen wat locktite toe of verhogen het aandraaimoment, maar het probleem komt toch terug. Het "verhaal" (let wel: niet geverifieerd, want ik heb geen connecties met Klever om dit na te vragen) is dat het crank/trap-as geheel niet goed past.
Klever mag dus ook flink aan de bak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klopt. Sommige zaken kunnen en moeten echt beter. Ik voel me een early adopter, en dat gevoel had ik niet met mijn vorige SP met Bosch middenmotor (waar niets mis mee is gegaan gedurende een jaar).
Ik moet wel zeggen dat het Klever team open staat voor feedback van hun gebruikers, en dat ze hun best doen om een oplossing te zoeken. Onlangs hebben ze me uitgenodigd op hun kantoor in NL. Wegens drukte kan ik de komende tijd niet gaan, maar vond het wel een fijne geste.
Ik moet wel zeggen dat het Klever team open staat voor feedback van hun gebruikers, en dat ze hun best doen om een oplossing te zoeken. Onlangs hebben ze me uitgenodigd op hun kantoor in NL. Wegens drukte kan ik de komende tijd niet gaan, maar vond het wel een fijne geste.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Officiële verklaring van Klever over de 850Wh accu:
https://www.klever-mobility.com/nl/news ... ality-fix/
Lang verhaal kort: de 850Wh accu is nog steeds niet leverbaar, de oplossing zou al wel voorhanden zijn, maar de leverdatum niet. Aan 570Wh accu's is een tekort.
https://www.klever-mobility.com/nl/news ... ality-fix/
Lang verhaal kort: de 850Wh accu is nog steeds niet leverbaar, de oplossing zou al wel voorhanden zijn, maar de leverdatum niet. Aan 570Wh accu's is een tekort.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023