Twijfels over aanschaf 1ste SP

Lomito

True 2... Klever kan best nog wel iets doen om de accu minder lomp te laten lijken, Stromer heeft die truc ook toegepast om de bulky onderbuis optisch kleiner te maken. Dat is met die beautycase van Klever ook mogelijk.
Golvas

Martin schreef: 27 mei 2018, 12:43 Op Youtube staat een korte uitleg over de dualbattery, vanaf 2.00 min:
Op de website van Riese & Müller staat de volledige uitleg ... ;)

https://www.r-m.de/nl/technologie/dualbattery/
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Aerts Action bike in Kalmthout verkoopt ook Stromer.

Ik weet niet hoe hij met Stromers is. Maar was vroeger altijd wel "klantvriendelijk"
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Thx en had ik ff zelf kunnen opzoeken maar heb nooit echt de moeite gedaan om mij te verdiepen in andere merken buiten dan de Trek computer die ik mooi vind.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oregon schreef: 27 mei 2018, 15:33 Thx en had ik ff zelf kunnen opzoeken maar heb nooit echt de moeite gedaan om mij te verdiepen in andere merken buiten dan de Trek computer die ik mooi vind.
Ik wist niet dat Trek ook computers maakt ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 27 mei 2018, 13:22 ]De Klever-accu is niet alleen handzamer en draagbaar door het handvat, de manier van plaatsen/verwijderen zonder accudeur maakt de handelingen ook eenvoudiger. Geen gedoe met een deur die niet sluit als de accu niet geplaatst is en dan een accudummy moeten maken/kopen om die mogelijkheid weer te herstellen.

Stromer heeft gekozen om de accudeur zo clean mogelijk te maken en dat heeft geresulteerd in een onpraktische oplossing waarbij de accu op slot gezet wordt en de accudeur wordt 'vastgehouden' door de accu. Vergelijk het met bestuurder/passagiers in de auto die zelf vastzitten d.m.v. de veiligheidsgordel en met de hand hun deuren moeten vasthouden tijden het rijden...
Er bestaan in ieder geval betere ontwerpen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

FreddyH schreef: 27 mei 2018, 15:40
Oregon schreef: 27 mei 2018, 15:33 Thx en had ik ff zelf kunnen opzoeken maar heb nooit echt de moeite gedaan om mij te verdiepen in andere merken buiten dan de Trek computer die ik mooi vind.
Ik wist niet dat Trek ook computers maakt ;p
Jawel fietscomputers :bj
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oregon schreef: 27 mei 2018, 16:50 Jawel fietscomputers :bj
:lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Mikali schreef: 27 mei 2018, 11:34 Bedankt alvast aan iedereen voor de input !

Het valt me op dat in het Antwerpse vooral "fiets!" Stromer verdeeld, en R&M zit dan bij "Ibike."
Beide genieten niet mijn voorkeur gezien het "ketens" zijn, maar we zullen zien.
Inmiddels een verdeler gevonden van alle 3 de merken in Geel.
Op zich niet ver, maar het onderhoud word dan weer lastiger ...
Ik vermoed dat je Powergrid hebt gevonden als verdeler. Voor je ter plaatse gaat om te testen, wel even navragen of alle modellen die je wil testen, aanwezig zijn. De winkel in Geel is niet al te groot en testmodellen gaan al eens heen en weer tussen de verschillende vestigingen. Zo was de X Speed vorige maand enkel te testen in Geel en bvb niet in Mol.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Als je niet over snelheid valt ga dan voor de R&M die gaat je het verst brengen met het minste onderhoud en de minste kans op panne volgens mij, neem er wel bij dat 45 niet echt haalbaar is. Ik rijd zelf al een paar weken op een Trek Super Commuter (die door zijn ketting overbrenging in theorie zelfs sneller zou moeten zijn als een rohloff met riem) en 45 haal ik NOOIT, realistisch is 40km/u op het tellertje (38GPS) maar dan vreet dat ding ook nog eens batterij. Het is een 500Wh en ik denk dat ik er mss net 40km kan uithalen dan (windneutraal).

Ikzelf stoor me er wel enorm aan om eerlijk te zijn, het is een fiets die 45 mag doen alleen kan hij het niet... Ook die 350Watt voel je als je de stromer gewend bent. Vertrekken in een verkeerde versnelling krijgt die motor gewoon niet getrokken, de stromer doet dit wel.
Plaats reactie