Qwic RD10 Speed

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Qwic RD10 Speed

Bericht door FreddyH » 11 okt 2018, 17:33

Mistlicht schreef:
11 okt 2018, 15:22
Gisteren een RD10 Speed gekocht...

Hoe zit dat vreemd uitziend zadel (voor mannen alleszins) bij jullie? Lijkt me erg oncomfortabel breed te zijn.
Jij hebt de fiets gekocht zonder te testen? :ai

Afijn, mij is niks negatiefs opgevallen aan het zadel... Maar jij hebt niet mijn billen :P
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Mistlicht
Rookie
Rookie

Bericht door Mistlicht » 11 okt 2018, 19:58

Wel getest, maar niet voldoende om het zadel goed te beoordelen.

Je hebt gelijk, elke bil is anders :D

Tomasj

Bericht door Tomasj » 11 okt 2018, 21:02

En indien dat zadel je niet bevalt, koop je een ander zadel. Ik zou me daar nu echt geen zorgen over maken. Zadels genoeg ;-)
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Mistlicht
Rookie
Rookie

Bericht door Mistlicht » 11 okt 2018, 21:35

Het is niet dat ik me zorgen maak. Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren, kan ik het meteen laten vervangen en neemt de FM het Qwic-zadel over.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 11 okt 2018, 23:02

Mistlicht schreef:
11 okt 2018, 21:35
Het is niet dat ik me zorgen maak. Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren, kan ik het meteen laten vervangen en neemt de FM het Qwic-zadel over.
... Maar als het over het algemeen als niet goed wordt ervaren en het is voor jou nu net hèt perfecte zadel :bn:

Ofwel: probeer met je FM af te spreken dat je een paar dagen mag rijden met de fiets voordat je een uitspraak doet over het zadel! Dan kun je er pas echt iets over zeggen!
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

JeroenH
Pro
Pro

Bericht door JeroenH » 12 okt 2018, 19:06

Ik was in het begin ook van plan om mijn zadel aan te passen, het ziet er inderdaad niet echt sportief uit :D

Maar na meer dan 3500 km geen klachten. Let wel, ik rij voornamelijk met een koersbroek, dus met zeemvel.
Qwic RD10 Speed - Dutch Orange - 735Wh - Thule Shield Pannier L- Lazer Anverz NTA MIPS

sjaakvanderburg
Rookie
Rookie

Bericht door sjaakvanderburg » 13 okt 2018, 08:17

Had ook m'n bedenkingen bij het brede zadel, rij er elke dag 50km op in een normale broek en het is een fijn zadel

Tomasj

Bericht door Tomasj » 13 okt 2018, 08:35

opdepedalen schreef:
26 aug 2018, 13:49
Wat balen dat er toch veel problemen zijn met de Qwic RD10. De fietsenmakers die het merk qwic verkopen lachen je uit als je te kritisch bent en de verhalen van o.a. dit forum voorlegt. Ik ben er denk ik uit en het wordt toch een Stromer. Liever meer betalen en goede service / kwaliteit. Bedankt voor delen!!
Mijn fietsenmaker verkoopt Stromer, Klever en Qwic. Hij heeft al meerdere RD10 speed rondrijden, en hij is er tot nu toe erg tevreden van, volgens hem is het enige grote probleem op die fietsen de standaard trapas.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Anthony69
Rookie
Rookie

Bericht door Anthony69 » 15 okt 2018, 15:51

Damn ik wacht al 4 maand op mijn RD10 Speed , terug uitstel van levering tot de 1ste week van december :shock: . ondertussen komt er volgend jaar een nieuw model uit RD11. hier het artikel.
QWIC Performance serie krijgt upgrade

De Performance serie van QWIC heeft een volledige metamorfose ondergaan. Een groot aantal onderdelen van de topmodellen is vervangen voor nog luxere en kwalitatief betere componenten. Met deze upgrade is comfort bij de Performance e-bikes een vanzelfsprekendheid.
Om onderscheidend te zijn ten opzichte van de vele speedbikes op de markt biedt QWIC een unieke combinatie van design, snelheid en comfort. De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn daarom uitgerust met high-end componenten om niet alleen in stijl op bestemming aan te kunnen komen, maar ook uiterst comfortabel.
High-end componenten
Zo zijn de nieuwe modellen uitgerust met een verstelbare stuurpen voor de juiste zithouding, ook voor de langere ritten. De verende zadelpen, Ergon zadel en handvatten, pedalen met extra grip, extra lang spatbord tegen opspattend water en de luchtgeveerde voorvork zorgen voor de juiste balans tussen comfort, stabiliteit en grip.

Alle nieuwe speedbikes binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de Post Modern Parallelogram zadelpen. Een zeer luxe verende zadelpen die ook op snelheden tot 45 km/h een hoog niveau van comfort biedt. De extra dikke Schwalbe Marathon GT banden worden geleverd met een autoventiel, zodat de banden beter op spanning blijven.
Tot slot zijn alle nieuwe modellen binnen de Performance serie uitgerust met een MIK-bagagedrager; een open source systeem waar attributen zoals tassen en manden van diverse merken (AGU, Basil, Racktime, Ortlieb) eenvoudig bevestigd kunnen worden.
Upgrade van de motor
Alle nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.
Extra power van de motor vraagt ook om zwaarder geschut voor wat betreft versnellingen. Zo hebben de nieuwe modellen een extra versnelling erbij gekregen wat resulteert in de RD11, MD11 en MA11.
Digitalisering
De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de nieuwe displayconsole van QWIC; een klein en compact displayconsole dat via een Bluetoothverbinding gekoppeld wordt aan de smartphone.
Met de integratie van dit nieuwe displayconsole zet de Performance serie een volgende stap richting volledige digitalisering; de smartphone wordt het display. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 15 okt 2018, 16:24

Anthony69 schreef:
15 okt 2018, 15:51
Extra power van de motor vraagt ook om zwaarder geschut voor wat betreft...
Ik hoopte zo dat hier zou komen: accu. Maar niks daarover :bh:

Ik hoop ten zeerste dat ze de accu van 735Wh gaan vergroten, anders wordt het weer zo'n net niet verhaal :bu:

Plaats reactie