Test de Stromer ST5!

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Test de Stromer ST5!

Bericht door Stromeur » 17 mei 2018, 18:36

MarcoRasser schreef:
17 mei 2018, 18:01
Vandaag ook mijn testrit gemaakt en mijn ST5 besteld :D
Yeeej, gefeliciteerd!
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 17 mei 2018, 22:02

De ST5 verkoopt zichzelf dus, na een testrit moet je best sterk in je schoenen staan om NEE te zeggen. Maar als het kan is het uiteraard geweldig!
Waar het :ba vol van is...

mhoutman

Bericht door mhoutman » 18 mei 2018, 00:12

OT enig idee waarom Stromer gekozen heeft voor een donkere voorvork ? Omdat die dan mooi 'wegloopt' in het voorwiel :?:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 mei 2018, 00:23

Design denk ik inderdaad. Het onderste deel van het balhoofd van de ST5 heeft dezelfde kleur gekregen als de vork. De onderzijde van de onderbuis van de ST5 is ook donker. Het geheel oogt daarvoor wat slanker.

Want feitelijk is de onderbuis best lomp, omdat-ie ook ruimte moet bieden aan de accu en de controller. De beschildering kleedt een beetje "af", om het zo maar te stellen.

Bij eerdere modellen zoals de witte ST2 zie je dat Stromer datzelfde effect wilde bereiken via een donkere kleur aan de boven-zijkant van de onderbuis en de onder-zijkant van de bovenbuis. Op afstand en tegen een werkelijke achtergrond ogen de framebuizen daarmee beduidend minder dik:

Stromer-ST2-Electric-Bike.jpg
Stromer-ST2-Electric-Bike.jpg (150.61 KiB) 628 keer bekeken
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 18 mei 2018, 10:27

Nog een technische vraag: weet iemand of de st5 nu nog steeds een garageknop of boost heeft? Die laatste volgens mij niet meer. Maar autonoom rijden misschien nog wel? In belgie betekent dat al of niet een ba (wa) verzekering. In de Belgische verzekering draad weten ze het trouwens precies ook niet. Ik wil het hier niet op de kant van de verzekeringen gooien dus graag enkel het technische aspect bespreken ;)

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 18 mei 2018, 11:00

Voor zover ik weet is de boost-snelheid verlaagd van 20 naar 6 km/uur. Boost is Move geworden, op mijn Es heb ik beide...

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 18 mei 2018, 11:11

Maar als je wil kun je dus zonder te trappen vooruit raken?

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 18 mei 2018, 11:58

Inderdaad maar daar wordt je niet vrolijker van. Zelfs die 20 km/uur is tergend langzaam als je weet dat de fiets ook met 45 km/uur vooruit kan. Overigens heeft de Boost-functie mij een keer na een kleine storing (geblokkeerde cassette) prima het bos uit geholpen. Ik weet nog dat ik toen dacht: zo moet iemand op een snorfiets zich dus voelen... :lol:

Vandaag leerde ik een methode om de weggevallen Boost-functie bij de 2018-modellen te compenseren.

Philip
Runner-up
Runner-up

Bericht door Philip » 18 mei 2018, 22:50

Lomito schreef:
18 mei 2018, 11:00
Voor zover ik weet is de boost-snelheid verlaagd van 20 naar 6 km/uur. Boost is Move geworden, op mijn Es heb ik beide...
Hoe activeer je deze functie ?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 mei 2018, 22:59

Move (ofwel de garagestand): kies op je OMNI display voor "move", stel de gewenste snelheid in met de + of - knop op je stuur. Houd de + knop ingedrukt en ga lopen met je Stromer. De Stromer rijdt in wandeltempo met je mee. Erg handig bij fietsenstallingen met een steile opgang waar je te voet uit moet. Laat je de + knop los of rem je, dan stopt de move functie.

Boost: + knop op je stuur ingedrukt houden terwijl je met minimaal 0,5km/u rijdt. Na ca. 2 seconden wordt de boost modus geactiveerd en rijdt je Stromer autonoom ca. 20km/u. Vanuit stilstand werkt de boost functie niet. Laat je de + knop los of rem je, dan stopt de boost modus.

Dit is hoe mijn ST2 S 2017 werkt. Hoe het op de 2018 modellen is geregeld durf ik je zo niet te zeggen.

Plaats reactie