Doe mij er maar één...

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geveerde voorvork plaatsen. Die zijn er genoeg te vinden voor 27,5" wielen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Inderdaad Stromeur, niet meteen bij stilgestaan. Had ik net een smoes voor mezelf bedacht om er niet aan te beginnen en nu is dat argument ook alweer van tafel :mrgreen:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Lomito

bikeheart schreef: 23 okt 2017, 10:03 Zeer verleidelijk die ST5... Ik ben benieuwd of er een oplossing bedacht kan worden voor het plaatsen van een ShockStop, want die wil ik van zijn 'never nooit' meer missen op mijn Stromer.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat het plaatsen van een ShockStop ernstig afbreuk doet aan het fraaie design van de cockpit van de ST5 :bh:
Ik ben me ook bewust van dit probleem maar heb daar inmiddels een keuze gemaakt voor de ST2s die ook werkbaar is op de ST5: ik plaats géén ShockStop! Hoewel ik overtuigd ben van de comfortwinst qua schokabsorptie én betere zithouding (30°+) doet de verende stuurpen afbreuk aan het ontwerp van de fiets. Geveerde voorvork idem. En dus accepteer ik het lagere comfort uit respect voor het ontwerp.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Snap ik volledig en ps, ik had een bloedhekel aan de harde rit op mijn test ST1X maar om eerlijk te zijn merk ik hier absoluut niets van op de ST2 en vind ik momenteel het comfort gewoon goed dus ik denk hier niet direct iets te veranderen :cool2:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik ben nog errug tevreden met mijn ST1x. Na de recente software update zit ie met nog minder effort boven de 40, houdt ie minder snel in boven de 45. Geen schok dinges voor. Vandaag een file vanaf het bedrijventerrein, die ik heerlijk voorbij fietste...ook zonder ST5 (om weer 'on topic' te geraken voor NickV)
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 23 okt 2017, 18:19 Snap ik volledig en ps, ik had een bloedhekel aan de harde rit op mijn test ST1X maar om eerlijk te zijn merk ik hier absoluut niets van op de ST2 en vind ik momenteel het comfort gewoon goed dus ik denk hier niet direct iets te veranderen :cool2:
De ST1 X heeft een alu voorvork, de ST2 een carbon voorvork. Kan zijn dat deze toch wat meer comfort biedt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Het zal sterk afhangen waar je trapt...
In mijn omgeving zijn de fietspaden dusdanig oneffen :roll: dat ik (heb de ST2) nu bezig ben met ombouw naar verende voorvork (wel geen originele maar een Rock Shox met lockout aan het stuur en geïntegreerde remleiding ;-).
De klappen die ik krijg tijdens het fietsen zijn niet acceptabel. Daarbij heb ik van alles geprobeerd tot aan 1bar in de voorband.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer de ST2s binnen is zal deze een tijd blijven. ST5 is een prachtig model maar ik ga voor tevredenheid met het 2017 model met wat kleine upgrades.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Wow, vanmorgen even met mijn dealer gesproken over de nieuwe winkelinrichting en afgesproken dat ik een deel van de inrichting voor ze ga maken... voor een ST5 (met inruil van de ST2s). :ck: :ck: :hy:
Martin

Dat doe je dan goed Chris. :ay
Nu weten we in elk geval 100% zeker dat je een ST5 krijgt.

Kun/wil je trouwens hier online iets laten zien hoe de inrichting er uit komt te zien?
Ik ben wel benieuwd namelijk.
Plaats reactie