Nederlandse presentatie van de Stromer ST5 en meer

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Stromeur schreef: 02 dec 2017, 21:42 Ik hoorde trouwens dat de voorvork van de ST5 geen carbon, maar aluminium was en heb daar mijn verbazing over uitgesproken. De keuze van Stromer voor aluminium heeft met name te maken met de lengte van de vork, deze is niet geschikt voor een carbon-uitvoering.
Daar kwamen ze dus achter toen de ST5 koper vroeg wat het materiaal was waar de voorvork van was gemaakt. Toen ze erop gingen "kloppen" bleek het dus geen carbon te zijn.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Een nadeel van het nieuwe touch display is dan met winterhandschoenen het bijna niet meer te bedienen is.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Door het ST5 logo in het afneembare plaatje te drukken vervalt het bij gebruik van een adapter. Jammer van dit detail. Wel mooi geïntegreerd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Louis_ST? schreef: 03 dec 2017, 09:37 Een nadeel van het nieuwe touch display is dan met winterhandschoenen het bijna niet meer te bedienen is.
Wel een nadeel om eerlijk te zijn, moet nu wel zeggen dat mijn handschoenen een soort van tipje hebben voor touchscreens maar in de praktijk werkt dat zelfs niet handig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Paultje schreef: 03 dec 2017, 07:55 Na het laatste geintje van Stromer m.b.t afprijzen heb ik een goede deal kunnen sluiten....
Good for you! :cool2:

Voor mij was de winteractie met de ST2 S een buitenkans, hoewel diezelfde winteractie ook de waarde van mijn ST1 X sterk heeft doen dalen, dus ik ben alsnog ook benadeeld. Echter, de Es is het hardst gekelderd in prijs, en dat is vlaggenschip-model onwaardig. Heel mooi dat de dealer met jou tot een goeie oplossing is gekomen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe de ST5 je gaat bevallen. Het lange wachten kan dus beginnen voor jou.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Louis_ST? schreef: 03 dec 2017, 09:37 Een nadeel van het nieuwe touch display is dan met winterhandschoenen het bijna niet meer te bedienen is.
Ik gebruik de display eigenlijk alleen maar voor en na de rit, en dan heb ik geen handschoenen aan. Hetzelfde geldt voor mijn telefoon, ook niet te bedienen met handschoenen. Ik zou het daarom geen echt nadeel willen noemen; de ST5 display is er juist enorm op vooruit gegaan t.o.v. de "stenen tijdperk" displays die nu op de Stromers zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Tijdens het rijden schakel ik regelmatig tussen de drie basisschermen en zeker bij accustress... dan ga ik op accumanagement over door resterend percentage (scherm 1) en ritafstand (scherm 2) te monitoren.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Fastedde schreef: 03 dec 2017, 08:45 Gefeliciteerd! Dat is mooi voor je Paultje, volgens mij gaf je al vrij snel na aankoop van je Es aan dat je de ST5 al meteen als opvolger had geclassificeerd....

Jouw Es ziet er ook netjes uit! Ik verwacht op de 5 zeker geen winteractie :mrgreen: heb je deze irritatie niet nog eens. :bu:
Thanks maat !

Nu effe half jaar wachten!! :aq :aq :aq
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Stromeur schreef: 03 dec 2017, 15:57
Paultje schreef: 03 dec 2017, 07:55 Na het laatste geintje van Stromer m.b.t afprijzen heb ik een goede deal kunnen sluiten....
Good for you! :cool2:

Voor mij was de winteractie met de ST2 S een buitenkans, hoewel diezelfde winteractie ook de waarde van mijn ST1 X sterk heeft doen dalen, dus ik ben alsnog ook benadeeld. Echter, de Es is het hardst gekelderd in prijs, en dat is vlaggenschip-model onwaardig. Heel mooi dat de dealer met jou tot een goeie oplossing is gekomen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe de ST5 je gaat bevallen. Het lange wachten kan dus beginnen voor jou.
Bedankt Sylvia
Ben ook erg benieuwd hoe hij rijdt, zeker met wat groter banden en wielen.
Op Zaterdag wou ik zien hoe de nieuwe Omni eruitzag , wat betreft Bluetooth etc. Ziet er gelikt uit, maar contactloos op slot gaan werkte helemaal niet !!
De ST5 is nu een conceptmodel, maar uiteindelijk zal de motor een kleinere diameter krijgen zei de dealer, en in stand 3, komt een 'boost' mode om nog sneller op te trekken!!
Dan heb ik een actieradius van +- 25km denk ik :lol: :lol: :dwarf:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Lomito schreef: 04 dec 2017, 08:03 Tijdens het rijden schakel ik regelmatig tussen de drie basisschermen en zeker bij accustress... dan ga ik op accumanagement over door resterend percentage (scherm 1) en ritafstand (scherm 2) te monitoren.
Idem!

Ik gebruik de display ook wel tijdens het fietsen, tijd zien vind ik ook handig dus daar switch ik ook wel eens naar, ik vind de upgrades van de nieuwe omni niet zo speciaal in om eerlijk te zijn. Alles wat de huidige kan maar dan met bluetooth zodat hij zelf locked en unlocked (iets wat ik mss handig zou kunnen vinden maar om eerlijk te zijn staat de autolock op het minste bij mij dus dat doet de fiets nu al zelf) en een nieuwe scherm met wat meer "kleur". 3G verbinding zat ik nu niet op te wachten ik moet er immers mee fietsen en geen netflix op streamen :lol: .
Plaats reactie