Doe mij er maar één...

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Zo da zou echt balen zijn.... maar aan de andere kant als de rest van de types al niet geleverd kunnen worden ... was dit wel te verwachten....

Slechte zaak van Stromer en wat een strop voor alle dealers en als laatste een kwelling voor de nieuwe eigenaren :ck:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Awv schreef: 01 jun 2018, 17:26 Carport Chris?
Ben ik ook mee bezig! Geinig. En ik wacht niet eens op n ST5.
Moet constructie berekeningen laten doen voor de vergunning. Auw. Net alsof je een huis bouwt
Een constructeur rekent zo'n overkapping uit in een uurtje en hoeft je echt geen honderden euro's te kosten. Probleem wordt eerder iemand te vinden die de berekening op korte termijn voor je wilt maken. De bouw draait momenteel op maximale toeren. Iedereen is druk om deadlines te halen, werk moet af voor de zomervakantie.

Onlangs heb ik een verbouwing uitgewerkt voor een aannemer en hem voorgesteld dat met gesloten portemonnee te doen als hij de fundering van mijn carport aanlegt. Zo heb ik het probleem niet om nu een aannemer te vinden en besparen we allebei de belasting toegevoegde waarde. Constructieberekeningen heb ik al in 2008 laten maken omdat we toen de bouwvergunning hebben aangevraagd, maar door de financiële crisis ging een bouwproject hier achter niet door waardoor de noodzaak voor de carport ook verdween. Tien jaar verder wordt het project weer opgepakt.

Als de aannemer klaar is met de fundering ga ik zelf de opbouw en dak maken: houtskeletwanden met houten gevelbekleding Western Red Cedar, houten balklaag plat dak afgewerkt met EPDM, regenwaterinfiltratie in de tuin.

Als de ST5 werkelijk een maand of zelfs maanden later geleverd wordt is dat voor mij geen ramp, ik heb geen aanbetaling gedaan op de fiets maar voor de dealer(s) is het wel zuur en risicovol. De problemen lijken zich op te stapelen voor Stromer... er hoeft dan slechts iets onverwachts te gebeuren, zoals bijvoorbeeld een financier die zich terugtrekt, en de hele boel kan zo inklappen... :ai
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

jjj schreef: 01 jun 2018, 19:20 Zal morgen ff de dealer gaan plagen (en mijn masochistische Trekjes eens wat ruimte geven?)
Vanmorgen even langs geweest; volgens het systeem wordt de fiets 6 juni geleverd... :ay : :bp:

Oei; moet ik snel een besluit nemen over, helm, slot en verzekering. Zou toch best wel vreem zijn als de fiets er al is, maar ik nog eerst moet wachten op een helm en verzekering Rofl.
Lomito

jjj schreef: 02 jun 2018, 16:36 Vanmorgen even langs geweest; volgens het systeem wordt de fiets 6 juni geleverd... :ay : :bp:
Stromer-systematiek moet je even doorhebben... een geplande leverdatum moet je zien als een absolute ondergrens (lees: eerder wordt 100% zeker niet geleverd), elke datum daarna is een mogelijke leverdatum, kan de volgende dag zijn maar weken, een maand tot enkele maanden later. Het enige feit dat telt is de datum waarop de fiets daadwerkelijk bij de dealer wordt afgeleverd. Die datum ligt altijd in het verleden, nooit in de toekomst. :lol:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Gezien de verhalen in de wachtkamer is dit me duidelijk;
helaas is mijn non-verbale communicatie met de smiles niet overgekomen :oops:

De tekst de datum waarop de fiets daadwerkelijk bij de dealer wordt afgeleverd. Die datum ligt altijd in het verleden, nooit in de toekomst. schept verwarring; immers de afleverdatum ligt nu nog niet in het verleden (immers de 6e is vandaag nog niet in het verleden). Maar ik snap je intentie:

dank dat je mijn teleurstelling van komende woensdag wil voorkomen. :D :ay
Lomito

jjj schreef: 03 jun 2018, 22:18 ...dank dat je mijn teleurstelling van komende woensdag wil voorkomen. :D :ay
Dát... EN dat ik de fiets eerder wil hebben... :lol: Die van mij staat ook gepland voor deze week maar ik heb er een hard hoofd in dat de fiets komende week afgeleverd werd. :bj
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Liebe/r +STROMER- Händler/in,

Es freut uns sehr Ihnen mitzuteilen, das wir am 06.06.2018 mit der Auslieferung der ersten ST5 beginnen werden. Die ersten Lieferungen werden in den Schweizer Markt erfolgen. Der Grund dafür ist, dass wir noch nicht im Besitz des COC’s sind, welcher für die restlichen Märkte benötigt wird.

Sobald wir in Besitz des notwendigen Dokumentes sind werden selbstverstädlich auch unsere europäischen und ROW Märkte bedient.
Um die hohen Qualitätsansprüche des innovativen Produktes zu gewährleisten, hatten wir entschieden, diese in unserem Hauptsitz zu produzieren. Die Produktion in der Schweiz fokusiert sich ausnahmslos auf den ST5.

Im Moment verfügen wir über eine wöchentlicheProduktionskapazität von 50 Rädern. Um die 850 bereits bestellten ST5 Räder zu produzieren benötigen wir ungefähr 17 Wochen. Falls es uns möglich sein sollte die Produktionsmenge zu erhöhen, werden sich die Lieferzeiten dementsprechend verkürzen.

Uns ist bewusst, dass der aktuelle Zeitplan nicht die gewünschten Liefertermine welche wir bis dato bestätigt haben, erfüllen kann.
Wir möchten vorallem die Lieferungen an die Händler priorisieren, welche die Bikes bereits an Endkunden verkauft haben. Daher bitten wir euch uns zu informieren, falls dies bei euch der Fall ist.

Wir entschuldigen uns für die Verspätung und danke euch vielmals für euer Verständnis.

Freundliche Grüsse,

Jakob Luksch Tomi Viiala
CEO VP Sales






Chers +STROMER- revendeurs,

Nous avons le plaisir de vous informer que les premiers livraisons de la ST5 auront lieu le 06.06.2018. Nous livrerons les premiers vélos en Suisse.
Dans les semaines à venir, nous commencerons à livrer aussi bien en Europe que dans le reste du monde.
Les différentes fenêtres de livraison suivront en fonction des dates d'homologation des vélos.

Nous avons choisi de produire le Stromer ST5 à notre siege social à Oberwangen, dans le but de garantir la meilleure qualité. La production en Suisse est focalisé sur le ST5 et planifiée avec une capacité par semaine de 50 vélos. Pour produire les 850 unités de ST5 commandés nous avons par conséquent besoin de 17 semaines. Si nous parvenons à accroitre la capacité de production alors nous serons en mesure de livrer plus rapidement.

Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas livrer tous les vélos selon les confirmations de commande que vous avez reçues l'année dernière.
Afin de satisfaire au mieux tous les clients, nous privilégierons les vélos déjà vendus aux clients finaux. Veuillez contacter votre contact commercial chez Stromer si vous avez vendu un ST5 à un consommateur final.

Vous recevrez dans les prochains jours vos dates de livraison prévues et nous nous excusons pour tout inconvénient que nous vous causons.

Meilleures Salutations

Jakob Luksch Tomi Viiala
CEO VP Sales







Dear +STROMER- dealers,

We are happy to inform you that the first deliveries of the ST5 are starting to find place. The first deliveries will go to Switzerland, due to waiting time on the EU-papers (CoC). The weeks after the first ST5 deliveries in EU will start to find place.

We chose to produce this high innovative product in our headquarter in Oberwangen, to vouch the quality. The production in Switzerland is completely focussed on the ST5 and is planned at the moment with a weekly production capacity of 50 bikes. To produce all 850 ordered ST5 bikes we will need 17 weeks. If possible to grow capacity the delivery lead times will be shortened.
We are aware that we can not deliver all bikes according to the orderconfirmations you have received last year. To keep the end consumer as satisfied as possible we priorise sold bikes, ofcourse keep in account the order date.
If you have questions or you would like to inform us on a sold ST5 (which was already ordered by you) we kindly ask you to contact your sales representative.
Kind Regards

Jakob Luksch Tomi Viiala
CEO VP Sales






Beste +STROMER- dealer,

Wij zijn verheugd u te kunnen informeren dat eerste leveringen van de ST5 begin juni zullen gaan plaatsvinden. De eerste leveringen zullen naar Zwitserland gaan, dit heeft te maken met de wachttijden van de EU-papieren (CoC). In de weken erna zullen ook de eerste ST5 in de EU geleverd gaan worden.

Wij hebben gekozen om dit hoog innovatieve product in ons hoofdkantoor in Oberwangen te produceren, om de kwaliteit te kunnnen waarborgen. De productie in Zwitserland is volledig gefocust op de ST5 en plannen op dit moment met een wekelijkse productiecapaciteit van ongeveer 50 bikes. Om de 850 ST5 bikes die wij in bestelling hebben staan te kunnen produceren zullen we 17 weken nodig hebben. Mocht het mogelijk zijn deze capaciteit op te schroeven, zal dit de levertijden verkorten.

We zijn ons ervan bewust dat we niet alle fietsen kunnen leveren volgens de orderbevestigingen die u vorig jaar hebt ontvangen. Om de consumenten zo goed mogelijk tevreden te kunnen stellen, geven we prioriteit aan fietsen die u al verkocht heeft, uiteraard rekening houdend met de datum van bestelling.

Mocht u nog vragen hebben of u wilt een verkochte ST5 doorgeven (reeds door u besteld) neem dan a.u.b. contact op met uw vertegenwoordiger.

Vriendelijke groeten,

Jakob Luksch Tomi Viiala
CEO VP Sales



........Vrijdag op mijn mail !!!!

Wordt effe wachten vermoed ik :aq :aq :aq :aq :bu: :bu: :ck:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Ik had het zaterdag al gehoord via de dealer, vandaar ook mijn opmerking over Stromer-systematiek qua levertijden. Blijkbaar kan Stromer het zich permitteren nog meer steken te laten vallen... iets met wal en schip.
Golvas

Vorige week vernomen dat de leveringstermijn voor BE opgeschoven wordt naar augustus.
Lomito schreef: 04 jun 2018, 08:22 Blijkbaar kan Stromer het zich permitteren nog meer steken te laten vallen... iets met wal en schip.

Een zinkend schip ? :mrgreen:
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Als ik tot Augustus moet wachten, dan zie ik ervan af....blijf lekker op mijn Es rijden tot volgende jaar......vermoed dat Stromer veel klanten kwijtraken hierdoor.
Vind het niet erg om een pak geld neer te tellen voor kwaliteit, maar de service en betrouwbaarheid moet ook op niveau zijn. Ik heb een eigen Groothandel(verf)maar als ik hetzelfde service leveren als Stromer, dan raak ik een heeeeel hoop klanten kwijt, zeker hier in Amsterdam..... :bu: :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Plaats reactie