Belgische productlancering van de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Was op Eurobike ook al zo. De toeter lijkt wat "rammelig" gemonteerd en de afdekplaat sluit niet aan. Maar: het is een prototype, ik verwacht serieus dat de afwerking van het uiteindelijke product beter zal zijn. Ik zal er morgen bij QicQ op de ST5 presentatie ook eens wat over miepen.

(Mijn vraag over het probleem van de ST1 X en vocht staat nog open bij Stromer. Het is mij namelijk niet helder of de preventie van dit probleem moet worden gezocht in het beter afsluiten van het controllervak, of in het beter vochtbestendig maken van de controller en de connectoren zelf. Ik zal daar morgen zeker vragen over stellen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Is ook de reden dat ik die foto gemaakt heb, het viel mij direct op dat dit slordig was afgewerkt en als dit op eurobike ook al zo was hadden ze dit wel kunnen oplossen :shock: .
Lomito

De stagiaire hebben ze een dremel in de hand gegeven met de vraag de Hube passend te maken, hoeft niet heel precies want slechts een demo. :lol:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Lomito schreef: 02 dec 2017, 13:00 De stagiaire hebben ze een dremel in de hand gegeven met de vraag de Hube passend te maken, hoeft niet heel precies want slechts een demo. :lol:
Dat het zelfs de moeite was van bedrading te voorzien, zelfs het remlicht was niet functioneel, enkel de lampen deden iets maar zelfs de lichtknop werkte niet.
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

heb daar als eerste bestelling voor ST5 geplaatst; De eerste ST5 in vlaanderen is voor mij; Staat zo zelfs op de bestelbon. Ben benieuwd. Een half jaar wachten wel, maar ondertussen is rijden met de ST2 geen straf.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend! Gefeliciteerd met je aankoop :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Zebbernaut schreef: 02 dec 2017, 16:47
Lomito schreef: 02 dec 2017, 13:00 De stagiaire hebben ze een dremel in de hand gegeven met de vraag de Hube passend te maken, hoeft niet heel precies want slechts een demo. :lol:
Dat het zelfs de moeite was van bedrading te voorzien, zelfs het remlicht was niet functioneel, enkel de lampen deden iets maar zelfs de lichtknop werkte niet.
Rare plek voor de toeter. Ook de ST5 heeft nog steeds zo'n belachelijk kort voorspatbord als ook de ST2 s hebben. Kan lekker alle water en modder zich verzamelen op de toeter...

Het regent toch ook in Zwitserland :bh:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft de toeter inderdaad geplaatst op de lokatie van de bike die het aller-, áller, ALLER-smerigst wordt. Ik heb hier direct mijn verbazing over uitgesproken toen ik de NL Salesmanager van Stromer op Eurobike sprak. Stromer is er echter van overtuigd dat de toeter die enorme bak drek gewoon kan hebben en dat dit het functioneren niet gaat belemmeren.

Nog even los van of de toeter het blijft doen, weet ik wel zeker dat er zich een grote hoop vuil gaat ophopen in/achter dat roostertje dat voor de toeter zit. Schoonmaken zal dus wel een gedoetje worden.

Maargoed: Stromer heeft er vertrouwen in, en ik snap wel dat ze dat lelijke ding zo onzichtbaar mogelijk weg wilden werken. De Stromer heeft nu eenmaal een zeer strak design, en dan wil je die toeter niet bovenop je voorspatbord pal voor het balhoofd, wat je bij andere speed pedelecs wel ziet.

Of Stromer hiermee een vorm-boven-functie-fout maakt, dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik vind het korte voorspatbord echt een design fout. Ik ken geen andere fiets met zo'n kort (hoog)voorspatbord zodat alle klanten zelf oplossingen moeten bedenken met een grote diversiteit aan spatlappen. Dat doet Specialized toch beter.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens. Dat Specialized spatbordje is echt prachtig. Stromer zit heel erg strak op vormgeving. Toen ik de marketing manager op Eurobike vertelde dat iedereen zelf spatlappen aan het fabrieken is, omdat het anders echt niet te doen is, kreeg ze zowat een rolberoerte. Ook op het Specialized spatbord heb ik ze gewezen, maar Stromer wil er duidelijk niet aan, in het kader van het design.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie