Nederlandse presentatie van de Stromer ST5 en meer

Lomito

Paultje schreef: 04 dec 2017, 08:25 Nu effe half jaar wachten!! :aq :aq :aq
Op de ST5 wachten is niet zo heel erg met een lekkere Es onder de kont. :hy:
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Daar heb je zeker gelijk in Lomito....

....Alleen geduld is niet mijn ding helaas !! :bu: :bu:

(kom trouwens langs bij jou op de 29ste....heb er zin in !) :cool2: :cool2:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Leuk, het wordt zo echt een Stromer Forum bijeenkomst! :az
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hierbij de officiële uitnodiging voor de ST5 presentatie/het Stromer event van Dikkenberg :cool2: :

uitnodiging.jpg
uitnodiging.jpg (640.04 KiB) 2973 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Leuk ik verwacht binnenkort ook een uitnodiging van mijn dealer Leensvaart bike-totaal Heenvliet alhoewel ik hem ook ongezien al ga kopen :-)
Lomito

Vanmiddag zijn de ST5 en ST2 2018 LTD afgeleverd bij de dealer in Herveld. Ik kon me niet bedwingen en heb al even op de ST5 gezeten, mooimooimooimooimooi... en dan heb ik nog niet kunnen fietsen en de nieuwe motor mogen ervaren. Maar wat een beesten van banden zitten er op deze fiets... :ai Niet alleen een grotere diameter (27,5 ipv 26 inch) maar ook breder, hoger, een stoer profiel en rubber waar je handen aan blijven plakken. De banden passen overigens prima bij het volslanke frame, alles is mooi in verhouding.

De ST2 LTD is ook al zo'n prachtige fiets, met het nogal ruig geborstelde aluminium en de bijna te mooie Brooks accessoires, met de fraaiste details maar die ga ik nog even niet verklappen. ;p
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jahaa, mooi zijn ze he?!
Lomito schreef: 28 dec 2017, 19:25 beesten van banden
True, alleen al om ze te zien is zeer indrukwekkend. In de rij-eigenschappen heb ik ook alle vertrouwen, gezien Pirelli's ruime ervaring in de ontwikkeling van banden voor de motorsport.

Ik vind de ST5 serieus vlaggenschip-waardig. De Es is vooral een ST2 on steroids. Helemaal niks mis mee, maar met de ST5 heb je echt een grotendeels nieuwe Stromer in handen: unieke banden, een nieuwe motor die niet alleen weer krachtiger is, maar ook nog compacter (zit nog niet in het prototype dat nu bij jouw dealer staat), een nieuw stuur/stuurpen-ontwerp, grotere wielen... Ik vind het een beul van een Stromer.

Ik denk wel dat het tijd wordt dat Stromer met een grotere accu komt, want de nieuwe motor zal er ook wel aardig wat van wegslurpen. (Ik merk een enorm verschil in accuverbruik tussen mijn Es nu en mijn ST1 X eerder, vanwege de sterkere motor in de ST2 S, die ook nog eens softwarematig is opgeflufft.)

En de nieuwe ST2 Ltd, daar ben ik ook al vanaf de eerste blik totaal verliefd op. Hele mooie gelimiteerde uitgave.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

In juni zal ik waarschijnlijk, bij gebrek aan een zwaardere accu, voor een 2e accu gaan. Nu al merk ik dat de 983 Wh-accu niet altijd aan mijn rijstijl en gewenste reistijd kan voldoen, met een zwaardere motor zal het accugat alleen maar groter worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 28 dec 2017, 19:40 met een zwaardere motor zal het accugat alleen maar groter worden.
Yep, dat verwacht ik ook. Stromer zal bij de ontwikkeling van deze nieuwe motor vast ook gewerkt hebben aan efficiency, maar lager zal het accu-verbruik er in ieder geval niet op worden.

Ik merk dat ik nu in de kou op mijn ST2 S met 984Wh accu net zoveel verbruik op mijn 30km woonwerk-rit als eerder met mijn ST1 X met 614Wh accu in de zomer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Bij de Belgische presentatie werd er ons verteld dat er voorlopig geen zwaardere accu inzit omdat er gewoon geen plaats meer voor is.
Er werd toen ook verteld dat er een apart batterijtje in de bovenbuis zit voor de OMNI, is dat bij de huidige modellen dan niet met een apart batterijtje?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie