Supercharger GT met nuvinci naaf, dubbele batterij.
En ongeacht de wattages nodig, ik trap hem toch tegen zijn limiet aan, volgens zowel garmin als de nyon zelf een max snelheid van 43.4km/u (dit wel zonder wind). Met een lichte tegenwind lukt het ook wel, enkel vermoeiender
Voor de twijfelaar : de nuvinci naaf bij topsnelheid geeft voor mezelf een onaangename kadans, ik trap liever trager maar zwaarder, de fiets is relatief zwaar en ik heb de indruk niet zo wendbaar.
Om de topsnelheid in mijn geval van woon-werkverkeer te plaatsen : laatste rit alles gegeven op de stukken waar ik alles kon geven, gemiddelde snelheid lag niet hoger, bewogen snelheid een beetje. Van de 47 minuten rit heb ik er 40 van bewogen. De stilstand en het aantal km op het totaal dat je niet op snelheid kan fietsen zullen toch mee bepalend zijn voor de gemiddelde snelheid. Als je bijna heel de rit kan doorrijden, dan ga je de meeste tijdswinst halen met de Stromer. Na 20 ritten voor mzelf moet ik tot de conclusie komen dat ik schommel tussen de 43 en 49 minuten, en dat dit vooral bepaald wordt door andere factoren dan mijn topsnelheid. Verbruik ligt tussen de 40-50% (van de 2 batterijen samen) na heen en terug, zo'n 40km. Binnen 5 jaar zou de nieuwe Schelde tunnel er moeten liggen, als ik die kan nemen moet ik niet meer door Antwerpen, het is daar dat ik al mijn tijd kwijt ben, dan zal ik opnieuw overwegen welke fiets het best past bij mijn traject.