Het stuur van de ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag gezien op Facebook, het stuur van de ST5:

Stromer ST5 stuur.jpg
Stromer ST5 stuur.jpg (77.8 KiB) 6872 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

de toeter zit beter dan op de st2, daar zit hij rechts van de knoppen en is het zoeken als je wil toeteren, net iets te ver
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan zou ik ze omwisselen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Dat ziet er mooi uit, thnx Stromeur.
Lomito

Prachtige foto, je ziet hoeveel moeite Stromer gedaan heeft om die absurd grote bouwlamp van Supernova te integreren. Daaruit concludeer ik dat Stromer de M99pro net zo hoog heeft zitten als ik. Dit is de top!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens.

En wat ik verder zie is dat het "verzamelblokje" dat onderaan de stuurpen van de Es zit en waar alle kabels voor de stuurbediening bij elkaar komen verder is doorontwikkeld, en nu dus volledig binnenin het stuur zit als een soort "distribution board".

Ook las ik dat dat er "carbon fiber inserts" in het stuur zitten (niet te zien op de foto, dus geen idee hoe/waar), die naast de Pirelli banden moeten zorgen voor schok-absorptie en dus voor een hoger comfort. Persoonlijk hoop ik dat de combi van de nieuwe Pirelli banden en het stuur het ontbreken van de mogelijkheid om een geveerde stuurpen van Redshift te monteren een beetje kunnen compenseren.

De foto's van dit topic zijn van The New Wheel, een Amerikaanse Stromer dealer waarvan nu iemand op visite is bij Stromer in Zwitserland. Ik denk dat zij voor dat continent één van de eersten zijn die aandacht besteden aan de ST5. die immers niet op Interbike (zegmaar de "Eurobike" voor Amerika) te zien was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Rubberen dichtingen in de connectoren, hopelijk dus vocht bestendige (haakse?) connectoren.
Printplaatje in een dikke harslaag, wel erg grof afgewerkt, lijkt wel in het stuur gegoten hars. (prototype?).
Geen ronde stuurpen.
Gietfoutje ter hoogte van het linkse moertje, is dit het zelfde stuur als dat van op de eerdere foto's
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het oog van de meester op de details :ay

Dit zal een prototype stuur zijn, volgens mij zijn er nog helemaal geen productie-exemplaren van de ST5.

Over die harslaag: het is misschien de reden dat de foto in zwart-wit is geplaatst, valt al dat geel niet zo op? Ik zag het pas toen jij er wat over zei, dat het best een lompe laag is.

De ovale opening van de stuurpen was mij ook al opgevallen inderdaad. Ik ben nu wel heel benieuwd of dan de stuurbuis van de voorvork ook ovaal is, want dan kan er dus niet een willekeurige geveerde voorvork op de ST5 worden gemonteerd, wat ik eerder wel heb geroepen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tony Mb schreef: 28 mar 2018, 06:20 Rubberen dichtingen in de connectoren, hopelijk dus vocht bestendige (haakse?) connectoren.
Printplaatje in een dikke harslaag, wel erg grof afgewerkt, lijkt wel in het stuur gegoten hars. (prototype?).
Geen ronde stuurpen.
Gietfoutje ter hoogte van het linkse moertje, is dit het zelfde stuur als dat van op de eerdere foto's
Rare plek voor de rubberafdichting als dat zwarte randje rubber is.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Een ovale stuurbuis lijkt mij onwaarschijnlijk. Lastig sturen denk ik, zo niet onmogelijk.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Plaats reactie