Trade-up / trade-in programma voor ST5?

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Weet iemand of er NL/B-dealers zijn die aan trade-up/trade-in doen? Dus bijv. een ST2 inruilen voor een ST5?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja hoor, veel Stromer dealers doen aan inruil. Maar het is net als met auto's: bij inruil zul je wat minder voor je oude Stromer terugkrijgen dan wanneer je deze zelf particulier verkoopt. Het voordeel van inruil is dat je de "hussle" van particuliere verkoop niet hebt en niet tijdelijk met twee, of geen Stromer opgezadeld zit.

Toen ik besloot om mijn ST1 X te upgraden naar een ST2 S, heb ik bij drie dealers een inruilvoorstel opgevraagd, en ik heb mijn ST1 X te koop gezet, hier op het forum en op Marktplaats. Op Marktplaats heb ik er uiteindelijk 500 euro meer voor gekregen dan via de dealer.

Qua gedoe viel de particuliere verkoop ook mee. Maar dat is omdat ik dat allemaal redelijk strak regel. Ik heb nooit belangstellenden langs laten komen voor een proefrit voordat we het eens waren over de prijs (onder voorbehoud van proefrit en bezichtiging). Bij verkoop alle papieren klaar liggen, dealer gevraagd of ik de OMNI telefonisch via hen op naam van de nieuwe eigenaar zou kunnen zetten (en dat kon) en geïnformeerd wanneer de potentiële koper langs zou komen, samen naar het postkantoor gegaan om de tenaamstelling over te zetten, koper laten weten hoe hij meteen telefonisch de verzekering kon regelen, en dus was de eerste bezichtiging meteen raak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Inruilen is bij onze dealer in Herveld altijd mogelijk, ook met de ST5. Ik rij in mei/juni mijn ST2s daar binnen om met een 5 weer naar huis te gaan.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Kijk, dat schept mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Lomito schreef: 10 feb 2018, 19:02 Ik rij in mei/juni mijn ST2s daar binnen om met een 5 weer naar huis te gaan.
Gaaf, ik rijd nog niet zo lang stromer, maar ben erg nieuwsgierig hoe zo'n ST5 rijdt...
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook benieuwd. Op het prototype ST5 dat in NL en BE tentoongesteld is kon niet worden gereden. Dus het wordt een verrassing voor iedereen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Blizzard schreef: 10 feb 2018, 19:29 Gaaf, ik rijd nog niet zo lang stromer, maar ben erg nieuwsgierig hoe zo'n ST5 rijdt...
Je kunt tzt gerust langskomen voor productconfrontatie Henk.
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

:ay Top, bedankt voor het aanbod!

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Lomito

Blizzard schreef: 10 feb 2018, 19:29 Gaaf, ik rijd nog niet zo lang stromer, maar ben erg nieuwsgierig hoe zo'n ST5 rijdt...
Henk, inmiddels heb ik op een ST5 gereden en ben als ervaren Es-rijder wel degelijk onder de indruk van het rijgevoel van de ST5: krachtig, soepel, stabiel, king of the road. Ofwel echt een stap hoger dan de Es: geen piepende remmen meer, geen rammeltjes van ketting of spatborden, hoger comfort door grotere en bredere wielen, meer vermogen en een heerlijk bruut uiterlijk van de fiets. Volgende week maandag ga ik de fiets op het circuit van Zandvoort nogmaals testen, jawel #metoo, en daarna lekker uit eten in de omgeving. Even Eet.nu checken...
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Wat ik zo lees is er dus geen trade in programma maar kun je de dealer vragen wat hij als restwaarde voor jou fiets geeft ;) .
En daarna kun je dan een ieder welke fiets :mrgreen: of een St5 kopen.
Plaats reactie