Qwic RD10 Speed

janno
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2018, 22:12

Hier sinds begin september mijn eerste pedelec rd10. nu 1200km. Hij rijd leuk alleen is er nu een piepend geluid in de achteras of body. binnenkort terug binnen. De grootste zorg is de batterij voor mij. Ik heb schrik dat deze in de winter te zwak gaat zijn. ik doe 34km enkel naar mijn werk en de batterij is al een aantal keer gaan flikkeren op 1 streepje. De indicatie is ook heel vreemd. ik heb al gehad dat ik heel lang op 5 streepjes reed en dan plots naar 2 streepjes gaat. ik rijd wel bijna contstant is stand 6. hoeveel km doen jullie met een volle batterij en heeft er iemand een idee hoe ver je nog fietst als het laatste streepje knippert? zelfs even getwijfeld om te verkopen en voor een klever x speed te gaan.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik denk dat ik al mijn ervaringen al gedeeld heb in dit topic, dus lees het eens volledig zou ik zeggen :D
Constant op de hoogste stand rijden is uiteraard een autonomie-slurper, zeker bij optrekken. Je kan van de RD10 nu eenmaal niet verwachten dat je constant 45 gaat rijden en ook nog ver komt.
Dat de batterij-indicatie op het display beter kan, heb ik in dit topic ook al aangehaald.

Tip: stel je verwachtingen bij en rij wat meer op stand 3 of 5 bijvoorbeeld. Het verschil in rijtijd wanneer je gemiddeld 37 of 40 km/u rijdt, is echt niet zo groot.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

Met de huidige temperaturen kan ik mijn 50km met tegenwind afleggen met een gemiddelde van 36km/uur.
Daarbij rij ik naar huis de eerste 30km in ondersteuning 3 (wat in werkelijkheid 4 is i.v.m. de display problemen van de RD10) en kan ik de laatste 20km halen met ondersteuning 6 maar dan is de accu ook leeg als ik thuis ben.
Gisteren op de heenweg met de wind mee had ik wat te voorzichtig gedaan en was de rest voltage bij aankomst nog meer dan 35volt.
Wat betreft de display die niet goed de streepjes aangeeft, als je de ondersteuning even helemaal uitzet en weer aanzet onderweg dan checkt de fiets de accu en kan je in de settings en op de streepjes de juiste gegevens lezen.
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Hoi, ben nieuw hier. Ik heb een QWIC RD10Speed besteld. Deze wordt eind deze maand geleverd (30/11). Mat zwart herenmodel. Als optie natuurlijk de zwaardere 735Wh batterij.

Ik ga deze gebruiken voor woon-werk verkeerd (28km enkele rit). Ik krijg van de dealer er een gratis tweede lader bij, dus eentje laat ik op m'n werk. Ondertussen heb ik al regenkledij gekocht van GORE (gore-tex) en ben van plan de Giro Bexley (of heet die die nu Camden?) te kopen in 't zwart ... een hele investering, maar alles samen zou in 12 maanden terugbetaald moeten zijn op basis van kilometervergoeding + diesel die ik uitspaar. Een goeie deal dus.

Ikzelf ben absoluut geen fietser, maar loop wel veel (halve marathon), vandaar mijn vraag: is het goed haalbaar om zonder te zweten 45 km/u te fietsen op de fietsostrade (ik heb immers 12km recht op recht door het bos in mijn traject)?

Verder zoek ik naar een goed set waterdichte tassen ... mijn oog is hierop gevallen:
https://www.ortlieb.com/nl/Sport-Packer%20Plus/

Ik dacht eerst aan een topkoffertje met een kliksysteem, maar die dingen zijn meestal te klein.
Lomito

Ik houd de verkoopcijfers van speed pedelecs maandelijks bij en had inmiddels wel een nieuwe regel voor de Qwwic RD10 speed verwacht maar volgens de verkoopcijfers van de RAI vereniging bestaat de fiets niet eens... :bn:
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Krizla schreef: 04 nov 2018, 13:59
Ikzelf ben absoluut geen fietser, maar loop wel veel (halve marathon), vandaar mijn vraag: is het goed haalbaar om zonder te zweten 45 km/u te fietsen op de fietsostrade (ik heb immers 12km recht op recht door het bos in mijn traject)?
Moeilijk te zeggen, aangezien ik altijd sportief mee fiets en dus ook altijd wel wat zweet. Zet bij de RD10 wel die constante 45 km/u uit je hoofd, die ga je op je 28 km niet kunnen doen (tenzij 5 beaufort in je rug :D )
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 04 nov 2018, 14:17 Ik houd de verkoopcijfers van speed pedelecs maandelijks bij en had inmiddels wel een nieuwe regel voor de Qwwic RD10 speed verwacht maar volgens de verkoopcijfers van de RAI vereniging bestaat de fiets niet eens... :bn:
Ik vermoed zomaar dat met name de illegaal opgevoerde RD10 het goed doet in de verkoop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 04 nov 2018, 15:45
Krizla schreef: 04 nov 2018, 13:59
Ikzelf ben absoluut geen fietser, maar loop wel veel (halve marathon), vandaar mijn vraag: is het goed haalbaar om zonder te zweten 45 km/u te fietsen op de fietsostrade (ik heb immers 12km recht op recht door het bos in mijn traject)?
Moeilijk te zeggen, aangezien ik altijd sportief mee fiets en dus ook altijd wel wat zweet. Zet bij de RD10 wel die constante 45 km/u uit je hoofd, die ga je op je 28 km niet kunnen doen (tenzij 5 beaufort in je rug :D )
Jamaar, tijdens het testen van de fiets reed ik toch vlot 45 km/u? Nuja, heb wel maar 10 minuten gefietst toen ...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Krizla schreef: 04 nov 2018, 19:13 Nuja, heb wel maar 10 minuten gefietst toen ...
Precies, en de rest van de rit hangt van de conditie af. (En van of je er al een werkdag op hebt zitten of niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Stromeur schreef: 04 nov 2018, 19:29
Krizla schreef: 04 nov 2018, 19:13 Nuja, heb wel maar 10 minuten gefietst toen ...
Precies, en de rest van de rit hangt van de conditie af. (En van of je er al een werkdag op hebt zitten of niet.)
Conditie is heel goed, al zeg ik hetzelf (halve marthon in 1u35) enja, ik werk als opvoeder ... meestal vol energie na m'n werk. :) Dervoor ook trouwens.
Plaats reactie