Doe mij er maar één...

Lomito

Op basis van de nu bekende prijs, specs en foto's van de ST5 kan ik zo zeggen dat ik in juni 2018 op een ST5 rijdt. Vooral de vormgeving en de getunede motor spreken mij erg aan.

Ik ben benieuwd wie er nog meer vrijwel ongezien al verkocht is en eigenlijk nauwelijks kan wachten... :girl:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het idee heeft zich ook al in mijn hoofd genesteld, en ik probeer het te vergeten
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Genesteld... kansloos dus. :lol:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Erg hé... :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Tja wat die getunede motor betreft is eea. volgens mij maar relatief.

Wat ik gehoord heb zijn het Go Swiss motoren en volgens hun site levert die 45Nm en vermoed ik dat de software dus bij de ST1x, St2 en ook de ST5 het afgegeven vermogen bepaald. Of anders gezegd...met de software het vermogen kunstmatig begrensd wordt.

Een ST2 met 26" wielen heeft 40Nm.
Een ST5 heeft 27,5" wielen. Dit betekend grofweg 10% groter, wat weer erin resulteert dat een motor op de as om aan de band hetzelfde vermogen af te kunnen geven 10% meer vermogen nodig heeft (iets met koppel, arm, kracht ;-).
Dus ik denk dat 45Nm bij een ST5 uiteindelijk even snel accelereert als een ST2.
Alleen de piek naar 800w zou nog wat kunnen brengen...

Dan blijft er dus over dat het design van een ST5 wat strakker is ... voor mij met het erg massieve stuur iets te veel van het goede.
De banden zien er dan wel weer erg gaaf uit.

Ik houd het mooi bij de ST2.
Lomito

Hoorde ik daar iets? Nee, ik heb me zeker vergist... :bn:
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Geen idee of je wat gehoord hebt Lomito ... ik ben heel stil geweest tijdens het typen ... dus ik was het niet
Lomito

Nee, ik dacht dat ik iemand over een groepsaankoop van de ST5 hoorde maar dat kan niet op dit forum... zal wel een stout stemmetje in mijn hoofd geweest zijn.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Ben er ook mee bezig met zo'n 5.....
Van mijn eigen dealer in Edam, een leuk aanbieding gekregen, idem dito de jongens uit Amsterdam...

Effe rijden naar Herveld Lomito ?!!!! :az :az :az
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Zeer verleidelijk die ST5... Ik ben benieuwd of er een oplossing bedacht kan worden voor het plaatsen van een ShockStop, want die wil ik van zijn 'never nooit' meer missen op mijn Stromer.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat het plaatsen van een ShockStop ernstig afbreuk doet aan het fraaie design van de cockpit van de ST5 :bh:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Plaats reactie