Het stuur van de ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met dank aan de EBR review van de Stromer ST5 op Youtube kunnen we nu ook een blik ín het stuur van de ST5 werpen:

Stromer ST5 handlebar.png
Stromer ST5 handlebar.png (1.57 MiB) 4117 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Qua design helemaal top :ay

Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre de elektronica waterproof is van de ST5. Het hier verwijderde kapje zal nooit alle water tegenhouden verwacht ik. Mijn eerste indruk kijkende naar de draden in de stekkers zijn die niet verlijmd/gesealed.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de eerste foto van dit topic zie je dat de print voorzien is van een dikke laag hars, en dat de aansluitingen een rubber seal hebben. Ik heb juist in dit geval wel goeie hoop, het oogt aanzienlijk waterdichter dan onze controllers. Zal ook wel moeten, want het stuur zal een hoop water te verduren krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 29 apr 2018, 18:37 Op de eerste foto van dit topic zie je dat de print voorzien is van een dikke laag hars, en dat de aansluitingen een rubber seal hebben. Ik heb juist in dit geval wel goeie hoop, het oogt aanzienlijk waterdichter dan onze controllers. Zal ook wel moeten, want het stuur zal een hoop water te verduren krijgen.
Dan hoop ik dat de seals heel goed afsluiten omdat er namelijk water op gaat staan omdat de stekkers in het witte houdertjes vallen en niet erover heen. Ik zou het stuur wel eens van dichterbij willen bekijken.

Wat mij uberhaupt verbaast bij e bikes is dat voor zover mij bekend niets is afgezekerd. In een auto is bijna alles gezekerd tegen kortsluiting of overbelasting.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Zou een Spurcycle er op kunnen?
Misschien rechts als de schakelaar voor de versnellingen iets opzij kan.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer je het grote bandje van de spurcycle neemt zou dat toch moeten lukken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

FreddyH schreef: 12 apr 2018, 13:54 Hoewel ik de ST5 wel echt een mooie fiets vind.
Qua design is hij mooi, maar hij is niet ergonomisch te personaliseren en dat vind ik - zeker gezien de prijsklasse - opnieuw een gemiste kans.

De elektronica in het stuur boezemt weinig vertrouwen in ... de tijd zal het ons leren denk ik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jve66816 schreef: 01 mei 2018, 20:09 Zou een Spurcycle er op kunnen?
Misschien rechts als de schakelaar voor de versnellingen iets opzij kan.
Kan makkelijk verwacht ik. De Spurcycle wordt geleverd met een lang en een kort bandje, en de vorm zal zich bij het aandraaien (wat je doet met het inbusje bovenop de bel) wel aanpassen aan de vorm van het stuur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 01 mei 2018, 20:42 Qua design is hij mooi, maar hij is niet ergonomisch te personaliseren en dat vind ik - zeker gezien de prijsklasse - opnieuw een gemiste kans.
Als de Groningse dealer gelijk heeft, dan zullen er in ieder geval twee stuurpen-lengtes, en misschien zelfs drie te krijgen zijn. Dat is in ieder geval al iets. Maar verder kun je aan de voorzijde inderdaad, op de verwachte geveerde voorvork na, weinig vertimmeren. Als je niet direct lekker zit op de ST5, dan zou ik 'm zeker niet nemen.
Golvas schreef: 01 mei 2018, 20:42 De elektronica in het stuur boezemt weinig vertrouwen in ... de tijd zal het ons leren denk ik.
Daar voorzie ik nou net geen problemen. Alles in dat stuur zit vol hars en seal, en ik ga er maar even vanuit dat het klepje bovenop ook een afdichting heeft. Het zal niet de bedoeling zijn van Stromer dat de binnenkant van het stuur de ganse dag vol water staat. (Als ze zelfs bij de ST5 nog niet geleerd hebben van de gevoeligheid voor vocht, dan weet ik het ook niet meer.)

Misschien kan iemand die naar één van de twee ST5 testdagen op het circuit gaat (NL en BE) de situatie met het klepje en het stuur eens navragen bij Stromer en fotograferen? Ik ben er in Groningen niet over begonnen, want de ene na de andere belangstellende stond binnen voor een testrit, en dan is het sneu voor die mensen om van de dealer te verwachten dat-ie het stuur even voor mij open schroeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik begin daar niet aan, ik ben daar te gast en ga dan niet vragen of ik even in de ingewanden van de fiets kan kijken. Zodra de fiets een keer bij de dealer staat vind ik het wat anders.
Plaats reactie