Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

wsc schreef: 17 aug 2018, 23:52 Weet iemand wat de inbouwbreedte in mm is van de achternaaf van QWIC RD10 Speed en van Stromer en van Kalkhoff. En hebben deze sp uitvalnaven of insteekassen.
De RD10 heeft steekassen. Inbouwbreedte wil ik wel eens nameten voor je, zal iets voor vanavond zijn.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik heb - hout vasthouden - nog geen problemen gehad, maar ik kan me inbeelden dat het wreed ambetant moet zijn als je te maken krijgt met terugkerende problemen die niet opgelost geraken...

Ik hoop er maar weinig mee te maken te krijgen want ik doe niets liever dan met de SP rijden. Met de auto vind ik verloren tijd en ik heb de neiging me op te jagen in andermans rijgedrag :dwarf:
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
sjaakvanderburg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:32

Zolang het mechanische pech is, remhendel, lagertje of iets dergelijks is het niet zo'n probleem die gaan op elke fiets kapot ongeacht de aanschafwaarde.
Elektronische problemen zijn van andere aard en dan is het fijn als er een organisatie achter staat die het op redelijke termijn kan oplossen.
Ik zit nu al ruim een maand met een Qwic RD 10 speed die alleen heuvel af de 40km/u kan aantikken zonder zweet op mijn rug.. software update, nieuwe sensor, het mag allemaal niet helpen... Bij Qwic zeggen ze dat het binnen de "marge" valt van de RD10 volgens de fietsenmaker!?
Ik begin een beetje buikpijn te krijgen van het hele verhaal 😏
Laatst gewijzigd door sjaakvanderburg op 22 aug 2018, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Dat "volgens de fietsenmaker " is iets wat ik ook al ervaren heb in de bijna 5 jaar dat ik ebike rijd. Als de FM's het niet meer weten met de elektrische fietsen, schieten ze in een paniekmode en beginnen ze allerrhande verhaaltjes te verkondigen, die geen steek houden. Ik ken ook FM die gedreven zijn in elektrische fietsen en die zich verdiepen in de materie. Zelf midden motoren reviseren bv, als er geen garantie meer is. Er zijn er anderen ,motor stuk dikke rekening voor nieuwe motor. De FM kan goud waard zijn. Ik heb de verkeerde gekozen, de dichtste op enkele km's bij huis, maar op 25km was er een naar mijn gevoel een gedreven gepasineerde FM, had hier maar de rd10 sp gekocht.
Ikzelf heb een technische achtergrond, elektronica en mechanisch , ik heb al gemerkt dat meeste FM zwak zijn in basis kennis elektriciteit laat staan elektronica ( hier is hun kennis meestal nihil ).
Laatst gewijzigd door pedelecer op 21 aug 2018, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
wsc
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018, 23:41

JeroenH schreef: 21 aug 2018, 13:05
wsc schreef: 17 aug 2018, 23:52 Weet iemand wat de inbouwbreedte in mm is van de achternaaf van QWIC RD10 Speed en van Stromer en van Kalkhoff. En hebben deze sp uitvalnaven of insteekassen.
De RD10 heeft steekassen. Inbouwbreedte wil ik wel eens nameten voor je, zal iets voor vanavond zijn.
Dankjewel.
De achterpadden van het frame lijken me toch ook geschikt om daar een wiel met een vaste as in te steken en aan beide kanten met een schroef vast te zetten.
Ben benieuwd naar de inbouwbreedte achter.

Heb trouwens geinformeerd bij Santos. Santos gebruikt alleen 135 mm inbouwbreedte. Ik werd door Santos verwezen naar merken als Salsa en Kona die breder hebben
Golvas

pedelecer schreef: 21 aug 2018, 21:51 De FM kan goud waard zijn. Ik heb de verkeerde gekozen, de dichtste op enkele km's bij huis, maar op 25km was er een naar mijn gevoel een gedreven gepasineerde FM, had hier maar de rd10 sp gekocht.
Je weet inderdaad pas echt wat je fietsenmaker waard is als er daadwerkelijk wat voor je moet opgelost worden ... dan vallen alle maskers af, dan komt de ware (w)aard(e) van het beestje naar boven en dat valt helaas niet altijd even goed mee ... :bu:
smoerijf
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2018, 08:56

Ondertussen heb ik de fiets ook, de orange, met Bontrager Rally MIPS oranje helm :).

Ik had een 2e lader nodig want met de grootste 735Wh batterij geraak ik niet heen-en-terug. Volgens mijn dealer kost de qwic lader 140€, en dat vond ik te veel. Zelfde lader heb ik ondertussen via internet bestelt, voor net geen 50€ thuis geleverd.
Voor de geïnteresseerde de lader is een Modiary 42V 4A met 5.5 mm/2.1 mm DC plug.

Ik heb de batterij ook geïnspecteerd (lees: open geschroefd): Er zitten 60 cellen in van 3,4Ah per stuk. Er is intern ruimte voor 65 cellen (Voor de 48V/13s variant). De laad-plug is intern afgezekerd met 5A, en de 'grote' connector die naar de fiets gaat is intern met 30A afgezekerd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

smoerijf schreef: 24 aug 2018, 15:14 Ik heb de batterij ook geïnspecteerd (lees: open geschroefd): Er zitten 60 cellen in van 3,4Ah per stuk. Er is intern ruimte voor 65 cellen (Voor de 48V/13s variant). De laad-plug is intern afgezekerd met 5A, en de 'grote' connector die naar de fiets gaat is intern met 30A afgezekerd.
Precies wat ik ergens anders al voorspelde: een 10S6P configuratie met 3.4Ah cellen.

Jammer dat er geen 70 cellen inpassen, dan had je er later nog een keer een 10S7P van 3,5Ah cellen van kunnen maken. Dan had je 882Wh gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
opdepedalen
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2018, 11:41

Wat balen dat er toch veel problemen zijn met de Qwic RD10. De fietsenmakers die het merk qwic verkopen lachen je uit als je te kritisch bent en de verhalen van o.a. dit forum voorlegt. Ik ben er denk ik uit en het wordt toch een Stromer. Liever meer betalen en goede service / kwaliteit. Bedankt voor delen!!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

opdepedalen schreef: 26 aug 2018, 13:49 De fietsenmakers die het merk qwic verkopen lachen je uit als je te kritisch bent en de verhalen van o.a. dit forum voorlegt.
Fora zijn voor veel dealers (en fabrikanten) een doorn in het oog. Consumenten zijn beter geïnformeerd en stellen kritische vragen wanneer ze zich eerst online hebben ingelezen. Ik vind dat een goeie zaak.

Een nadeel van fora is echter ook het ontstaan van internet-hypochondrie, o.a. door gebrek aan inzicht in oorzaak-gevolgrelaties van defecten. Ook willen mensen graag enkel zeuren en hun klachten tot in het einde der tijden herhalen, veelal omdat ze bij de dealer onvoldoende gehoor krijgen. Dus ze gaan online op zoek naar erkenning en bijval voor hun ongenoegen, en er wordt niet meer gedacht in oplossingen. Begrijpelijk, maar dat kan ook resulteren in een vertekend beeld van de kwaliteit van een product.

Het is moeilijk voor consumenten om reële informatie uit fora te filteren, en de dealer moet zich er altijd maar weer uit zien te praten. Een goeie dealer, die zijn producten kent en die open staat voor feedback, kan hiermee omgaan. Een slechte dealer niet.

Dealers die mijn lastige vragen niet kunnen beantwoorden, daar ga ik niet mee in zee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie