Met dank aan de EBR review van de Stromer ST5 op Youtube kunnen we nu ook een blik ín het stuur van de ST5 werpen:
Het stuur van de ST5
Qua design helemaal top
Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre de elektronica waterproof is van de ST5. Het hier verwijderde kapje zal nooit alle water tegenhouden verwacht ik. Mijn eerste indruk kijkende naar de draden in de stekkers zijn die niet verlijmd/gesealed.
Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre de elektronica waterproof is van de ST5. Het hier verwijderde kapje zal nooit alle water tegenhouden verwacht ik. Mijn eerste indruk kijkende naar de draden in de stekkers zijn die niet verlijmd/gesealed.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Op de eerste foto van dit topic zie je dat de print voorzien is van een dikke laag hars, en dat de aansluitingen een rubber seal hebben. Ik heb juist in dit geval wel goeie hoop, het oogt aanzienlijk waterdichter dan onze controllers. Zal ook wel moeten, want het stuur zal een hoop water te verduren krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dan hoop ik dat de seals heel goed afsluiten omdat er namelijk water op gaat staan omdat de stekkers in het witte houdertjes vallen en niet erover heen. Ik zou het stuur wel eens van dichterbij willen bekijken.Stromeur schreef: ↑29 apr 2018, 18:37 Op de eerste foto van dit topic zie je dat de print voorzien is van een dikke laag hars, en dat de aansluitingen een rubber seal hebben. Ik heb juist in dit geval wel goeie hoop, het oogt aanzienlijk waterdichter dan onze controllers. Zal ook wel moeten, want het stuur zal een hoop water te verduren krijgen.
Wat mij uberhaupt verbaast bij e bikes is dat voor zover mij bekend niets is afgezekerd. In een auto is bijna alles gezekerd tegen kortsluiting of overbelasting.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Qua design is hij mooi, maar hij is niet ergonomisch te personaliseren en dat vind ik - zeker gezien de prijsklasse - opnieuw een gemiste kans.
De elektronica in het stuur boezemt weinig vertrouwen in ... de tijd zal het ons leren denk ik.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Kan makkelijk verwacht ik. De Spurcycle wordt geleverd met een lang en een kort bandje, en de vorm zal zich bij het aandraaien (wat je doet met het inbusje bovenop de bel) wel aanpassen aan de vorm van het stuur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als de Groningse dealer gelijk heeft, dan zullen er in ieder geval twee stuurpen-lengtes, en misschien zelfs drie te krijgen zijn. Dat is in ieder geval al iets. Maar verder kun je aan de voorzijde inderdaad, op de verwachte geveerde voorvork na, weinig vertimmeren. Als je niet direct lekker zit op de ST5, dan zou ik 'm zeker niet nemen.
Daar voorzie ik nou net geen problemen. Alles in dat stuur zit vol hars en seal, en ik ga er maar even vanuit dat het klepje bovenop ook een afdichting heeft. Het zal niet de bedoeling zijn van Stromer dat de binnenkant van het stuur de ganse dag vol water staat. (Als ze zelfs bij de ST5 nog niet geleerd hebben van de gevoeligheid voor vocht, dan weet ik het ook niet meer.)
Misschien kan iemand die naar één van de twee ST5 testdagen op het circuit gaat (NL en BE) de situatie met het klepje en het stuur eens navragen bij Stromer en fotograferen? Ik ben er in Groningen niet over begonnen, want de ene na de andere belangstellende stond binnen voor een testrit, en dan is het sneu voor die mensen om van de dealer te verwachten dat-ie het stuur even voor mij open schroeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik begin daar niet aan, ik ben daar te gast en ga dan niet vragen of ik even in de ingewanden van de fiets kan kijken. Zodra de fiets een keer bij de dealer staat vind ik het wat anders.