Ja, ik kon niet achterblijven natuurlijk
14 April begon met een innoverende ochtend, ik had de mogelijkheid om op de ST5 proto te fietsen...
Samen met Stromeur ben ik afgereist naar Groningen en daar werden we getrakteerd op een klein Stromer feestje..
Wat een mooie aanblik, buiten komen de Stromers je al tegemoet, voor en rondom de winkel diverse modellen, de ST1 in Audi-bruin, wit, zwart en daarnaast een aantal leen-STromers ST1X. En binnen voel je je als Stromerliefhebber als een kind in de snoepwinkel.....
Na kennis gemaakt te hebben met Lomito en het Egberts Team eerst foffie en een informatiemoment aangaande de ST5. En hierma mocht ik gebruik maken van het testmoment met de ST5.
Lomito op de oranje ST1X, wat een mooie kleur...., en ikzelf op het beest ST5 genaamd.
Wat opviel ten opzichte van mijn eigen Es;
Robuustere fiets, geen rammel of trillingen van spatborden als je het stuur met 1 hand vasthoudt om richting aan te geven. Je merkt echt dat dit een ander platform is dan de ST2(S)
Wegligging is met de grotere wielen een groot verschil, fiets ligt als een blok op de weg, en bij grote oneffenheden blijft hij strak in handling. Er lagen op de route een mooi aantal grote oneffenheden, deze heb ik op volle snelheid genomen en de ST5 gaf geen krimp.
Ondanks de afwezigheid van enige vorm van demping voorvork of redshift, vangt de combinatie voorvork/band, de kuilen en oneffenheden in de weg goed op, dit had ik niet verwacht, hier heeft Stromer echt een aanzienlijke verbetering gerealiseerd.
De verlichting is natuurlijk mooi geintegreerd in het design en zeer praktisch, zie review Lomito, echter de achterlamp vind ik persoonlijk jammer dat dit dezelfde verlichting is als de overige STromers, voor 10K wil je je toch een beetje onderscheiden?
Kwa vermogen (dealer gaf aan dat dit nog wat hoger wordt in stand S) merk ik vooral boven de 40 km/h verschil, de moeite die het kost om op max snelheid te komen en te blijven is inderdaad niet te vergelijken met de Es. Met gemak 48.8 km/h (op de Omni) bereikt en ook gemakkelijk vast te houden, pfff erg verslavend...
Wat ons opviel is dat de banden en spatborden natuurlijk een stuk breder zijn, dit wordt nog een uitdaging om hiervoor een ringslot te vinden, deze zijn er nog niet in goedgekeurde versie.
Al met al een echt high-end hebbeding die ST5, en net zoals Bij de andere STromermodellen kan alleen de gebruiker bepalen of ie de prijs waard is... als je nu eens een softwareupdate kan krijgen op de Es welke het vermogen laat toenemen??
- F2890A64-CFEE-43A3-B6C7-565F48B19F38.jpeg (1.32 MiB) 3024 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...