Twijfels over aanschaf 1ste SP

MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Eens dat je dat gekocht ga je toch automatisch blijven rijden? Voordeel dat je gaat hebben, bij slechte benen, zeer slecht weer(kan je je op kleden) misschien een zware dag op het werk of een combinatie van alles en nog wat : je weet dat je wat (extra) hulp hebt.

Als ik er een auto voor had kunnen wegdoen had ik het al veel vroeger gedaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mikali schreef: 31 mei 2018, 14:08 Mijn "probleem" is ook een beetje dat ik buiten een paar maanden WW van 15km enkel ik nog nooit met de fiets gereden heb naar het werk. Nu ik verander van werk kan ik dit eindelijk wel gaan doen, maar word het dus 30km WW. Op zich niets onoverkomelijks als ik hier lees wat jullie zo gemiddeld rijden, maar er zit zo'n stemmetje in mijn hoofd: "wat als je na een paar maanden opgeeft" ... Van de andere kant, gewoon fietsen en Stromeren is niet te vergelijken ...
30 kilometer enkele reis is met een fijne speed pedelec zeer goed te doen. Je *kunt* rustigaan doen (lees: volle ondersteuning, 40km/h fietsen) als je moe bent en je kunt ook lekker voluit gaan als je daar zin in hebt. De eerste weken ben je enorm aan het wennen aan die extra beweging, zorg dat je daar de tijd voor neemt (dus in het begin wellicht om en om: ma-wo-vr fietsen en de andere dagen even rust nemen, oid), anders kan het zijn dat je jezelf tegen gaat komen...

Ik lees van heel veel mensen, en merk het ook bij mezelf: hoe langer ik de fiets heb, hoe meer ik baal als ik met de auto moet. Als ik met mijn gezin weg moet, of grote/zware dingen mee moet nemen dan vind ik de auto prima, maar als het om andere redenen is? :av
Maar in het begin heb ook ik moeten wennen, toen vond ik 2 dagen achter elkaar fietsen best heftig.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ik heb een ST1X 2018 mijn ww is kleine 24/25 km gem fiets ik daar 36min over reken ongeveer voor de 5km 7:40 of 8:00 min dus binnen het uur ga je zeker 30km afleggen :cool2:

S6 met je keuze
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Mikali schreef: 31 mei 2018, 14:08 Mijn "probleem" is ook een beetje dat ik buiten een paar maanden WW van 15km enkel ik nog nooit met de fiets gereden heb naar het werk. Nu ik verander van werk kan ik dit eindelijk wel gaan doen, maar word het dus 30km WW. Op zich niets onoverkomelijks als ik hier lees wat jullie zo gemiddeld rijden, maar er zit zo'n stemmetje in mijn hoofd: "wat als je na een paar maanden opgeeft" ... Van de andere kant, gewoon fietsen en Stromeren is niet te vergelijken ...
Ja, idem hier.. Ik gebruik de fiets nu ook zelden tot nooit.. Maar het is een te dure aankoop om maar een impulsaankoop te zijn.. Leuven - Mechelen heen en terug gefietst op een uurtje en half. ==> Dikke smile op het gezicht! Constant denkend van: Dit kan ik wel gewoon worden.

Ik moet wel zeggen.. Ik werk op vele plaatsten.. (Gent, Edegem, Leuven..), en sta vaak vast in de file.. Ik was het "stuur opfretten uit frustratie" beu, en wou hier iets aan doen. De Stromer is ideaal: Je hoeft niet zo héél veel inspanning te doen.. Maar eigenlijk doe je het toch.. Je gaat snel, je wilt nog sneller... Je gaat vooruit, en kan genieten van het landschap!

Ik zie vaak vrolijke Stromers voorbij sjezen terwijl ik stilsta in de wagen.. Verlang tot de mijne afgeleverd wordt.. :mrgreen:
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Mikali schreef: 31 mei 2018, 14:08 maar er zit zo'n stemmetje in mijn hoofd: "wat als je na een paar maanden opgeeft"
Daar was ik ook bang voor. Ik gaf mezelf een jaar om te bewijzen dat geen bevlieging was.
Zoals de meeste hier zie ik er nu tegen op om de auto te nemen naar het werk. Het is gewoon leuk en ontspannend je komt met een frisse kop op je werk en nadien ook weer thuis zonder in de file te staan.
Vandaag zelfs 30km gefietst voor de lol... Maak dat mee :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Het is een een gezonde verslaving eens hooked wil je niet anders meer.... ik kan je zeggen dat ik ervan baal als ik de auto moet pakken .... vannacht pas 01:30 klaar met werken dis voordat ik thuis ben en ff kan ontspannen is het 02:30 .... maar ik heb het er graag voor over :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Twee auto's verkocht en daarvoor in de plaats één bijna nieuwe auto met echt alles erop en eraan, premium, altijd vrolijk gestemde turbomotor... maar toch rij ik 10x liever op mijn Stromer, dat rijplezier kan de auto niet evenaren, zelfs niet in de winter. Ik ga zo nog effe naar Nijmegen op en neer om mijn dochter op te halen van haar werk, totaal 32 km en kan niet wachten tot ze mij appt, fiets staat al klaar voor vertrek... :bo:
Plaats reactie