Qwic RD10 Speed

Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Zou het eigenlijk moeilijk zijn om de lamp op de RD10 SPeed te vervangen door een SUpernova lamp (bij wijze van upgrade) ... maar die claxon zit daar aan vast zeker ...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Krizla schreef: 04 nov 2018, 19:44 Zou het eigenlijk moeilijk zijn om de lamp op de RD10 SPeed te vervangen door een SUpernova lamp (bij wijze van upgrade) ... maar die claxon zit daar aan vast zeker ...
Vraag dat eens aan je fietsenverkoper. Bij Klever vormde dat geen probleem (de technische dienst van Klever zou dat samen met min handelaar regelen), bij Stromer is dat ten-strengste-verboden-op-straffe-van-volledig-verlies-van-waarborg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

JeroenH schreef: 25 sep 2018, 08:34 20180925_062707.jpg

Verkeersbord staat op +/- 40m. Voor mij is dit voldoende om veilig te kunnen rijden aan kruissnelheid.

Ook belangrijk: met deze afstelling verblind ik geen tegenliggers, heb zelfs de indruk dat ik de lamp nog iets hoger kan zetten.
Waarom zou je 400€ willen uitgeven aan een upgrade die eigenlijk niet nodig is (zie mijn post 2 pagina's terug)? Enige reden die ik kan bedenken is de groot licht-optie die ontbreekt op je RD10.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Inderdaad die reden ... ik was het maar aan 't overwegen ... ik moet door een stuk door het bos waar zelfs geen maanlicht schijnt, 't is wel perfect fietspad (midden Limburg). Enja, ik dacht ... daar moet ik zéker perfect licht hebben ...
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Krizla schreef: 04 nov 2018, 20:42 Inderdaad die reden ... ik was het maar aan 't overwegen ... ik moet door een stuk door het bos waar zelfs geen maanlicht schijnt, 't is wel perfect fietspad (midden Limburg). Enja, ik dacht ... daar moet ik zéker perfect licht hebben ...
Ik rij de meeste van mijn routes langs het jaagpad Dessel-Schoten, dus ook zo goed als onverlicht, gaat perfect ;)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Krizla schreef: 04 nov 2018, 19:44 Zou het eigenlijk moeilijk zijn om de lamp op de RD10 SPeed te vervangen door een SUpernova lamp (bij wijze van upgrade) ... maar die claxon zit daar aan vast zeker ...
Ik verwacht niet dat het moeilijk is. Je moet alleen even kijken waar draden aangesloten kunnen worden en hoeveel ruimte je daar hebt. Mocht je het serieus overwegen dan kan ik wel met je meedenken, ik heb de modificatie ook op mijn fiets gedaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Welk insteekslot gebruiken de Qwic RD10 Speed eigenaars? Mijn fiets wordt pas 30/11 geleverd, maar ik hben dus aan 't zien voor een insteekslot (zoiets van AXA ofzo wat je in het ringslot kan steken). Daarnaast wil ik natuurlijk ook kijken welk ander slot ik nog goed is om mee te nemen onderweg, dat ding kan niet vast genoeg liggen.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Krizla schreef: 13 nov 2018, 18:13 Welk insteekslot gebruiken de Qwic RD10 Speed eigenaars? Mijn fiets wordt pas 30/11 geleverd, maar ik hben dus aan 't zien voor een insteekslot (zoiets van AXA ofzo wat je in het ringslot kan steken). Daarnaast wil ik natuurlijk ook kijken welk ander slot ik nog goed is om mee te nemen onderweg, dat ding kan niet vast genoeg liggen.
Aangezien dit niet echt RD10 specifiek is, gebruik de zoekfunctie eens, ik vermoed dat er hier al wel topics over zijn.

Zelf heb maar 1 week op 6 een echt apart slot nodig. Ik gebruik dan zo'n dikke brommerketting.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

De koude ochtend- en avondtemperaturen missen hun effect niet op de batterij: minder ondersteuning en bereik voelbaar.

Ik ben voorzienend geweest en heb paar weken geleden een accucover gekocht, wordt maandag geleverd. Ik laat volgende week weten of het een merkbaar positief effect heeft!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Update na 5000km:

*Vorige week, deed mijn fietsverlichting + claxon het niet meer, gekend controllerprobleem volgens de FM. Nieuwe controller en hoezee, de problemen van stand 4 (uitgebreid aan bod gekomen in dit topic) zijn weg. Stand 4 is nu eigenlijk de ideale cruise-ondersteuning zo rond de 40km/u, tevreden!

*Enkele dagen nu de accu-cover van Fahrer in gebruik, er is een klein maar merkbaar verschil denk ik. Al is het maar 5%, dan is het zijn 25€ toch waard. Hij past maar net, maar ziet er zo ook wel netjes uit:
20181122_090157.jpg
20181122_090157.jpg (5.11 MiB) 5439 keer bekeken
Heel sterke klittenband ook!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie