Bulls Green Mover E45

LucasVN
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2018, 23:44
Locatie: Regio Gent

Dag Freddy,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben inderdaad van plan om contact te leggen met jouw FM in Uden. Ik woon niet direct in de buurt maar ik heb het er wel voor over om langs te gaan om mijn prachtige fiets terug in orde te krijgen.
Begrijp ik goed dat ik moet vragen om het sportprogramma te installeren?
Mijn batterij wens ik ook te vergroten.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over uitbreiding/revisie van de E45 accu afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=23&t=2190
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ay
Bedankt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Ik tik inmiddels de 11.000 km aan met deze fiets, nog even een samenvatting aan wat er zoal is voorgevallen:

Accurevisie vanwege tegenvallende actieradius
Vorige winter ging de accu wel heel erg snel leeg, de accu is opgestuurd naar de fabrikant (BMZ) en die hebben zonder verdere communicatie / reden de accu gereviseerd. Volgens mijn dealer is het een drama om met BMZ samen te werken. De accu was na verzending ook niet goed ontvangen bij BMZ waardoor er na 3 afleverpogingen werd besloten om de accu terug te sturen naar de afzender. Hierdoor kwam de accu weer bij mijn dealer terecht en moesten ze alsnog de accu opsturen. In totaal de fiets bijna 6 weken kwijt geweest en gebruik gemaakt van een Trek XM700 en elke dag naar mijn werk moeten harken, wat een bagger fiets :P

Na de revisie lijkt de accu beter te functioneren en gedraagt mijn lader zich ook niet meer vreemd als het laden klaar is. Voor de revisie ging de lader telkens tikken en balanceren, nu schakelt hij op den duur netjes vanzelf uit dus er was waarschijnlijk inderdaad iets mis voor de revisie.

Speling op de motor
Na verloop van tijd hoorde ik een aanlopend geluid van achter, ik dacht eerst dat dit om de remblokken ging dus maar aan de fietsenmaker gevraagd om de remblokjes te vervangen. Na het vervangen bleef het geluid echter hoorbaar. Bleek dat de remschijf achter bij elke omwenteling contact maakte met de koelvin die aan de motor vastzit. De Suntour motor is uitgerust met een koelvin om de warmte af te voeren, ik heb dit nog niet bij andere merken gezien.

Onder garantie is de hele motor vervangen, probleem is nu weg en hopelijk komt het niet meer terug. Ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Lader defect
De laders van de Green Mover zijn zeer gevoelig omdat er een fan in zit. Als je die telkens mee zeult van en naar je werk in de fietstas is het vragen om problemen. De fan gaat dan aanlopen en janken. Onder garantie een nieuwe lader gekregen en met korting alsnog een andere lader erbij gekocht en die op mijn werk neergelegd. Werkt prima zo.

Flikkerende verlichting
De verlichting voor wilde soms even flikkeren, bekabeling is nagetrokken en dit werk nu weer prima.

Knipperende E00 melding
Sinds een tijdje geeft het display soms error E00 aan. Ik kan met die melding op het display gewoon doorrijden maar het is natuurlijk wel irritant. Kwestie van systeem uit en weer aanzetten en dan werkt het weer. Denk dat het iets te maken heeft met het contact van het display. Wil nog wel eens voorkomen als ik over een bult of drempel heen fiets. Even naar laten kijken.

Valpartijen
Vorige week bij een bruggetje niet goed opgelet en een schuiver gemaakt. Wat beschadigingen aan de fiets (trapper, handvat en bagagedrager) en mijn schoen en spijkerbroek naar de knoppen en een kleine schaafwond. Ben ook al eens een keer bij de fietsenstalling bij mijn werk gevallen en dat kostte me ook al een spijkerbroek. Voortaan iets meer opletten.

Schade aan de fiets ga ik nog wel laten herstellen.

Conclusie
Ondanks alle bovenstaande issues ben ik nog steeds tevreden met deze fiets. Hij rijdt erg lekker en ik ben ruim binnen een uur op het werk. In de winter ligt de kruissnelheid rond de 35 km/u en in de zomer gaat het iets harder. De wind is eigenlijk de grootste vijand en die knaagt fors aan de actieradius. Met de 675Wh haal ik mijn werk nog net, soms moet ik een standje lager fietsen maar dat is niet erg want ook dan ben ik binnen een uur op het werk. (Enkeltje 26km)

Qua onderhoud is het een zeer onderhoudsarme fiets. Ik doe het nog steeds met de originele ketting en cassette. Er staat weinig druk op de ketting omdat al het koppel vanuit de achtermotor komt. Dit is een groot voordeel ten opzichte van de middenmotoren. Denk dat andere Stromer rijders dit wel kunnen beamen.

Voorlopig zal ik het nog met deze fiets moeten doen, er is simpelweg even geen budget voor een andere en mijn eisen zijn ook erg specifiek:

- Achterwielmotor is een must
- Groot frame aangezien ik 1,99m lang ben
- Grote accu zodat ik liefst 60 km kan rijden zonder te laden (ik vind het irritant om telkens met die accu te moeten zeulen)

Meest interessante speed pedelecs op dit moment
- Stromer ST1X 22"
- Klever X Speed
- Kettler Velossi
- Qwic RD11 Speed
Japio380
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2019, 13:38
Locatie: Barneveld

Ik heb inmiddels ook een Green Mover E45 gekocht via Marktplaats. De fiets rijdt heerlijk. Alleen herken ik mij in de beperking dat ik de 45 km/u niet makkelijk haal. Hij heeft 3x10 versnellingen en concludeer dus dat het hier om een GoSwiss motor gaat. Ik haal er makkelijk 30 km mee en aan de accu is nog nooit iets gedaan of vervangen.. Nu wilde ik ook kijken of ik dat sportprogramma kon laten instellen, maar er zijn nog maar weinig FM die dat kunnen. Zelfs de FM uit Uden hiet. Het kan nog wel bij 12GO Biking in Moordrecht. Of zijn er nog meer?
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Japio380 schreef: 02 apr 2019, 13:28 Ik heb inmiddels ook een Green Mover E45 gekocht via Marktplaats. De fiets rijdt heerlijk. Alleen herken ik mij in de beperking dat ik de 45 km/u niet makkelijk haal. Hij heeft 3x10 versnellingen en concludeer dus dat het hier om een GoSwiss motor gaat. Ik haal er makkelijk 30 km mee en aan de accu is nog nooit iets gedaan of vervangen.. Nu wilde ik ook kijken of ik dat sportprogramma kon laten instellen, maar er zijn nog maar weinig FM die dat kunnen. Zelfs de FM uit Uden hiet. Het kan nog wel bij 12GO Biking in Moordrecht. Of zijn er nog meer?
Ik zou zeggen: Neem even contact op met 12Go in Moordrecht. Zij hebben de fiets jarenlang in het assortiment gehad en zouden er ook ervaring mee moeten hebben. Ik heb gelezen dat de GoSwiss inderdaad van een afwijkend programma kan worden voorzien maar weet niet of ze dit wel/niet doen.

Bij mijn Green Mover was het niet mogelijk maar die maakt gebruik van een SR Suntour systeem en dat is een vrij gesloten systeem.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat raar dat het in Uden niet meer kan... Afgelopen september hebben ze het na de revisie van mijn motor nog gedaan. Ik denk eerder dat ze hier geen zin in hebben, dat mensen alleen voor het sportprogramma langskomen.

Ik kom er zelf ook bijna nooit meer, anders zou ik het wel even vragen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Blijde
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020, 12:18
Locatie: Stekene
Merk SP: Bulls Green Mover E45
Km-stand: 12000

Dag allemaal,

Ik hoop hier wat oplossingen te vinden voor mijn probleem:

Ik kocht in 2013 een Bulls Green Mover E45, dat is er dus nog één met de GoSwiss-motor. Ik ben altijd ontzettend content geweest van mijn fiets.
ECHTER: Vorig jaar rond de zomer mankeerde de display. Ik kon de trapondersteuning niet meer hoger of lager schakelen. Ik deed hem daarom in NOVEMBER 2019 binnen bij mijn dealer maar sindsdien heb ik hem nog steeds niet terug. Mijn dealer brengt me het verhaal dat er bij Bulls vanalles fout loopt. Enkele weken geleden vertelde hij me dat er eindelijk een andere draadloze display was gearriveerd, Bulls had gezegd dat het daarmee zou lukken en ook hij geloofde dat het nu opgelost zou zijn. Hij heeft die proberen installeren maar het is niet gelukt. Het enige dat hij nog zou kunnen doen is zelf naar Keulen rijden maar daar heeft hij nu geen tijd voor. Kortom, ik geloof niet dat ik nog op veel hulp van hem moet rekenen. En dan is de vraag wat nu? Verder is de fiets in heel goede staat. We hebben niet meteen andere Bulls-dealers in de buurt. Weten jullie een oplossing? Of tot wie ik me kan wenden?

In de kantlijn: Op aanraden van mijn dealer had ik ergens voorjaar 2019 ook een nieuwe batterij gekocht. Er was echter een mechanisch defect aan het schuifknopje (dat schoof niet waardoor ik de batterij niet kon klikken in mijn kader). Ik bracht de batterij bij hem binnen in juni 2019 en ook deze heb ik nog niet terug.

Ik hoef jullie wellicht niet te vertellen dat ik de moed een beetje kwijt ben.

Groetjes,
Blijde
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Blijde schreef: 09 sep 2020, 23:26 Dag allemaal,

Ik hoop hier wat oplossingen te vinden voor mijn probleem:

Ik kocht in 2013 een Bulls Green Mover E45, dat is er dus nog één met de GoSwiss-motor. Ik ben altijd ontzettend content geweest van mijn fiets.
ECHTER: Vorig jaar rond de zomer mankeerde de display. Ik kon de trapondersteuning niet meer hoger of lager schakelen. Ik deed hem daarom in NOVEMBER 2019 binnen bij mijn dealer maar sindsdien heb ik hem nog steeds niet terug. Mijn dealer brengt me het verhaal dat er bij Bulls vanalles fout loopt. Enkele weken geleden vertelde hij me dat er eindelijk een andere draadloze display was gearriveerd, Bulls had gezegd dat het daarmee zou lukken en ook hij geloofde dat het nu opgelost zou zijn. Hij heeft die proberen installeren maar het is niet gelukt. Het enige dat hij nog zou kunnen doen is zelf naar Keulen rijden maar daar heeft hij nu geen tijd voor. Kortom, ik geloof niet dat ik nog op veel hulp van hem moet rekenen. En dan is de vraag wat nu? Verder is de fiets in heel goede staat. We hebben niet meteen andere Bulls-dealers in de buurt. Weten jullie een oplossing? Of tot wie ik me kan wenden?

In de kantlijn: Op aanraden van mijn dealer had ik ergens voorjaar 2019 ook een nieuwe batterij gekocht. Er was echter een mechanisch defect aan het schuifknopje (dat schoof niet waardoor ik de batterij niet kon klikken in mijn kader). Ik bracht de batterij bij hem binnen in juni 2019 en ook deze heb ik nog niet terug.

Ik hoef jullie wellicht niet te vertellen dat ik de moed een beetje kwijt ben.

Groetjes,
Blijde
Keihard balen! Je hebt wel je fiets van 2013... Net als bij autos komt er een moment waarop reparatiekosten de restwaarde van je fiets niet meer waard zijn, zeker niet als ik lees over de service bij je FM en bij Bulls. Cut your loss and walk away zou ik zeggen. Normaliter heb je de fiets ofwel afgeschreven ofwel terugverdiend aan kilometervergoeding, dus zoveel verlies moet je niet meer nemen zou ik denken. Ik zou proberen de accu wel nog te krijgen, deze heb je betaald en ofwel krijg je je geld terug ofwel krijg je de nieuwe batterij. Deze zou ik vervolgens verkopen aan mensen zoals Freddy die nog een goed werkende green mover hebben waarvan de batterij begint te gaan en die dus voor een goedkopere prijs jouw batterij willen overnemen. Vervolgens uitkijken naar een nieuwe fiets?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sowieso alles terug eisen. Het is een feit dat GoSwiss failliet is en dat daarop geen service meer komt, maar de rest van de fiets zou gerepareerd moeten kunnen worden. Als dat niet kan, dan spullen terug eisen (heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja: daar de situatie eens voorleggen) en eventueel in componenten verkopen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie